Toon posts:

P4C800-Deluxe, 3e SATA schijf wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4c800-deluxe gekregen voor een defecte p4t533-c

de overige onderdelen zijn
proc: 2.8 p4 800fsb
2gb pc 3200
gf4 ti 4200
audigy 2
350watt voeding van mijn chieftec.
1x 52x cdrom ide
1x 48x lite on ide

Nu mijn vraag, is het mogenlijk om de volgende harde schijven aan te sluiten werkend. ( hangen er nu aan maar werken niet allemaal)

3x seagate s-ata 7200 8mb (2 in raid 0 ?)
1x wd 80 gb 8mb ide
eventueel ook een 20Gb seagate 7200 ide

en waarop moet ik dan letten in de bios. ik krijg het niet voor elkaar en in de posts. faq's kan ik het niet echt terug vinden. ga maar eens zoeken op p4c800 sata ide. :)

bios versie vergeten te vermelden die 1010

bij voorbaat dank,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 10:21 ]

Verwijderd

Moet kunnen want je hebt 4 S-ATA aansluitingen en 2 P-ATA aansluitingen wat voor een totaal van 8 schijven zorgt dat ie aan kan sturen.

Wat voor meldingen krijg je bij het booten ??

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk geen ik kan alleen de wd 80 ide zien en de 2 sata schijven(op raid controler), de rest zet ie niet als ik die los aansluit doen ze het wel. kabels ook al 3 x vervangen.

in de bios ziet hij de 3de sata wel daarvan laat ik hem ook booten maar hij pakt automatisch toch de 80gb ide en in windows zie ik de 3de sata ook niet.. ??

Vaag he..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 10:24 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In windows moet je ook kijken of alle drivers goed zijn he.

Verder mag dit echt geen probleem zijn voor dit bord.

Over dat booten ben je enigszins onduidelijk, maar misschien staat de actieve primaire partitie wel op die 80 GB?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt. ik zal vanavond even gaan knutselen dan.

Maar in princiepe zou ik dus op primary ide die western digital en die seagate 20gb aan kunnen sluiten op de secundaire ide de brander en cd-rom
en dan op pri. sata 1 sata.

en op stata raid 1+2 de andere 2 ?

en hoe moet de bios staan de promise en die enhanced mode ? op s-ata+p-ata
of alleen op s-ata..

bijvoorbaat dank ik kijk vanavond wel. +/- 21:00

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort kwesties horen in Opslagmedia & I/O Controllers :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelfix (?) :)

Kijk eens in de handleiding van het mobo voor de betekenis van de BIOS settings .. En je moet natuurlijk ook de juiste drivers installeren :) Verder vind ik jouw hele probleembeschrijving niet echt duidelijk. Wat is exact het probleem? Je wil niet van IDE booten? Je ziet de 3e SATA schijf niet in de apparaatbeheer? Of je ziet hem juist niet in de schijfbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik kon het niet terug vinden in het boekje van het mobo hoe in te stellen als je ide en s-ata tegelijk gebruikt. ook kon ik het niet vinden bij google en hier in de search kon ik het bos niet meer door de bomen zien door het aantal hits wat ik kreeg op asus p4c800 deluxe s-ata ide. mischien ook wel een beetje stomme manier om het te omschrijven. :)

ik zal als ik thuis kom straks alles wat beter omschrijven ed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanacht over uren gemaakt. en het kwam erop neer een bios update, voldoende was in mijn geval. soz. en tot de volgende keer.

Maar alsnog bedankt,

Relluh

hij kan dus dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 11:34 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je moet inderdaad instellen dat je zowel PATA als SATA wilt. Twee van de SATA schijven zie je pas in Windows XP zelf. Verder controleren of je wel of geen raid wilt, dat moet je ook instellen. Misschien dat dit in de nieuwe bios standaard anders is ingesteld.

Waar het exact staat weet ik niet precies, ik blijf nu liever UIT de bios omdat het nu eindelijk stabiel loopt. ;) Erg moeilijk is het geloof ik niet om te vinden.

Ik heb er 3 optische drives (op de normale ide), 2 PATA (op de raid controller, welke overigens niet als raid staat ingesteld) en 2 SATA schijven aan hangen.

Mooi bord overigens, ik ben er erg tevreden mee.

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08
Je moet de SATA-controller instellen op RAID als je die 2 seagate s-ata 7200 8mb die je als RAID hebt geconfigureerd ook al RAID wilt gebruiken. Je kan dan wel geen "normale" HD meer gebruiken op de SATA-controller. De 4 SATA poorten en de extra PATA poort zijn of voor RAID of voor normaal gebruik in te stellen. Een gemixte opstelling is volgens mij niet mogelijk.

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

Pagina: 1