Toon posts:

[eggdrop] Maakt Owner geen Op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Servertje (hierop draait Woody Debian Linux) Eggdrop geinstalleerd. Dit is zonder problemen verlopen en deze maakt ook keurig verbinding met het channel waar ik m in wil hebben.

Ik wil echter dat de bot mij operator van het channel maakt. Dit doet de bot op dit moment niet. Mijn username is bekent bij de bot (via telnet gedaan) en ik heb de volgende flags: +jmnoptx. Dus dit zou volgens mij goed moeten zijn.

Heeft iemand een idee waarom de bot mij niet automatisch operator maakt :? Het is dus niet de bedoeling dat ie iedereen Operator wordt, maar alleen ik. :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ook het + staat op autop in je config ;) staat onder global settings en onder channel settings beide op +

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op 19 november 2003 @ 11:19:
ook het + staat op autop in je config ;) staat onder global settings en onder channel settings beide op +
Sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik kwam er acher dat de +a bij flag miste:
IRC logs:
1
2
a  -  This is the Automatic Op flag. When this user joins the 
channel they are automatically logged in and oped.

Deze heb ik toevoegd en ik de bot opnieuw gestart, maar het mocht helaas niet helpen

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 16:57

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 11:17:
Ik wil echter dat de bot mij operator van het channel maakt. Dit doet de bot op dit moment niet. Mijn username is bekent bij de bot (via telnet gedaan) en ik heb de volgende flags: +jmnoptx. Dus dit zou volgens mij goed moeten zijn.
Nee, als je eens de moeite had genomen om de FAQ te lezen : +ao voor auto-op on join.
Zorg ook dat de bot je herkent, met .channel kun je dat zien.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lees je config-file maar door, en dan van begin tot eind. Elke optie wordt goed beschreven.
in dcc-chat kan je ook settings aanpassen. .help whois in partyline geeft de 'flags' met hun betekenis weer. Channel-settings kan je ook aanpassen, channel set #channel +autoop (in je config) maar dan krijgt iedereen met +o|+o een opje als hij/zij het kanaal inkomt.

Maar alles staat netjes beschreven in de config-file (pak dan wel de eggdrop.advanched.conf.dist).

Veel leesplezier >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 19 november 2003 @ 12:06:
Lees je config-file maar door, en dan van begin tot eind. Elke optie wordt goed beschreven.
in dcc-chat kan je ook settings aanpassen. .help whois in partyline geeft de 'flags' met hun betekenis weer. Channel-settings kan je ook aanpassen, channel set #channel +autoop (in je config) maar dan krijgt iedereen met +o|+o een opje als hij/zij het kanaal inkomt.

Maar alles staat netjes beschreven in de config-file (pak dan wel de eggdrop.advanched.conf.dist).

Veel leesplezier >:)
Deze heb ik dus ook al doorgelezen en ik had idd ook "+autoop" al aangezet. Verder kan de bot mij wel zien. Met .channel geeft ie keurig mijn nick terug. De flag +ao suggestie heb ik uitgevoergd (via telnet). Het werkt echter niet; ik word nog steeds niet automatisch operator. Wat zie ik nu over het hoofd of begrijp ik jullie verkeerd :?

Als ik in de telnet console .op <nick> intyp dan werkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 12:28 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is meer een specifiek eggdrop probleem dan NOS, dus hop, NOS -> SA

Verwijderd

Topicstarter
In verband met beveiligsredenen heb ik besloten dat ik het anders wil doen. Ik wil nu dat wanneer ik '!op' in typ, dat de bot mij operator maakt. Ik heb tot dusver het volgende in elkaar weten te zetten:
code:
1
2
3
4
bind pub - !op pub:op
proc pub:op {nick host handle chan text} {
  putmsg $chan "/mode $chan +ov ridde100"
}

Dit levert echter mijn commando als string. Ik wil juist dat het wordt uitgevoerd. Hoe kan ik dit oplossen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:20 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb geen idee hoe je dit zou moeten doen in eggdrop, ik zou het echter met iets als on join zoals dat in mIRC voorkomt doen, op deze manier kan volgens mij iedereen ops requesten, en dat wil je denk ik niet :)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15
Erm waarom vraag je niet gewoon ops aan met "/msg botnick op password" ?
Je kan daar ook nog evt een channel achter zetten.

Edit:
Op deze manier kan je die +a flag weg halen en -autoop instellen, is meteen een stukje veiliger.

Je kan ook nog even controleren of je hostname wel overeenkomt met die wat je bot in zijn userfile heeft staan.

Valt me nog in dat je misschien je bot even zou kunnen rehashen met .rehash, wil bij mij soms helpen.

EggHelp.org is wel een handige site voor vragen mbt eggdrop, ze hebben daar ook een forum waar je evt wat kan zoeken.

[ Voor 91% gewijzigd door Falconey op 19-11-2003 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor reply. Ik heb nu het volgende script gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

proc pub:op {nick host handle chan text} {
  if {$nick == "nickname" && $host =="hostname"} {
    pushmode $chan +ov nickname"  
  } else {
    putmsg $chan "U heeft geen rechten"   
  }
}

Ik moet het script nog ff wat veiliger maken, maar de eerste stap is gezet :)

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

code:
1

- = o (op)
- = n (owner)
- = X (x = user set)
- = o|o (op en op on channel at time)