[NFS:U] Spel hangt telkens paar seconden

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Matched: hangen
Ik heb gisteren Need for Speed Underground geinstalleerd op mijn computer, een P4@2,53 Ghz, 768MB DDR-Ram, Soundblaster Audigy en Asus Geforce 4 TI4200 met 128 MB DDR geheugen.

Het spel draait op zich soepel, alleen blijft het spel soms een X-aantal seconden "hangen", zowel geluid als beeld. Na een aantal seconden gaat het spel weer verder en kan er normaal gespeeld worden. Ik heb één van de laatste detonator-drivers geinstalleerd en heb zo min mogelijk programma's geopen (alleen de Antivirus).

Heeft iemand dit probleem ook en heeft hij/zij een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Probeer je local settings eens op US te zetten, van je windows dus. Dit schijnt te helpen bij het hangen of als je de game helemaal niet opstart.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

TweakersOnly schreef op 19 november 2003 @ 10:35:
Ik heb gisteren Need for Speed Underground geinstalleerd op mijn computer, een P4@2,53 Ghz, 768MB DDR-Ram, Soundblaster Audigy en Asus Geforce 4 TI4200 met 128 MB DDR geheugen.

Het spel draait op zich soepel, alleen blijft het spel soms een X-aantal seconden "hangen", zowel geluid als beeld. Na een aantal seconden gaat het spel weer verder en kan er normaal gespeeld worden. Ik heb één van de laatste detonator-drivers geinstalleerd en heb zo min mogelijk programma's geopen (alleen de Antivirus).

Heeft iemand dit probleem ook en heeft hij/zij een oplossing hiervoor?
ik heb dit dus ook, niet met NFS-U .... maar wel met andere spellen alleen is het hangen bij mij maar ong 1/2 seconde ... verder ben ik er nog niet achter waar dit aan ligt, het staat nog steeds op m'n planning om het uit te vinden.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Hoeveel topics gaan er nog geopend worden over dit probleem? Ik zie toch verschillende topic in ditzelfde forum waar ook gesproken wordt over het hangen van de game...

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 19 november 2003 @ 23:42:
[...]

ik heb dit dus ook, niet met NFS-U .... maar wel met andere spellen alleen is het hangen bij mij maar ong 1/2 seconde ... verder ben ik er nog niet achter waar dit aan ligt, het staat nog steeds op m'n planning om het uit te vinden.
Als je het niet met NFS:U hebt, dan moet je het niet in dit topic posten. We proberen hier namelijk een oplossing te vinden voor dit probleem :)

• TweakersOnly
't Begint nu echt super irritant te worden. Zelfs na het installeren van de patches (legaal en minder legaal) blijft het spel om willekeurige momenten hangen en 't lijkt steeds vaker te gebeuren. Ik heb mijn PC voorzien van de nieuwste video- en geluidskaart-drivers.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
ik heb het ook, lijkt hoe langer je gamed hoe erger het word ofzo, super irri :(

Verwijderd

Geen matches
Hmm doet me denken aan GTA3, die had dat ook. Was ook geen echte remedie voor.
Wat je nog kan nakijken is of er een virusscanner aanstaat, die doen dat soort dingen ook wel eens.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Draait je cooler wel op je 3D kaart ?? Heb dit ook gehad dat mijn cooler gewoon niet draaide op de 3D kaart en dat hij daarom soms seconden blijft hangen en dan weer verder gaat ... dit geldt dan voor alle spellen gewoon even kijken of cooler wel werkt :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Anti-virri uitzetten en chipsetdrivers update. Wellicht maakt dat wat uit?

🌞🍃

Verwijderd

Geen matches
Ja ik heb hier ook last van :S

p4 2,4 800fsb
1024mb ddr 400
geforce fx 5900 128mb

...ook is het spel 1x in het nfs menu naar windows gesprongen, en nfs pleite.

Verwijderd

Geen matches
Hardeware Acceleration 1 tikje terugzetten?

Verwijderd

Geen matches
check ook eens of je een gebrande cd in je cdrom/brander hebt zitten.. daar hebben spellen soms ook problemen mee, dat ze om de zoveel tijd willen lezen..

hier heb ik mijn probleem (t was weliswaar alleen met zero hour, maar toch) mee opgelost. cd eruit halen dus voor de duidelijkheid..

als je spel nou op gebrande cd staat, zou ik de originele versie kopen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 01:01 ]

• TweakersOnly
Geen matches
Even een update: Het blijkt dat de fan van mijn videokaart niet meer draait. Waarschijnlijk wordt de videokaart te heet en stopt er dan een x-aantal seconden mee.

Ik heb net met een open kast het spel gespeeld en kan nu idd een stuk langer spelen, zonder dat het beeld bevriest. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Op de videokaart (asus V8420S Geforce4 TI4200 128MB) heb ik nog bijna 2 jaar garantie.
Ik ga hier morgenavond mee naar de Mycom in Eindhoven. Hoop alleen niet dat ik dagen zonder videokaart zit. :( Weet iemand hoe Mycom omgaat met kapotte artikelen tijdens de garantieperiode?

I.i.g. Timocos thanx voor de tip. :) Vreemd is natuurlijk dat dit juist bij dit spel zo snel naar voren komt, ik speel redelijk vaak nieuwe spellen maar ben het probleem nog niet tegengekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakersOnly op 21-11-2003 01:37 ]

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
IK heb exact het zelfde prombleemd met het beeld dat blijft hangen (+geluid) en dat na 2 secs weer verder gaat, word ook hoe lang ik speel hoe erger. fan op me videokaart werkt gewoon en bij andere spellen heb ik er geen last van :(

club3d radeon8500LE

• TweakersOnly
Fuzzems schreef op 21 november 2003 @ 08:03:
IK heb exact het zelfde prombleemd met het beeld dat blijft hangen (+geluid) en dat na 2 secs weer verder gaat, word ook hoe lang ik speel hoe erger. fan op me videokaart werkt gewoon en bij andere spellen heb ik er geen last van :(

club3d radeon8500LE
Bij mij duurt het geen 2 seconden, eerder 10 tot 15 secconden dat het spel weer verdergaat.

Verwijderd

Geen matches
zou het mischien komen omdat het D3D draait dat spel?

ik ga nu ff kijken of mijn FX5900 Ultra fan's draaien.. moment

edit: yep, draaien gewoon, het spel loopt hier trouwens perfect :?

check anders even de 3dsetup mischien? (staat gewoon in je NFS-U map)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 10:49 ]

• TweakersOnly
Geen matches
Ik kom net van de Mycom af. Een snelle jongen heeft een nieuwe koeler op de videokaart geplaatst. Ben nu een half uur zonder problemen aan 't racen. Probleem is dus waarschijnlijk opgelost. :)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24

The_Scarabial

MTB for life!

Geen matches
spel details is een keer lager zetten en dan kijken of je nogs steeds last hebt, worked for me though. :*)

Verwijderd

Geen matches
VOOR DE MENSEN MET EEN RADEON

installeer ipv Catalyst 3.9 of 3.8 Cat 3.7 van ATI

en zet je AGP aperture size in je bios op 256 mb en fast writes aan

dan heb je als het goed is geen last meer van het "hang" probleem

Verwijderd

Geen matches
Ik heb al vanalles geprobeert....

*apature size op 128 gezet, 32 ook al geprobeert.
*hardwareversnelling 1 tikje lager
*fastwrites aan gezet
*drivers geupdate en verschillende geprobeert
*instellingen van het spel veranderd, helpt ook nix al zet ik het op het laagste
*landinstelling op VS gezet (dit is dus gewoon BULLSHIT)

Het helpt allemaal niet :?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34

jurma

simply connecting...

CRiMiNaL schreef op 19 november 2003 @ 23:42:
[...]

dit had een klasgenoot van mij ook.

toen had hij het volgende gedaan:

nieuwste video drivers geinstalleerd en allernieuwste directx en het werkte bij hem.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen matches
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:28:
VOOR DE MENSEN MET EEN RADEON

installeer ipv Catalyst 3.9 of 3.8 Cat 3.7 van ATI

en zet je AGP aperture size in je bios op 256 mb en fast writes aan

dan heb je als het goed is geen last meer van het "hang" probleem
thanx for the tip, ik haal vanmiddag een Radeon 9600 XT, metteen maar ff de 3.7 drivers installen dan. maar waar kan ik die dl'en? op de site van ati wordt natuurlijk alleen de 3.9 aangeboden.

zitten er verder nog nadelen aan het gebruiken van de 3.7 ipv 3.9 versie?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1