Toon posts:

ip adres veranderd vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een netwerk 192.168.1.1 t/m 100 subnet 255.255.255.0 gateway op 192.168.1.2 nu probeer ik een draadloos netwerk te installeren en 1 van de laptops besluit steeds dat hij zijn toegewezen en/of zijn vaste ip adres moet veranderen naar hetzelfde ip adres als van onze plotter waardoor alles vastloopt.
na een paar minuten wel goed gefunctioneerd te hebben wordt het ip gewoon teruggezet naar een verkeerd adres. heb hier een andere identieke laptop (instellingen gelijk) en die heeft nergens last van. |:(

Verwijderd

toevallig nog ergens een andere AP in de buurt die op DHCP staat?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
DHCP server draaien? Draait die plotter ook via DHCP? zijn er reservations aangemaakt op die DHCP?
Probeer anders eens een reservation te maken voor die WLAN kaart in je DHCP scope..

Kijk anders eens van welke DHCP server je je ip nummer krijgt.. ipconfig /all (vanuit gaande dat je een NT based OS hebt)

Voor de rest is meer info toch echt wel noodzakelijk..

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 19-11-2003 10:43 ]

Pvouput live

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:41:
toevallig nog ergens een andere AP in de buurt die op DHCP staat?
Dan nog, zou ie niet midden in een sessie van ip mogen veranderen. (hmm kromme zin hé :P ).

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Ligt eraan; als de verbinding even wegvalt doet ie weer een DHCP request (iig wel met mijn Sitecom WLAN kaart) en dan ligt het eraan welke DHCP server als eerste reageert..

Pvouput live

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Gewoon MAC adres koppelen aan een IP zo dat je geen andere IP's meer krijgt....vast maar toch los ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
KillerAce_NL schreef op 19 november 2003 @ 10:43:
[...]
Dan nog, zou ie niet midden in een sessie van ip mogen veranderen. (hmm kromme zin hé :P ).
Jawel hoor: er zijn diverse situaties waarin 'ie een dhcp-request of renew verstuurt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
zover ik weet draait er geen andere dhcp, maar ook als ik die laptop een vast ip adres geef veranderd die na een paar minuten gewoon weer terug naar het foute ip adres :(

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Misschien vreemd maar heb je alles al weggegooid van je netwerk instellingen zowel de adapter als alle protocollen. Computer resetten en opnieuw aanmaken kan wel eens de oplossing zijn.
Had van de week een probleem dat ik geen IP adres kon invoeren alleen maar een DHCP wilde hij doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag toch aannemen dat je de plotter een staisch IP hebt gegeven en dat IP uitgesloten hebt van de scope he?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd misschien een andere dhcp op ons netwerk
die plotter hangt aan een pc van oce (als printserver) en die pc kan ik wel vinden in netwerk, maar die plotter is niet te zien (wel te pingen)
probleem is dat wij niets met die pc installatie van doen hebben (oce)

blijft het probleem dat ook met static ip het ip veranderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:40 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:31
Als je weet welk IP adres de plotter heeft, kun je die toch gewoon "uitsluiten" op de DHCP server?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus onder andere ook dat zonder dhcp maar met static ip de ip nog steeds wijzigt en dat begrijp ik dus niet

(dit geldt alleen voor de wifi, de gewone netwerkaansluiting doet t goed)

om het nog ingewikkelder te maken..als hij weer naar het verkeerde ip springt, gaat hij ook van dhcp naar static ip toe..

oplossing gevonden: er draaide nog een prog. van netwerkkaart die verkeerde (standaard) instelling had en die ging over de windows instellingen heen. DANK!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 15:00 ]

Pagina: 1