Toon posts:

Wat is beter over te klokken P-3 750 of P-3 800 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer :)
een vraag wat is beter over te klokken de P-3 750 (100Mhz) of de P-3 800 (100Mhz)???
Dit komt op een Abit SA6R moederbord, dus wie o wie kan mij helpen?
En tot hoe ver kan je hem overklokken met een Majesty Cooler (golden orb)??? Want die heb ik ook. *D
Alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Omdat de PIII-750E en 800E feitelijk dezelfde chip zijn, hangt de maximumsnelheid meer af van de stepping dan van welk model het is. Gebruik de search functie om stepping info te zoeken.

Toch is de 750E om 2 redenen te preferen:

1) stukken goedkoper en
2) de multiplier is lager, dus ligt de FSB bij een bepaalde kloksnelheid hoger. Dat levert een sneller PC'tje op. Mes snijdt wel aan 2 kanten, want je hebt dan wel meer kans op andere apparaten die de hogere FSB (dus ook AGP en PCI) niet trekken. Bovendien is het zo dat niet alle mobo's per MHz kunnen klokken (lurve that SoftMenuIII:9), en de stappen zijn bij een lagere multiplier kleiner. Maar voor jou gaat dit niet op (go ABIT!)

Oslik, blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik zou ook voor de 750 gaan; de 800 schijnt toch iets minder succesvol te zijn qua redelijk o.c.'en (fsb van 100 naar 133 is toch wel zeer gewenst), waarschijnlijk door de net iets te hoge 8x multiplier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Is heel misschien de P3-700E niks voor jou?
Die doet bij mij 1050MHz met een Arctic Circle, ook een Orb achtige koeler.
De 700E is eigenlijk wel een overklok kindje van de gehele P3 lijn.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Thnx dudes
Ik jullie horen volgend week tot hoever ik mijn P-3 750 heb overgeklokt MAHAHAHAHAHh