[HDD] WinXP boot, dan 2/3 minuten beeld zwart dan pas Welkom

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Hoi.

Ik had een 2e losse harde schijf gekocht en heb die er ingehangen zonder slave/master goed te zetten, werkte niet dus :).
Toen heb ik die er weer uitgehaalt en nu heb ik dus de oude configuratie weer ( die andere schijf heeft er dus maar 1 keer ingehangen en nooit gewerkt.)

Ik heb de BIOS ook 'gereset' als het ware, "fail-safe blabla" gedaan namelijk.

Maar nu start mn comp op, dan zie je dat windowsXP logo en balkje, daarna 2 a 3 minuten zwart beeld wat ik dus normaal niet had en daarna zie je pas welkom boodschap en boot ie verder.

Weet iemand hoe ik dat zwarte scherm gedeelte uit kan zetten :), nogal irritant 3 minuten wachten op een pc die niets lijkt te doen terwijl een boot normaal veel sneller ging.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03 20:26

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Het lijkt haast alsof je bak tevergeefs probeert om een stukje hardware te initialiseren. Bijvoorbeeld een netwerkkaart die dhcp opvraagt en niet krijgt, zoiets.

Boot anders even met je PCI-devices eruit, kijken of het dan wel snel gaat.

Trouwens (altijd leuk, realtime posts tikken) je zei dat je je bios geflushed had? Daar staat toch een instelling in, iets in de trant van FastBoot(tm) of zo? Misschien staat die nu uit?

[ Voor 5% gewijzigd door _fool op 19-11-2003 11:02 ]

specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:15

tweakerbee

dus..?

Zet je BIOS eerst weer eens terug op "performance", dan kijken we weer verder. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• bart_vd
Gedaan, heb 'optimized settings' gedaan, nog steeds geen verandering :(.

• bart_vd
Ik neem aan dat het aan een instelling in mijn bios ligt, maar zou niet weten welke.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
*niet te veel kicken he*

Maar om terug te komen op je vraag: Aangezien je het zelf niet aangeeft, vraag ik me af of je intern kabels hebt veranderd, en daarbij (wellicht) ook de ide-config van je bios hebt verandert. Als er namelijk bijvoorbeeld als primary master/slave etc nog een schijf staat die er niet meer in zit, kan het zijn dat hij ruime tijd gaat kijken waar dat ding gebleven is. Misschien een suggestie om dit even te controleren.

• bart_vd
Mijn HDD staat in de bios als primary master en verder staat er alleen nog een cdrom speler als secundary master volgens mij. (wat dus klopt)

Ik heb een Gigabyte GA-7VRXP als dat van belang mocht zijn.

Verwijderd

heb je al in de bios de "hdd laten detecteren " ?, de primary slave en secundairy slave op none gezet. (als ze alle 4 op auto staan bij opstart laat dan maar zitten, soms doen mensen een user ipv auto en dat is dus handmatig en blijft de bios onthouden tot je het handmatig veranderd)

• bart_vd
stonden alle 4 op auto, nu dus niet meer omdat ie hem gedetecteerd heeft :), die gegevens die er nu staan kloppen.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54

DSK

boeiend...

heb je het probleem ook met enkel de andere schijf en na een format?

Blog (Linux-related)

• bart_vd
Uhm, die andere schijf hangt er niet in dus...

en nee ik heb nog niet geformat, ik heb 70 gig data, dus ik ga niet zomaar even formatten als je begrijpt wat ik bedoel :).

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Klinkt misschien vergezocht, maar update je nVidia drivers eens(als dat nog niet gebeurt is natuurlijk). Ergens in een van die drijvers is een foutje geslopen waardoor dit probleem idd. kan ontstaan...

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1