Terrayon modem en vast ip kan dit ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb net mijn oude com 21 modem omgeruild met een terrayon.. de snelheid is nu een stuk hoger. Maare nu heb ik een dhsp en geen vast ip meer. kan ik mijn router gewoon op vast ip zetten of moet deze echt op dhcp ? ik vind t namelijk lastig als mijn ip verandert want ik draai ook soms servertjes enzo...

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer je t toch?
Voor j server kun je ook een domein nemen :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Draai je servers, en heb je dynamisch ip? Kijk dan hier eens http://www.dynip.com !

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jhead22
  • Niet online
Tja.. maar voor een domain heb je wel een vast ip nodig.

• spook
  • Niet online
Ik krijg bij Chello elke keer het zelfde ip.
Als je hem vast zet wordt je lease niet verlengt en kan iemand anders hem krijgen met ip conflict als gevolg.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• jhead22
  • Niet online
Als ik het ip vast zet op mijn router (sharethenet) dan heb ik geen verbiding :( Als ik met sharethenet dhsp aanzet dan kan ik mijn server niet eens meer pingen terwijl ik niks verander aan de interne netwerkkaart.
Vaag... wie heeft hier ervaring mee ?

Verwijderd

gewoon pc aan laten staan , 'k geloof dat je lease na een week verloop. dus motto : laat je pc niet langer dan een week uit staan .. (maar dat zal wel lukken neem ik aan ..)

dacht ik ...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon IP dat je via DHCP gekregen hebt met de hand instellen en vervolgens geen DHCP requests meer doen. Zolang je geen nieuw request doet blijft het oude IP van jou (zo werkt het hier in iedergeval al meer als een jaar zonder conflicten, alleen ooit 1x windows opnieuw geinstalleerd en die deed toen dhcp waardoor ik een ander kreeg en als ik toen m'n oude pakte kreeg ik wel een conflict).

Zorg dan wel dat het eerst met DHCP goed werkt

• jhead22
  • Niet online
Ik heb nu inderdaad het ip adres vast ingesteld. werkt perfect op de windoos pc.. maar niet op de router :( volgens mij ligt het aan het dns adres want die kan ik niet op de router instellen

• Tha_LeX
  • Laatst online: 24-05 06:46
Waarschijnelijk lukt het niet omdat je je ip niet hebt gereleased, dit moet je doen door in je windows pc "ipconfig /release " in te tikken

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Pagina: 1