Toon posts:

Ruis bij aansluiting stroomkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb serieuze ruisstoring op m'n luidsprekers enkel wanneer ik de stroomkabel van m'n notebook aanschakel. Ik gebruik een creative mp3+ usb soundcard om m'n notebook te kunnen aansluiten op m'n mengpaneel om de muziek door m'n hi-fi te laten knallen. Dit lukt zonder probleem maar ik mag hierbij wel NIET m'n stroomkabel van de notebook op het net aansluiten anders krijg ik serieuze ruis. Enig idee hoe ik dat kan verhelpen? (Ik heb reeds de stroomkabel van m'n notebook op een ander stopcontact ingeplugd dan deze van de hi-fi maar het probleem blijft helaas, het zou iets te maken hebben met lussttroom?).

Alvast bedankt voor jullie reacties! :*)

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
goed geaard?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

Part

Helemaal niets.....

Als het een brom is (50hz) dan kan het een aardlus zijn.

Hogere frequenties kunnen vrijwel alleen direct van de laptopvoeding komen.
Dan kan het helpen een andere voeding te nemen als het een losse voeding is. Of je kan het proberen met een netfilter er tussen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt eens een stopcontact van een andere groep proberen.
Of zo'n ontstoringsding om je kabel van je notebook doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik denk ook dat je een aadrings probleem hebt.

Hou er rekening mee dat het apparaat met de kleinste signaal afgifte aan aarde moet hangen... of je mengtafel (als knoop-punt).

Ik neem aan dat je wel audio hoort, je zou nog eens kunnen kijken of niet per ongeluk de signaal nul en signaal niet omgedraait zitten. Dus aansluitingen niet gedraait zitten. dit kan nog wel eens voor komen.

laptop mengtafel

signaal -----> nul
nul ------> signaal.

Verder zou het ook hoog frequent interferentie van uit je geluids kaart kunnen zijn,

Koop 2x ferriet ring een voor links een voor rechts en haal per kanaal de signaal de draad er een paar keer door heen. (Je maakt dus een soort spoel) je hebt ook speciale ferriet ringen die je om je draad kan doen, dus je hoeft ze er niet door heen te halen.

labtop mengtafel

signaal ----------=-------->
nul ----------=-------->

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Een laptopvoeding is nooit geaard jongens! Ik zou het proberen met een netfilter.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 19 november 2003 @ 09:41:
Je kunt eens een stopcontact van een andere groep proberen.
Of zo'n ontstoringsding om je kabel van je notebook doen.
Welk ontstoringsding moet ik dan precies om de stroomkabel doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:55:
[...]

Welk ontstoringsding moet ik dan precies om de stroomkabel doen?
Nog een bijkomend vraagje; kan ik er zeker van uitgaan dat het aardingsprobleem bij de stroomkabel/notebook ligt en niet bij bv. de versterker of mengpaneel? Gezien ik de ruis enkel heb bij het aansluiten van de stroomkabel van de notebook ga ik ervan uit dat het probleem hier ligt. Of is dit niet noodzakelijk?

Is dit een mogelijk oplossing: Alle apparatuur op hetzelfde stopcontact gebruiken, zodat je dezelfde aarding hebt.

CU
Tom

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:11 ]

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
deepspace schreef op 19 november 2003 @ 09:48:
Een laptopvoeding is nooit geaard jongens! Ik zou het proberen met een netfilter.
Dus wel, toshiba en compaq hebben een 3 polige stekker aan hen laptop / laptopvoeding dus kan wel degelijk.

En voor de topicstarter, ik denk zelf ook dat het een aardlus is.
Probeer eens een stekkerblok er tussen te doen waar geen aarde opzit.
Pagina: 1