Toon posts:

Chaintech 7NJS + Target ME-720 USB2 3,5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al bijna een jaar een chaintech 7njs die het prima doet.
Heb er laatst dus een extrene usb2 bay voor 3,5" ide devices bijgekocht en daar een harde schijf ingebouwd. Dit leek allemaal goed te werken, werd goed gedetecteerd in Win XP Pro. Snelheid leek met 16 MB/s ook redelijk.
Ik kreeg echter af en toe beschadigde files over op de 7njs.
Ik zette er bijvoorbeeld een rar archief op met een andere pc, vervolgens koppelen aan 7njs en ja hoor crc errors. Het vreemde is dat het aantal errors in een archief, als ik vanaf de usb drive test, niet stabiel is! Als ik op de testknop blijf drukken loopt het aantal errors over het totale archief af van zeg 20 naar 0. Daarna kan ik er normaal mee werken. Verder heb ik vastgesteld dat het alleen in USB2 mode voorkomt. Als ik terugschakel naar USB1 (bios) dan loopt ie perfect, maar traag natuurlijk.
Chaintech zegt dat het aan mijn Twinmos geheugen ligt, maar een kennis heeft ook een 7NJS met Kingston en daar gebeurt precies hetzelfde. Chaintech raadde me Kingston aan om te testen...vandaar. Bovendien heb ik verder nooit problemen met mijn geheugen.
Verder heb ik met een Dell laptop met usb2 en een pentium 4 met usb2 getest. en dat werkt allemaal probleemloos.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- AMD2400+
- 2 * 256 MB Twinmos
- POV Ti4200

Wederom, de drive word met de standaard windows drivers prima gedetecteerd. Heb echter ook de nvidia usb drivers geprobeerd alsmede de drivers die bij de usb-bay meegeleverd werden.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.