I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Het gaat om een 1605 Series.Dennis2925 schreef op 19 november 2003 @ 09:24:
Welke cisco router? Welk software versie van de router en config maker?
Weet niet zeker of er nog software op staat....
En versie 2.6 van Config maker.
hij heeft het eerder wel gedaan...
Dat vindt ik het rare er aan...
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Verwijderd
het lijkt erop alsof je router in de boot modus blijft hangen.
Met Hyperterminal kom ik er wel op...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:31:
kijk even met een console kabel op de con aansluiting van je router met hyperterminal ofzo.
het lijkt erop alsof je router in de boot modus blijft hangen.
Kan ook wel configureren, maar idd blijft het ok lampje op de bovenkant knipperen...
En volgens mij gooit ie de config er niet uit....
[ Voor 7% gewijzigd door HarryL op 19-11-2003 09:33 ]
Verwijderd
Als je nou eens verder leest dan je neus lang is...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:34:
Ueh, en wat dacht je ervan om de console-cable aan te sluiten en Hyper Terminal eens te starten?? Dan kom je er altijd op natuurlijk..
Ik kan er wel op met Hyperterminal...
Verwijderd
kan je zien met
sh ver
moet 0x2102 zijn.
en, het je wel netwerk connectivity vanaf je router naar bijvoorbeeld je lan (kan je hem pingen? en kan je je werkstation pingen vanaf je router?)
ik heb wel connectivity maar kan er helemaal niks mee...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:39:
staat hij niet in een verkeerd config register?
kan je zien met
sh ver
moet 0x2102 zijn.
en, het je wel netwerk connectivity vanaf je router naar bijvoorbeeld je lan (kan je hem pingen? en kan je je werkstation pingen vanaf je router?)
Heb de router niet bij de hand, maar ik zou vanavond wel even kijken,
Maar wat ik dan heel apart vind, is dat configmaker hem ook niet meer herkend, en die herkende hem dus wel...
Als je met Hyperterminal er wel in kunt en je krijgt een normale prompt te zien (dus geen Rommon prompts) dan moet je eens proberen om in enable modus te gaan (commande enable intypen). Wellicht vraagt hij dan om een wachtwoord, dat zou je dan moeten weten. Vervolgens type je het volgende commando in:
1
| sh ip int eth0 |
Je krijgt dan de IP instellingen te zien van je Ethernet aansluiting. Op de tweede regel die hij laat zien staat het IP nummer en subnet mask van die interface. Als dit in hetzelfde Subnet is als je eigen PC dan zou je de router moeten kunnen pingen.
Vervolgens kun je kijken of Configmaker hem alsnog kan vinden op dat IP nummer.
Als je echter een prompt krijgt die begint met Rommon dan ben je verder van huis. Dan is je IOS die erop stond weg . . . die moet je dan weer terug gaan zetten. Hiervoor moet je wel weten welke erop stond en die ook weer kunnen downloaden bij Cisco (mits je daarvoor rechten hebt) of kunnen krijgen via de leverancier (als je de IOS niet nog ergens op een CD hebt staan).
Geef sowieso even de exacte specs van de router hier. Type (1605 heeft sub types) en ook hoeveel geheugen erin zit (RAM en Flash).
Succes!
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Maar het is dus een of ander simpel thuisgevalletje, een SOHO ofzo. Erg jammer dat ze die dingen een router noemen, maarja dat is mijn persoonlijke mening. Priegel wat met die hyperterminal en check de versies van de software die je gebruikt. Wellicht ook het protocol, wil ook nog wel eens helpen
Bericht hierboven
Verwijderd
Verwijderd
je mag ervan uitgaan dat iemand die een 12000 configureert (erg buggy trouwens met mpls) geen configmaker nodig heeft.
de soho serie van Cisco is de 8xx serie. *Klok en klepel?*
als de router in rommon mode staat hoeft de ios niet verdwenen te zijn, maar is hij misschien niet volledig door zijn bootproces heen is gekomen doordat er door welk apparaat dan ook een break commando is gestuurd naar de router (of iets dat de router intrepeteerd als een break commando).
hij stopt dan met het laden van de ios en gaat in rom-monitor modus (ROMMON>)
kijk eens of hij het bootproces afmaakt. door middel van de hyperterminal truuk. maar dan wel verder alles loskoppelen van de router.
als hij dit niet zo maar afmaakt moet je even een nieuw ios installeren via de bekende tftp weg...
succ6
Bij mijn weten ondersteunt ConfigMaker ook maar maximaal de 3600 serie, dus vind het sowieso knap als iemand hiermee een 12000 configureertVerwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:27:
floris, een 12000 met configmaker configureren?!?
je mag ervan uitgaan dat iemand die een 12000 configureert (erg buggy trouwens met mpls) geen configmaker nodig heeft.
De soho serie is de 70/90 serie (voorheen 7xx). Tegenwoordig draaien die gewoon op IOS, maar de oude 7xx serie werkte op 1 of ander vaag OS.de soho serie van Cisco is de 8xx serie. *Klok en klepel?*
Verder is de 1600 serie inderdaad niets minder als bijvoorbeeld een 2600 serie, alleen een beetje langzamer en maar 1 WIC'je maximaal.
Verwijderd
De 700 serie is een erfenisje van een bedrijf dat door cisco is opgekocht en die zijn eigen os-je maakte (dat werkte met set commando's net als de heeelel oude ios-sen) later zijn dat de 800's geworden., met cisco IOS
De 800 serie word in sommige gevallen ook wel eens soho genoemd (de 836 heet geloof ik de soho 96)
Volkomen overbodig... ik weet het ..(8>
let op dat als je configmaker gebruikt niet ook toevallig hyperterminal open hebt staan. er kunnen geen twee applicaties tegelijkertijd van je COM poort gebruik maken. Verder is het config register belangrijk. Indien je flashrom leeg is, zul je met tftp oid een nieuwe IOS versie er in moeten zetten. De procedure hiervoor staat ook omschreven bij Cisco en is niet echt moeilijk. Wel moet je wat handigheid hebben op console aangezien je bevoorbeeld handmatig een ip nummer op de ethernet interface moet zetten
iets in de trant van
conf t
interface ethernet 0
ip address 192.168.0.1 255.255.255.0
exit
exit
ping 192.168.0.2
reply from 192.168.0.2
en dan tftp stappen volgen
Maar ik heb de oude config wel opgeslagen dus die zou ik er dan ook wel weer op kunnen zetten of niet?
[ Voor 1% gewijzigd door bibroni op 09-12-2003 11:50 . Reden: typ-o ]
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
Doe ik vanavond wel even....
Hopelijk kan ie dan weer in samenwerking met jullie aan de praat worden gebracht.
Zie je >rommon of een gewone prompt > of # of helemaal niets?
- In Geval Van rommon confreg goedzetten en reload geven.
- Bij gewone prompt: ga in enable mode, tik in #sh ver ...en je ziet je IOS versie.
-Zie je helemaal niks, dan zit er geen IOS op en moet je via TFTP er een nieuwe opzetten. (staat hierboven beschreven, TFTP tool kun je downloaden bij cisco.com)
Verder als je password niet weet: http://www.cisco.com/en/U...ery09186a0080093e11.shtml
Nu krijg je een gewone prompt als het goed is. Tik in de console:
(moet wel in enable mode! te herkennen aan de #)
#conf t [enter]
copy // paste je config [enter]
^Z [enter]
tik in sh ru om te testen of je config er compleet opstaat, ping je pc etc. Test ok? Dan:
copy ru sta [enter]
klaar!
De rest zal ik even bekijken,
Af en toe kom ik in de Rommon
http://www.cisco.com/en/U...5bfac.shtml#download_1603
IOS is een image (.bin file; voorbeeldje: c1600-sy-mz.121-16.bin)
Als je die kwijt bent kun je die vast wel vinden op de Cisco site.