Toon posts:

[W2KSBS] Exchange, default SMTP en buitendienst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik zit met een klein probleempje. Niet mega urgent, maar wel heel irritant. Wij draaien op onze main server Win2K SBS. Hier zit ook Exchange in verwerkt.

Nu hebben wij een aantal users die in de buitendienst zitten. Zij halen met hun laptop direct bij onze provider op een POP3 account hun mail op. Werkt prima, niets mis mee. Alleen zijn die gebruikers natuurljk bij ons op het netwerk bekend, bij E-mail addresses staan dus ook een aantal adressen die bij die mensen horen.

Nou heb ik het volgende scenario: Als ik bij die default SMTP addresses hun echte e-mail adres neerzet, komt er geen e-mail aan. Als ik in Outlook die mensen een mail wil sturen, type ik hun naam in (Exchange zou dan moeten weten naar wie die toe moet) en ik tik zelfs hun echte mailadres in (Exchange zet die keurig om naar hun naam).

Zet ik nou in plaats van hun echte e-mailadres hun 'locale' e-mail adres neer in Exchange (user@localdomain.local) en tik ik in Outlook hun volledige emailadres in, gaat het wel goed (ja doh, dat is niet vreemd natuurlijk.. maar wou het toch even vermelden).

Mijn vraag is dus, hoe zet ik hun echte e-mailadres nou in Exchange neer, op zo een manier dat het dus wel bij de provider aankomt wanneer ik simpel en alleen hun naam intik?

Ik heb zelf al flink lopen Googelen hierop, maar wellicht heb ik de verkeerde vraagstelling gebruikt bij Google, want ik kon niets vinden.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je vraag gaat over Exchange, en dus hoort dit topic eigenlijk in Software Algemeen thuis - ik move je topic eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zoals je het uitlegt lijkt het wel alsof de mail bij je provider al wordt opgesplitst, en je exchange server is dus niet verantwoordelijk voor alle mailadressen. Da's niet echt hoe het werkt..

Zou het niet netter zijn (en veeeel makkelijker) om alle mail bij je Exchange server te laten binnenkomen, en je buitendienst medewerkers weer hun mail op te laten halen bij jullie Exchange server via POP3 (of gewoon Outlook-Exchange met een VPN)!?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens dat het veel makkelijker is om de server alle mail te laten beheren. Maar zoals het nu geregeld is, was het al voor dat ik bij dit bedrijf kwam werken. Onze provider host tevens onze domeinnaam etc. (Ik ben al bezig om al die zut naar onze server te gaan krijgen).

Maar dan nog bestaat het feit dat als ik vanaf het LAN een mail stuur naar die buitendienstmedewerker met zijn naam i.p.v. mailadres (wanneer ik bij de default SMTP address zijn echte mailadres heb ingevuld) dat het niet aankomt. Is hier een workaround voor? Het moet toch te doen zijn lijkt mij. Ik krijg ook geen melding dat het niet aankomt. Tis dus net of het in een of andere pool verdwijnt om nooit meer terug te komen.