Toon posts:

Browser Policies ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier op stage en heb het volgende probleem.

Er staan hier 20 pc's met internet , aangesloten op een server ( linux )
Internet werkt dus via een proxy , maar op die proxy is ingestelt dat bepaalde namen in websites niet worden weer gegeven ( P*rno , S*x, etc ) <- Ik noem ze niet volledig anders kan ik m`n eige post niet eens bekijken.

Ik kan verder in de server komen etc , maar weet alleen niet hoe deze opdracht regel heet .. of verschild dat per server ? Of is er mischien een programma voor dat je dit tijdelijk weg kan halen ?

thnx alvast

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je wilt dus die blokade opheffen? Dan zou het wel handig zijn om te weten welke proxy software op je server draait... en dan even de handleiding doorlezen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Tja , das dus vervelend.

Er staat een server , school weet er niks van ( externe ict ) en ik wil gewoon pagina's kunnnen bekijken :(

Mischien dat er iemand komt die een programma weet of iets dergelijks , andesr weet ik het ook niet ..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je zou 't via HTTP tunneling kunnen proberen; maar daar zijn de meeste systeembeheerders niet echt blij mee..

Pvouput live

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Een wilde gok van iemand die er ook maar weinig van weet, maar:

Google levert 1 populair pakket op: Astaro Security Linux Version 4.0

Je kan even zoeken of dat geinstalleerd is. Zo ja, dan is het daadwerkelijk configureren wel ergens gedocumenteerd.

specs

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of gewoon de site aanroepen via :
http://babelfish.altavist...w.cnn.com&lp=en_fr&tt=url

in dit voorbeeld gaat het dus om www.cnn.com
en als je en_fr vervangt door en_ko krijg je hem in het koreaans ( meer kans dat een woord als p*rn* door iets vertaalt wordt wat je filter niet snapt , moet je alleen nog even een pocket cursus koreaans volgen )

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 19 november 2003 @ 10:58:
Of gewoon de site aanroepen via :
http://babelfish.altavist...w.cnn.com&lp=en_fr&tt=url

in dit voorbeeld gaat het dus om www.cnn.com
en als je en_fr vervangt door en_ko krijg je hem in het koreaans ( meer kans dat een woord als p*rn* door iets vertaalt wordt wat je filter niet snapt , moet je alleen nog even een pocket cursus koreaans volgen )
haha , als ik dat doe werkt die blokade nog steeds .. zeer vaag :(

En het is niet per site ingesteld , want de enige keer als er newspost komt met een speciaal woord erin komt er zo`n vervelend logot'je te staan

DEZE CONTENT KAN NIET WORDEN WEERGEGEVEN ( van de systeembeheerder)

Zeer vervelend allemaal , maarja .. mischien dat ik iest in de shell kan toepassen ?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Als poort 80 standaard dicht staat en je via die proxy werkt is het niet 123 te omzeilen en dat is maar goed ook. Er zijn trouwens veel meer pakketten dan Astaro die dit soort dingen kunnen. Astaro zelf gebruikt er Cobion voor.

Je kan het beste contact opnemen met de ICT-afdeling daar, dan bereik je het meest denk ik op een legale manier. :)

Sundown Circus

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. als je de beheerder bent, kun je fysiek bij dat ding en weet je het zo.
Ben je het niet, dan zul je het na moeten vragen aan de beheerder.

Sim-Pel

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.