Toon posts:

Geheugen foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vaak kreeg ik de volgende melding in Windows :? XP:

De instructie op 0x77d260ac verwijst naar geheugen op 0xe581f850.
De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beeindigen.

Ik bleef deze melding ondanks alles controles behouden, met als gevolg dat ik de volgende stap heb ondernomen:
Computer opnieuw geformatteerd, alles opnieuw geinstalleerd.
Maar desondaks blijft deze melding terugkomen.

Ik heb nog via DOS mode een geheugencheck met memtest-86 v. 3.0 uitgevoerd, maar deze gaf ( voor zover ik het begreep) geen errors aan.

Wie weet wat hier in aan de hand is.?
Gr. Joop

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe willekeurig is deze melding?
Als het adres telkens hetzelfde is, is het een fout in het geheugen. Deze fout komt echter vaker door een fout in een programma.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal komt dit door een slecht/kapot/imcompatible stukje software.

Senile! Senile Oekaki

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Ik heb dit ook 1 maal gehad, daarna nooit meer voorgekomen.
Kan ook inderdaad zoals hierboven al word gezegd best softwarematig zijn.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
In wat voor een volgorde deze meldingen komen, daar heb ik niet goed op gelet.
ook niet of de adressen gelijk of verschillend zijn.
Ik zal daar nu eens alert op zijn.
Maar inderdaad zou het dus een softwarematig probleem kunnen zijn, iets wat ik voorheen heb geinstalleerd, en nu wederom wat deze error melding teweeg zou kunnen brengen.
Zal eens proberen te achterhalen welk softwareprogramma deze problemen veroorzaakt.
Tot zover allemaal vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
Gr. Joop

_/-\o_

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

TeeDee

CQB 241

Ik krijg dit ook regelmatig met bijvoorbeeld de volgende pakketten:

- Photoshop 7
en VIPP IDE.

Van VIPP IDE kan ik begrijpen dat er iets is wat brak is. Maar met Photoshop 7 eigenlijk niet.
Voor de moraalridders: die PS 7 is legaal :)

Memtest ook gerund, geen problemen. Zeer vaag.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb ook al enige tijd dit soort problemen.
Memtest heeft 19 uur gedraait zonder 1 foutmelding te geven.

Bij mij geeft Mailwasher de foutmelding bij afsluiten waarna ik wel gewoon kan afsluiten. Verder ook bij videocapturen wat gewoon weigert te werken (zowel Studio als Moviemaker).

Ik denk dat een nieuwe setup van XP wel zal helpen, heb ik alleen geen zin in.

Ik denk niet dat het een hardware fout is want dat werkt allemaal goed en de foutmelding is alleen maat bij een paar softwarepakketten.

Ik volg deze foutmelding al een tijd maar niemand kan hier duidelijk uitsluitsel over geven.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Voor de moraalridders: die PS 7 is legaal
Welke moraalridders denken dan dat illegale software altijd fouten bevat? Dan moeten ze maar geen rips van kazaa downen... :|
Net zoals die anti warez reclames.. "Pas op voor warez want er komen altijd virussen in uw computer hierdoor en het is door piraten gemaakt.." (Binnenpretje).
Overigens kan PS7 ook niet starten als je je Swapfile uit hebt gezet, wat ik persoonlijk heel jammer vind. Staat dat bij jou wel goed ingesteld?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

TeeDee

CQB 241

Sluuut schreef op 19 november 2003 @ 13:52:
[...]
Overigens kan PS7 ook niet starten als je je Swapfile uit hebt gezet, wat ik persoonlijk heel jammer vind. Staat dat bij jou wel goed ingesteld?
Die staat goed ingesteld. Op alle workstations hier werkt PS 7 gewoon.
Behalve op mijn workstation.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me nu, dat het er op lijkt dat die geheugen-error meldingen begonnen vanaf het moment dat ik alle (beveiligings)-update's van Microsoft heb gedownload en geinstalleerd.
Ik heb namelijk vanaf dat moment, af en toe van die vage storingen, en het vermoeden dat de PC trager is geworden.
Het is op zich toch vreemd (gezien de reacties) dat er meerdere zijn, die dezelfde geheugen foutmelding softwarematig en met een verschil aan programma's krijgen.
Althans bij mij is deze foutmelding niet gerelateerd aan een en dezelfde programma.
Ik kan hem krijgen door een bewerking in een programma, maar ook bij een wisseling cq afsluiting van een site op internet.
Daar komt bij, dat ik een 2e PC hier heb staan, waarop bijna dezelfde programma's zijn geinstalleerd als de besproken PC, echter zonder die (beveiligings)-update's en zonder Nero 6 ultra edition.
Daarop geen enkele foutmelding of ander probleem.
Toeval?
Derhalve vraag ik me dan ook af, of die foutmeldingen ook bij jullie zijn opgetreden
NA installatie van de MS update's.

Zojuist heb ik na anderhalf uur videobewerking met een videobewerkingsprogramma, weer zo een melding gekregen.
(De instructie op 0x00536ba5 verwijst naar geheugen op 0x00000000 etc. etc.
klik ik dan op OK, sluit mijn videobewerkingsprogramma af, en krijg ik weer die melding, maar dan met instructie op 0x73d41351 verwijst naar 0x00000004 etc.)

Ik bemerk, dat als er zo een melding in wat voor een programma dan ook tevoorschijn komt, de adressen zijn gerelateerd aan het programma.

Resultaat: spontane afsluiting van het programma, en anderhalf uur bewerking verloren gegaan.

Ik hoop dat er snel een oplossing zal komen voor dit probleem.
Gr. Joop. :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 00:15 ]

Verwijderd

@boomsma: Ik had ook foutmeldingen bij het capturen met diverse programma's, maar deze deze patch heeft dat gefixt. Misschien dat het bij jou ook werkt. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
LuSiD,

heb de patch geinstalleerd, echter zonder resultaat.
De meldingen blijven komen. :?

Verwijderd

Zelfde probleem gehad na Windows update. Tijdje last van gehad, update's, in XP Pro hier, verwijderd, opnieuw geinstalleerd en daarna geen last meer van gehad. Kan geweest zijn dat een patch niet goed binnen gehaald is vanaf Windows server of wat packet loss over de lijn. Problemen nu opgelost :)
Pagina: 1