Toon posts:

Vmware netwerk uitrollen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel nou dat ik een linux netwerk heb. Is het dan mogelijk om d.m.v VMware windows erover heen te rollen, zodat de gebruikers binnen linux bijvoorbeeld windows 98 krijgen of windows xp en daar dan op gaan werken met programma's zoals microsoft office etc?

Is dit proces als het mogelijk is te automatiseren?

Of krijg ik allemaal knelpunten? Moeten bijvoorbeeld de pc's het zelfde allemaal zijn of mag er wel verschil inzitten?

Graag jullie kijk hier op

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

VMware emuleert gewoon een hardware configuratie van een PC. Dus alle VMware clients kunnen de zelfde image file als client-os hebben, omdat de zogehete hardware die wordt emuleert het zelfde is. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door RaZ op 19-11-2003 10:49 . Reden: Bullshit weggehaald, foutieve info 8)7 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Krijg ik dan geen slome computers als ik dit daadwerkelijk zou doen?

Werkt het vlot als we laten we zeggen de clients gemiddeld 1500 mhz hebben

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn ervaringingen met VMware zijn erg goed. Ben alleen niet verder gekomen dan VMware 2.x Workstation. Loopt wel soepeltjes hoor.
offtopic:
VMware is trouwens niet goedkoop, en als je iets wil doen met Office, pak dan gewoon OpenOffice, sinds anderhalve week is daar ook een Nederlands-talige versie van (als het hier om gaat).

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou het gaan kosten als je dit in een netwerk met laten we zeggen 15 computers doet? Iemand ervaring mee?

Al beantwoord :+

Maar het is geen optie voor de scholen markt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 10:31 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Ik denk dat de processor niet de belangrijkste factor in deze is. Ik denk dat je eerder naar hoeveelheid geheugen dient te kijken en dan zou ik een minimum van 256Mb aanhouden, waarbij je 64Mb voor het host-station reserveert en de rest 192Mb voor de VMsessie. Dit lijkt me overigens wel minimaal voor XP.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Op machines met een beetje memory en processorcapaciteit moet het goed werken.. tis wel niet zo snel als je het direct op die machine draait..
Op mijn Duron700 met 768MB intern draait 't fatsoenlijk mits ik geen processor slurpende applicaties draai op de host..

Probeer het eens uit zou ik zeggen; ff de trial downloaden en je..

Hou er wel rekening mee dat elke VMWare machine een eigen naam en SIDs moeten hebben; als je dus 1 image maakt zou ik even sysprep draaien zodat ie 'n andere machine naam krijgt

Pvouput live

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:30:
Wat zou het gaan kosten als je dit in een netwerk met laten we zeggen 15 computers doet?
Zie de VMWare shop + natuurlijk de licentiekosten voor Windows en Office. Even kort door de bocht zonder kortingen en uit m'n hoofd de MS prijzen:
15 * 300 = 4500 VMWare
15 * 300 = 4500 Windows XP Pro
15 * 150 = 2250 Office 2003 basic
-----------------------
€ 11250,-

Plus natuurlijk dubbele beheerskosten (Windows en Linux).

En inderdaad wil je vooral zat geheugen hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Krypt schreef op 19 november 2003 @ 10:34:
Hou er wel rekening mee dat elke VMWare machine een eigen naam en SIDs moeten hebben; als je dus 1 image maakt zou ik even sysprep draaien zodat ie 'n andere machine naam krijgt
Als je W9x als operating system draait binnen VMware dan heb je geen SID.....
Hostname veranderen is wel nodig natuurlijk (alhoewel..... who needs netbios anyway)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Ik zie niet echt de toegevoegde waarde van Windows 'op' linux middels VMWare. Wat je dan beter kan doen is een VMWare server inrichten op linux waarbinnen je verschillende Windows machines draait.

Gebruikers kunnen dan (als ik goed zeg) met een browser connecten naar je linuxserver en daar gebruik maken van hun windows werkstations.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

VWMAre is veel meer voor ontwikkelaars die meerdere OSsen op hun machine willen hebben om makkelijk te kunnen testen.

In de situatie die jij hebt heeft het geen enkele meerwaarde, behalve dat je natuurlijk een 'l337 h4x0r' bent en kunt zeggen dat je een stoer netwerk hebt.

Als je graag een makkelijke configuratie hebt, kan je misschien beter eens naar citrix kijken, of een vergelijkbaar product. Alleen is het dan een beetje jammer van je workstations.

Wat voor voordeel dacht je te behalen met deze oplossing?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 19 november 2003 @ 12:08:
VWMAre is veel meer voor ontwikkelaars die meerdere OSsen op hun machine willen hebben om makkelijk te kunnen testen.

In de situatie die jij hebt heeft het geen enkele meerwaarde, behalve dat je natuurlijk een 'l337 h4x0r' bent en kunt zeggen dat je een stoer netwerk hebt.

Als je graag een makkelijke configuratie hebt, kan je misschien beter eens naar citrix kijken, of een vergelijkbaar product. Alleen is het dan een beetje jammer van je workstations.

Wat voor voordeel dacht je te behalen met deze oplossing?
Ik moet dit uitzoeken van me baas en vindt het zelf ook geen toegevoegde waarden hebben, maar ik ga hem dat proberen uit te leggen d.m.v gegeven punten.

Zelf dacht ik dat ik iets had gemist in VMware, maar ik vind zelf ook dat het dient om effe wat te testen op een andere os en niet wat er nu ter sprake is.

Verwijderd

had het Wine of CrossOver project voor Linux niet de mogelijkheid om Office aan de gang te krijgen?
Pagina: 1