Toon posts:

Installatie problemen KT6 Delta SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren,

Ik zit met een probleem waar ik niet zo 1 2 3 uitkom. Zoeken heb ik al geprobeerd en dat had geen resultaat.

De setup:
Maxtor 120 gig sata schijf
2x 333 mhz kingston mem
MSI KT6 delta plank met sata
dvd rom en cd writer

specifieker:
op IDE0 zit de dvd rom en cd writer als master slave
op IDE1 zit niets
op SATA0 zit de HD
op SATA1 zit niets

Het probleem:
Windows kan de installatie niet voltooien en blijft constant hangen zodra het de harde schijf onderzoekt VOORDAT het de bestanden kopieert naar de HD voor de setup. Dus zeg nog maar de laatste fase voor het partitioneren in dat blauwe scherm.

Ik heb geprobeerd:
Bios update
CMOS clearen
een reepje ram
cd writer en dvd speler op de andere ide poort (je moet wat he)
hd op andere SATA poort
andere SATA drivers laden met windows xp

ik heb al meerdere malen sata schijven aangesloten ik snap niet dat dit zo een probleem geeft, wie helpt??

Verwijderd

Misschien even de laatste drivers voor je sata controller downloaden en op floppy zetten, dan bij windows install F6 drukken en dan de drivers van het floppy laten laden. Dit hielp in ieder geval wel bij een vriend van mij, die heeft een asus a7n8x deluxe met een sata controller van silicon image. Zoek even in je manual op wat voor sata controller erop zit en kijk of je er drivers voor kan downloaden?

De Silicon Image website is te vinden op: http://www.siimage.com/ (alleen van toepassing als je dus een sata controller van Silicon Image hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou dit is vreemd.... heb ff een andere sata schijf geprobeerd (identieke maxtor) en die doet het zonder problemen!! maar deze schijf is nooit geformatteerd geweest ...

(overigens met dezelfde drivers)

misschien helpt het als ik die andere drive opnieuw formatteer.. heeft iemand enig idee hoe ik dat kan doen? want ik kan dus niet in de windows setup formatteren...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je zou hem met een winME bootflop kunnen formatteren naar fat32 en dan later in de setup van xp naar ntfs.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Nou als een andere maar zelfde type schijf het wel doet met dezelfde drivers zou je denken dat die schijf die je het eerst hebt geprobeerd misschien dood is... Komt die tweede harddisk uit een ander systeem dat werkt? Anders kan je die eerste schijf even in dat systeem proberen... Als ie t daar ook niet doet dan vrees ik voor het leven van die schijf :X

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende gedaan :S

ik heb die twee schijven erin gezet

raid array gemaakt
raid array weggehaald

die nieuwe schijf ontkoppeld

opnieuw setup gedraaid
toen zag windows een lege schijf met geen enkele indeling

ik ben em nu aan het formatteren NTFS (volledig)

ik hoop dat ie het nu doet.. so far so good, maar het blijft een belachelijk verhaal.. nog geen slotje erop dan post ik zo wel of het is gelukt

Verwijderd

Topicstarter
het ziet ernaar uit dat het het doet... ik ga em nog ff 10x afsluiten en opstarten kijken of ie stabiel blijft, bedankt voor het meedenken guys
Pagina: 1