Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

6100 en mail via Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de Series 40 telefoons heb je bij berichten->tekstberichten de mogelijkheid om een email te versturen. Bij het verzenden vraagt de telefoon om het nummer van de e-mail server.

Nou las ik net dat er mailservers beschikbaar zijn voor Vodafone, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen ? Ik heb trouwens een vodafone live zero abo. Dus als 't goed is moet ik toch ook bij de live onderdelen kunnen komen ?

Verwijderd

Hey,

Ik heb hier deels een topic over geschreven "vodafone helpdesk", maar helaas is deze op slot gezet door een mod met een hele goede aard. Maar onderaan staan een aantal instellingen die je moet hebben. Ze zijn wel voor de Nokia 3650, maar deze zijn hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als de instellingen van de 6100. Succes ermee

Vodafone helpdesk

Volg deze link en alles wijst zich vanzelf

Verwijderd

Maak eerst een verbinding aan voor Vodafone Live!

Naam verbinding: VF Live!
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: vodafone
Vertificatie: Normaal
IP-adres gateway: 192.168.251.150
Homepage: live.vodafone.com
Beveiliging verbinding: Uit
Sessiemodus: Doorlopend

Nu voor Vodafone MMS

Naam verbinding: VF Live! (MMS)
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone
Vertificatie: Normaal
IP-adres Gateway: 192.168.251.150
Homepage: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Beveiliging verbinding: Uit
Sessiemodus: Doorlopend

misshien heb je hier ook wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, tja, 't lijkt me wel lastig worden.

Vodafone geeft zelf aan deze functie van Nokia niet te ondersteunen. MMS en GPRS e.d. werkt gewoon, da's geen probleem. En mailen kan ik ook via Vizzavi (MyVodafone). Het gaat mij er echter om dit rechtstreeks vanaf m'n telefoon te doen.

Het nummer van de email server is trouwens geen ip-nummer o.i.d. het gaat hier echt om een telefoonnummer...

Verwijderd

Tjah, lijkt me ook lastig dan. Ik ken je telefoon niet.

Het lijkt me wel sterk dat de emailserver een telefoon nummer is. Dus ik denk echt dat je de blonde helpdeskmedewerkers eens moet vragen.

Veel succes ermee