Data van schijf weg, wel te lezen , niet te recoveren

Pagina: 1
Acties:

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb een 6 tal hardeschijven ( 160 GB elk ) aan een Promise supertrak SX6000 hangen.
deze hangen in raid 5 ,en is totaal dus 760 GB groot .
nu heb ik wat problemen met mijn OS ( W2K ) gehad en nu ben ik mijn schijf kwijt ( windows geeft hem aan als ongeformateerd .
Het os staat op een losse IDE schijf

Ik kan de data die eropstaat ( 630 GB ) wel lezen met het programma getbackdataforntfs ( heel mooi programma )
het programma heeft 24 uur lopen zoeken en alles goed gevonden, echter kan ik het niet op dezelfde schijf weer leesbaar maken.

aangezien ik teweinig ruimte heb om even 630 GB op te zetten zoek ik een manier op de hardeschijf te reparen, of ik zoek hardeschijf ruimte te huur.
iemand ideeën ?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

tweakerbee

dus..?

Je kunt alleen met GetDataBack naar een andere schijf recoveren. Ben bang dat je toch op zoek moet naar een hele boel harde schijf ruimte...

You can't have everything. Where would you put it?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Flippper schreef op 19 november 2003 @ 11:00:
Nu heb ik wat problemen gehad met mijn OS (W2K) en nu ben ik mijn schijf kwijt (Windows geeft hem aan als ongeformateerd).
Even voor de zekerheid: gaat het om een Dynamische volume? Zo ja, dan kun je ze via de schijfbeheer terug importeren :)

• flippper
nee, het is een logische schijf

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 17:13
Ik begrijp iets niet.. Je hebt het hier over dat je Raid5 draait en dat 1 van die schijven eruit is gevallen, waarom kan je dan niet een nieuwe schijf daarvoor in de plaats zetten en de array laten rebuilen, dat is toch het hele idee van Raid5 :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• flippper
Er is niet 1 schijf uit, de raid 5 config is gewoon in orde ( volgens de bios van de raid controller )

Windows kan heel de raid schijf ( dus 1 schijf van 760 GB ) niet meer lezen.

en met een tooltje kan ik deze schijf ( die windows aangeeft als leeg ) wel lezen, en alle data staat er nog op.

echter kan ik de data niet weg kopieren vanwege schijf tekort.
en zoek ik een manier om de data op de schijf zelf terug te krijgen.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03 20:26

_fool

Helemaal zo gek nog niet

knoppix ;)

specs

• Sluuut
Wat is dan de oorzaak van dit probleem?

• flippper
1 van mijn gehugen dimmetjes is overleden, waardoor mij os zeer raar ging doen.
tijdens het herstellen van mijn systeem is ook mijn raid controller gek gaan doen.

maar naar het handmatig terugzetten van de raid config ( zonder initialize ) zag hij alles weer.

nadat ik op weer een andere HD dan waar W2K op stond , Windows XP heb geïnstalleerd zag ik tot mijn schrik dat hij de hardeschijf ( de raid 5 schijf van 760 GB ) wel zag, maar hij leeg was ( ongeformateerd )

• flippper
heeft knoppix tools om NTFS schijven te kunnen lezen en kan ik er handmatig drivers in gooien om mijn Promise SX6000 raid controller te herkennen ?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ligt het dan niet gewoon aan windows? Als je het probeert met een clean install ofzo van windows... misschien dat windows hem dan wel pakt als normale schijf...

• flippper
Ik heb Windows 2000 pro geïnstalleerd, WPE , Windows XP.

ik denk niet dat het aan windows ligt.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
dus je hebt al een clean install uitgeprobeerd?

• flippper
ja ....
voor zover je windows clean noemt , heb ik dat al geprobeerd.

• Sluuut
Misschien is mbrwork.exe een idee (google) misschien is je index van je hdd's wel kapot en de rest niet. Met Mbrwork kun je het een en ander aanpassen/wipen.
(Sla me niet dood als het niet werkt...) :*)

Trouwens.. Kan Partition Magic 8 niet iets redden?

[ Voor 29% gewijzigd door Sluuut op 19-11-2003 14:26 ]

• flippper
nog een probleem is dat standaard cd's / floppy's geen ondersteuning hebben voor de promise raid controllerd. en er geen dos drivers ervoor zijn helaas.

dus ik moet alles onder windows doen ( of linux )

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

de raid controller van promise moet normaal onder dos gewoon te lezen zijn. Het is alleen waarschijnlijk ntfs en dat kan dos niet lezen :P

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Je zou eens kunnen proberen met een partitoneer programmatje (bijvoorbeeld Powerquest Partionmagic) kunnen kijken wat ie als partitie aangeeft. Ziet deze de partitie nog wel zou je een scandiskprogramma'tje of iets dergelijks zijn gang kunnen laten gaan om misschien je partitieinfo te recoveren (deze is waarschijnlijk defect begrijp ik hieruit). Je zou ook nog eens de opties van Ontrack Easyrecovery kunnen bekijken, ken deze zo niet, maar weet wel dat deze veel kan recoveren, OOK naar de schijf waar het al op stond. succes

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:44

ThaHandy

Discovery Channel

ik denk zelf dat e"iets" is gebeurd/gedaan met de kaart/hdd

ik heb precies zoon sys alleen met 6*120GB (vaarvan 300MB vrij, need upgrade :P )
ik heb er 2kp, 2ks, 2kas, 2k3 op gehad en et was een kwestie van driver en daar was de partitie weer (R):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/raiddd.jpg
wat is nou het verschil tussen simple en logical :?

al op internet gezocht naar deze symtonen

edit:

ik vergat "?" @ symtonen :| :P

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 20-11-2003 12:15 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ThaHandy schreef op 19 november 2003 @ 20:19:
wat is nou het verschil tussen simple en logical :?

al op internet gezocht naar deze symtonen
offtopic:
Druk op F1, klik op 'zoeken' en voer in "simple volume" ;)
Of natuurlijk Googlen: [google=simple volume] ..

Zoek dus het verschil tussen legacy partitiesysteem en dynamisch partitiesysteem op. Ikzelf gebruik ook dynamische volumes; handig voor RAID. Zie ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hey, bekend probleem. 0.5TB hebben is leuk, maar als er eens iets gebeurd, dan kan niemand je helpen omdat die paupers ;) allemaal met 40GB schijfjes zitten.
Ik heb zelf een onstream tapedrive maar zelfs met tapes van 25GB blijft het behelpen.

Probeer de computerzaak waar je de schijven gekocht hebt eens te vragen of je wat 250GB schijven zou kunnen lenen voor een paar dagen.
Ik heb goede ervaringen met Mycom die mij een geheugenkaartje liet kopen en dan binnen 8 dagen terugbrengen en dat telkens opnieuw, zolang mijn eigen kaartje bij hun was voor garantie. Dat is wel absoluut niet waar die regeling voor is, maar dat kon het personeel niet boeien. en ik was er enorm mee geholpen.

ik zou niet gaan zitten klooien aan de originele schijven zonder backup, zeker niet met partition magic. Dat @#$ programma heeft mij eens in de steek gelaten met "error.. operation aborted" halverwege het verplaatsen van een partitie. De data was er nog wel, maar geen enkele recovery tool die er nog iets van kon maken.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• flippper
Zeer goede tips allemaal ..
Ik heb met ontrack al geprobeerd , maar naar 50 uur zoeken had hij nog niks gevonden.

Die driver is een zeer goed idee, ik zal de orginele drivers eens proberen i.p.v. de nieuwste van promise.

ik zal het vanavond ff typen of het gelukt is !
bedankt !

Verwijderd

Nou..?? Mooi draadje maar hoe loopt het nu af?

Verwijderd

tweakerbee schreef op 19 november 2003 @ 11:12:
Je kunt alleen met GetDataBack naar een andere schijf recoveren. Ben bang dat je toch op zoek moet naar een hele boel harde schijf ruimte...
Mijn god wat ben ik blij met dit programma :>, ik heb zojuist 100gig aan zorgvuldig verzamelde mp3's kunnen terughalen. 2 jaar verzamelen bijna door de plee gespoeld.

/me pinkt een traan weg

• flippper
Ik mag lekker op de HCC extra hardeschijven gaan halen .

ik kan de schijf niet recoveren .
dus alle data kopieren .
en daarna schijf formateren .

en data weer terug kopieren ..

hoelang duurt het voordat je 630 GB hebt terug gekopierd ;( ;( ;(

Verwijderd

Flippper schreef op 28 november 2003 @ 10:42:
Ik mag lekker op de HCC extra hardeschijven gaan halen .

ik kan de schijf niet recoveren .
dus alle data kopieren .
en daarna schijf formateren .

en data weer terug kopieren ..

ik schat een uurtje of 8...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Flippper schreef op 28 november 2003 @ 10:42:
Ik weet wel dat het *heeeel* lang duurde (paar dagen, af en toe een stapeltje) om m'n 800GB raid-5 vol te zetten cd voor cd.

(En nee: ik heb niet 600GB vrij om je data even tijdelijk te backuppen, of je moet heel veel dezelfde files hebben :P )

Siditamentis astuentis pactum.

• flippper
de schijf draait weer.
alle data is terug..
een paar bestanden zijn wel beschadigd , maar ja ..
heeft me een weekendje gekocht.
en heb nu meteen een paar extra hd's ...

forum kan dicht...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

forum kan dicht...
Nee, dat laat ik niet toe 8)7

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

tweakerbee

dus..?

Maar het probleem is toch opgelost? Dan kan GoT toch wel sluiten :7 8)7

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1