netwerk drive mounten als map

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar het volgende:

Ik wil een netwerk drive e.g. \\test\mapje delen op mijn c:\ schijf als
c:\mijnmap

dus waar je normaal \\test\mapje deelt als bijv x:\ wil ik deze nu delen als c:\mijnmap\

Ik gebruik windows 2000 advanced server.

Ik heb van alles geprobeert, zoals:

het programma junction voor windows 2000, deze ondersteund geen netwerk schijven. En van alles in windows.

Bij voorbaat dank.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

zouw je niks kunnen doen met "subst"

• MDVej
Heb je misschien een specifieker voorbeeld van die .vbs code?

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

MDVej schreef op 19 november 2003 @ 11:34:
Hallo,

dus waar je normaal \\test\mapje deelt als bijv x:\ wil ik deze nu delen als c:\mijnmap\

het programma junction voor windows 2000, deze ondersteund geen netwerk schijven. En van alles in windows.

Bij voorbaat dank.
Waarom wil je hem perse mappen naar c:\mijnmap\ ??

Waarom gebruik je niet gewoon de UNC paden zoals \\test\mapje ipv c:\mijnmap ?!

Wat je ook nog zou kunnen doen is op je server onder share mapje nog een directory aanmaken zodat het x:\mijnmap twee word...

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Verwijderd

MDVej schreef op 19 november 2003 @ 12:15:
Heb je misschien een specifieker voorbeeld van die .vbs code?
Nee.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
En die vertelt je alleen maar welke lokale map bij welke share hoort (op de server dus)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
MDVej schreef op 19 november 2003 @ 11:34:
Hallo,

Bij voorbaat dank.
Kan (nog) niet, tenminste niet onder Windows; Misschien is er één of ander Unix-subsystem te krijgen voor Windows waarmee dit wel kan ? Het filesystem (NTFS) is tenslotte Posix-compliant.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• MDVej
mja dat was te verwachten dat 't weer es niet zou kunnen onder microsjit.. 't was ook niet mijn keuze om dat besturingssysteem te gebruiken. :P

• Stoney3K
  • Laatst online: 16-08 15:28

Stoney3K

Flatsehats!

StevenK schreef op 19 november 2003 @ 15:19:
[...]

Kan (nog) niet, tenminste niet onder Windows; Misschien is er één of ander Unix-subsystem te krijgen voor Windows waarmee dit wel kan ? Het filesystem (NTFS) is tenslotte Posix-compliant.
Je kan NTFS volumes toch ook mounten onder folders? Waarom zou het met netdisks dan niet kunnen? Is dat weer een geintje van Microsoft? Zoals je zegt, NTFS is POSIX-compliant.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

MDVej schreef op 19 november 2003 @ 15:21:
mja dat was te verwachten dat 't weer es niet zou kunnen onder microsjit.. 't was ook niet mijn keuze om dat besturingssysteem te gebruiken. :P
Iemand met zo'n flame verdient 't niet geholpen te worden :/ Als je zelf al zo'n mentaliteit voert heeft dit topic ook weinig nut.

Ik citeer:
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
Dit laat je dus in het vervolg!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.