Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik denk btw dat hij dan nog geen echt hoge Vcore heeft gedraait, want dan worden zelfs mijn giga-sinks onder een 80mm fan warm
En als ik er al sinkjes opplak, wat ik op zich wel wil doen, dan zal ik er zeker wel voor zorgen dat ze niet "klote"
I love watercooling

Heatsinks worden lekker warm, dus ze zitten er goed op en ik kan de flow van mijn 80mm fan die erop staat makkelijk voelen als ik mijn vinger erbij houdt. Erg vreemd dat die van jou dan zo koel blijven
Verwijderd
ik ga niet volt-modden, ik wil alleen wel flink gaan overklokken en de levensduur van m'n mobo dus een beetje beschermen, aangezien op m'n huidige bord m'n mosfets ook al heet worden.
Iemand hier ook probleem dat 256mb Corsair twinx3700 niet op dit mobo willen werken? (weet het, zijn kutdings, maar vind ze te slecht voor in men game-pc)
[ Voor 35% gewijzigd door McCoy op 17-12-2003 04:58 ]
Bij 2.28v worden ze bij mij ook niet echt warm eigenlijkSyzzer schreef op 16 december 2003 @ 22:51:
Apart dan, want zodra ik boven de 1.95V Vcore kom worden mijn MOSFET's tamelijk heet, terwijl ze echt wel goed gekoeld worden:
[afbeelding]
Heatsinks worden lekker warm, dus ze zitten er goed op en ik kan de flow van mijn 80mm fan die erop staat makkelijk voelen als ik mijn vinger erbij houdt. Erg vreemd dat die van jou dan zo koel blijven.
Heb er een 80 mm fan op gericht en thats it. Ze worden niet warmer dan 40 graden (terwijl ze 80~120 mogen worden).
Je moet het vergelijken met zo'n boxed cooler waar aan de onderkant harde prut zit dat de geleiding zou moeten verbeteren. En als je er dan Arctic silver tussen doet blijkt dat prut echt slecht.
Ik durf te wedden dat je het gewoon kunt. Gewoon een keer 2 uurtjes voor uittrekken, dan hoef je je niet te haasten en kun je alles op je gemak doen, desnodds 3 keerVinnieWeiss schreef op 17 december 2003 @ 14:12:
Ben op dit moment bezig met V-modden. Alleen VDimm ga ik niet doen. Dan maar hoge 3.3V hoor, want ik heb geen "steady hands" en die weerstand is wel heel erg klein. Als iemand anders het wel durft en wil doen op mijn bordje heb ik er in principe niks op tegen. Maar zelf durf ik het niet, daar trillen mijn handen veel te veel voor.
Evt. zou ik het wel voor je willen doen, maar dan moet je wel hierheen komen met je bordje
Hoge 3.3 zorgt dus NIET vanzelf voor een hogere Vdimm.VinnieWeiss schreef op 17 december 2003 @ 14:12:
Ben op dit moment bezig met V-modden. Alleen VDimm ga ik niet doen. Dan maar hoge 3.3V hoor, want ik heb geen "steady hands" en die weerstand is wel heel erg klein. Als iemand anders het wel durft en wil doen op mijn bordje heb ik er in principe niks op tegen. Maar zelf durf ik het niet, daar trillen mijn handen veel te veel voor.
een 3.3v mod is er alleen voor om je Vdimm voltage stabiel te houden (en voor een Vdimm boven de 3.3 natuurlijk) deze gaat namenlijk schommelen als er een te kleine marge tussen de Vdimm en de 3.3 lijn is (marge moet 0.25/0.3v zijn).
Absoluut niet. Het zit zelfs binnen de 5% marge die officieel mag. Je 3.3V mag volgens de standaarden gerust tussen de 3.135V en 3.465V zitten. Een beetje overvoltage is naar mijn ervaring alleen maar goedTriple X schreef op 17 december 2003 @ 16:06:
mijn 3.3 is 3.4, is dit schadelijk? Nee toch...
Nou je wilt niet weten hoe erge tril handen ik hebSyzzer schreef op 17 december 2003 @ 15:31:
[...]
Ik durf te wedden dat je het gewoon kunt. Gewoon een keer 2 uurtjes voor uittrekken, dan hoef je je niet te haasten en kun je alles op je gemak doen, desnodds 3 keer. Een half jaar geleden had ik ook niet gedacht dat ik op een moederbord zou kunnen solderen, aangezien ik over het algemeen vrij onhandig ben
. Inmiddels heb ik 6 succesvolle Vmods achter de rug en ben ik er dus achter gekomen dat ik het wel kan, moet alleen ff durven
.
Evt. zou ik het wel voor je willen doen, maar dan moet je wel hierheen komen met je bordje. Echter denk ik echt dat je het zelf kan!
Als je een chirurg zo op je af ziet komen, ren je gillend weg
Ik kan gewoon niet mijn handen 100% stil houden, das echt te erg voor woorden.
In ieder geval is mijn VDimm nu dankzij de 3.3V mod wel stabiel.
Is kijken of VDD mod bij mij wel helpt nu en de Radeon nog meer stroom geven.
Vdd mod lijkt ook niet goed gegaan te zijn. Hij wilde met niet booten....
Dat wordt maar een andere dag weer modden, op zijn vroegst vrijdag
[ Voor 8% gewijzigd door Vincentio op 17-12-2003 17:50 ]
Verwijderd
Syzzer, jij hebt ook een truecontrol niet? Hoe heb je je 3.3V lijn gemod? Zoals in de startpost staat?
Heb nu net ook de vdimm mod gedaan en moet zeggen dat ik geen 0.5 mhz hoger kan dan voordien met men twinmos /twinmos pc 3200Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:57:
De vdimm mod heeft helemaal geen spectaculaire verbetering opgebracht bij mij. M'n BH5 chips willen zelfs bij 3.24V niet hoger dan 237 MHz (op 2.9V deden ze al 234Mhz). Heb wel de 3.3V lijn nog niet gemod.
Syzzer, jij hebt ook een truecontrol niet? Hoe heb je je 3.3V lijn gemod? Zoals in de startpost staat?
Ik kon pifast draaien en benchen tot 230 mhz op 2.9 v cas2
Nu met 3.1 of 3.2 v eender wat ik het geheugen geef geraak ik ook geen bal verder dan 230 mhz fsb .
Damm ,heb ik 3 uur aan het rondrijden geweest om die regelbare weerstanden te vinden en kom ik nog geen mhz hoger ,al had ik 1 mhz hoger gekunnen had ik al blij geweest ,maar nu niets of niets is toch wel een bittere pil hoor
Dan is t toch duidelijk dat je bord gewoon niet harder wil ? Weet je iig waar t aan ligtSmollys schreef op 17 december 2003 @ 23:35:
[...]
Heb nu net ook de vdimm mod gedaan en moet zeggen dat ik geen 0.5 mhz hoger kan dan voordien met men twinmos /twinmos pc 3200
Ik kon pifast draaien en benchen tot 230 mhz op 2.9 v cas2
Nu met 3.1 of 3.2 v eender wat ik het geheugen geef geraak ik ook geen bal verder dan 230 mhz fsb .
Damm ,heb ik 3 uur aan het rondrijden geweest om die regelbare weerstanden te vinden en kom ik nog geen mhz hoger ,al had ik 1 mhz hoger gekunnen had ik al blij geweest ,maar nu niets of niets is toch wel een bittere pil hoor
Klopt, precies zoals in de startpost. Werkt perfect. Ik stel hem zo in dat als ik mijn TrueCOntrol op minimaal zet, mijn 3.3V 3.35V is. Als ik dan even wil benchen kan ik hem makkelijk dmv dat paneeltje naar de 3.6V schroevenVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:57:
[...]
[ Voor 100% gewijzigd door Spice op 18-12-2003 13:47 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
he he ,je gunt me blijkbaar echt nog geen 1 mhz'jeThe Doctor schreef op 17 december 2003 @ 23:40:
[...]
Dan is t toch duidelijk dat je bord gewoon niet harder wil ? Weet je iig waar t aan ligt
Heel de avond wat aan het prullen geweest ,eens een potloodmod gedaan op men chipsetvoltage ,men voeding potmeters wat aan het verdraaien geweest (12 v ,5 v ) echt alles wat ik tot nu toe kan regelen ,maar echt niets wil helpen
stabiel zonder mods op 230 mhz fsb ,en ook met de vdimm mod ,maar geraak gedomme geen kik verder met die Vdimm mod .
Pff :serieuze tijdverspilling dus

Ik wil em wel modden voor je.. Delft is niet zo heel ver voor je. Mail me maar als je intresse heb: fewture AT tweakers DOT netVinnieWeiss schreef op 17 december 2003 @ 17:09:
[...]
Nou je wilt niet weten hoe erge tril handen ik heb![]()
Als je een chirurg zo op je af ziet komen, ren je gillend weg
Ik kan gewoon niet mijn handen 100% stil houden, das echt te erg voor woorden.
In ieder geval is mijn VDimm nu dankzij de 3.3V mod wel stabiel.
Is kijken of VDD mod bij mij wel helpt nu en de Radeon nog meer stroom geven.
edit:
Vdd mod lijkt ook niet goed gegaan te zijn. Hij wilde met niet booten....
Dat wordt maar een andere dag weer modden, op zijn vroegst vrijdag
Heb net mijn bordje nog weten te redden van een druppel tin te veel. Tenminste hij piept weer (graf kaart zat er nie in).
En ja Delft is niet ver en helemaal onbekend met Delft ben ik ook niet meer. Hoewel loop route campus - trein en afslag Delft Zuid/TU Wijk, naar campus wel zo'n beetje enigste is wat ik echt ken
Verwijderd
Hoger dan 2,2 kom ik niet. mijn waterkoeling is 55graden stressed. Als ik op fsb 208 kom draait hij 10min goed maar daarna reboot windows.
AMD stepping: AQXEA 03325PM
Abit NF7-s rev2.0
2x Corsair 256mb cl2 pc3500
Kan ik nu beter de vmod uitvoeren? Ik wil toch eigelijk wel naar de 2,5
Heey uhh ik denk dat je dit moet proberen .. jaja hier komt het .... MP OMLAAG ?
Je zit zelfs onder de RAM specificatie als je op 208 draait, dat ram kan dus minimaal 217 aan.
En nee jou Barton is niet gelocked want hij komt uit week 25.
En als dat WC setje je CPU niet ns koel kan houden hoe denk je dan dat die je Peltiers koel gaat houden ?
Snapst ?
[ Voor 14% gewijzigd door caspergt op 18-12-2003 19:52 ]
DFI Lanparty
http://www.xtremesystems....a345d4a090&threadid=24691

Turn it off and on again.
Vraag me alleen af of dit een enkele uitblinker is van dit bordje of dat alle DFI Lanparty's zo goed presteren...
De voltages zijn nog leuker :Syzzer schreef op 18 december 2003 @ 23:09:
Dat is opzich wel retesnel
Vraag me alleen af of dit een enkele uitblinker is van dit bordje of dat alle DFI Lanparty's zo goed presteren...
Vcore -> 2.0 V (bios update = hoger)
Nu word et leuk
VDD t/m 1.9 V
Vdimm t/m 3.3 V
Modden is leukerSmokeyTheBandit schreef op 18 december 2003 @ 23:26:
[...]
De voltages zijn nog leuker :
Nu word et leuk:
VDD t/m 1.9 V
Vdimm t/m 3.3 V
De eigenaar werkt volgens mij bij DFI. Hij vertelde over een bios update die zou komen en even verder poste hij een screen van een DFI op 260..later 266 en nog een 268. Het probleem is de Vcore die maar 2.0V is en er is nog geen mod voor.Syzzer schreef op 18 december 2003 @ 23:09:
Dat is opzich wel retesnel
Voor de bios update bleef iedereen hangen op 233/240..
lees dit maar eens (page 5 geloof ik):
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=23306
Hello SAE:
The boot problem you encountered is duplicated in DFI lab one hours ago when the DRAM need 3.0V or above to be stable enough @ High FSB
A BIOS update can solve the problem , beta testing BIOS will be avalaible today or tomorrow ...
Sorry for the problem you encountered ...
OSKAR
Die CPU is ook niet misselijk btw.. 2600MHz op lucht met 1.95V!!!some preliminary result with the new BIOS after solving the 3.0V above VDIMM problem , the new BIOS will be beta today or tomorrow ...
3.2V DIMM , 1.6V ChipSet , 1.95V CPU Core , 1.5V AGP , A-DATA Winbond BH5 256MB Single Side * 2 , ThermalTake Volcano 12 , Barton 3200+ @ 260@10 , ATI 9500 128MB
DFI NF2 Ultra B , Pure Air Cooling(including NB)
DRAM timing is 11-2-2-2-2-9-12-Enable-Enable-Fast
All DRAM Driving and Slewrate is left as Auto

Waar staat dat de Vore hoger word met een bios update? In die draad? Volgens mij heb je niet alles begrepen ervan..SmokeyTheBandit schreef op 18 december 2003 @ 23:26:
[...]
De voltages zijn nog leuker :
Nu word et leuk:
VDD t/m 1.9 V
Vdimm t/m 3.3 V
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 00:10 ]
DFI klon in mijn oren altijd naar prut, altijd met die flashy glow in the dark bordjes, maar nu ik dit zie, 268 FSB op lucht hmmm .......... VET !!!
Die standaard voltages in het bios lijken ook top, buiten de Vcore dan, maar standaard 3.3vdimm vindt ik wel relaxt.
We zullen zien of er nog meer van dit soort resultaten komen van deze DFI bordjes.
Edit: ik heb ut ook niet gelezen van die Vcore maarja je weet het Smokey is glashelderziend
[ Voor 13% gewijzigd door caspergt op 19-12-2003 00:14 ]
[ Voor 99% gewijzigd door caspergt op 19-12-2003 00:14 ]
De enige bios update die er is, das de beta bios en die heeft gewoon 2.0V. En dus is het een leuke plank, maar zonder Vcore mod dus nutteloos (zonder prom dan). Maar die mod zal wel komen. Ze zijn er mee bezig iig.caspergt schreef op 19 december 2003 @ 00:11:
Idd niet 1 van de minste
DFI klon in mijn oren altijd naar prut, altijd met die flashy glow in the dark bordjes, maar nu ik dit zie, 268 FSB op lucht hmmm .......... VET !!!![]()
Die standaard voltages in het bios lijken ook top, buiten de Vcore dan, maar standaard 3.3vdimm vindt ik wel relaxt.
We zullen zien of er nog meer van dit soort resultaten komen van deze DFI bordjes.
Edit: ik heb ut ook niet gelezen van die Vcore maarja je weet het Smokey is glashelderziend
Deze plank kost alleen wel 160 euro en of ik die centen nu nog aan socket A uit wil geven..kweenie..
Verwijderd
bovendien heeft dat bord geen mounting holes naast de CPU zitten
bij overklokken dan he, want de reviews zijn wel lovend over het bord op 'standaard' snelheid, maar niet boven de 200mhz FSB
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 02:55 ]
Ik had et ergens voorbij zie razen iig ....caspergt schreef op 19 december 2003 @ 00:11:
Zou eigenlijk best wel dom zijn he

Edit :
Er zijn net als de NF7 verschillende revisies !!!! dit betreft de B die deze sick speeds haalt ....
De reviews zijn waarschijnlijk allemaal op de oudere gedaan !
[ Voor 22% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 19-12-2003 08:30 ]
Er zijn ook al een tijdje reviews van de B.. 2 ervan haalden 240 geloof ik. Dat van die hogere Vcore met een bios update klopt volgens mij niet, want dan had die Oskar dat wel gezegd denk ik.SmokeyTheBandit schreef op 19 december 2003 @ 08:28:
[...]
Ik had et ergens voorbij zie razen iig ....
Zou eigenlijk best wel dom zijn hezon mobo met allemaal uber voltages alleen de belangrijkste van allemaal lager als andere
![]()
![]()
Edit :
Er zijn net als de NF7 verschillende revisies !!!! dit betreft de B die deze sick speeds haalt ....
De reviews zijn waarschijnlijk allemaal op de oudere gedaan !
Even voor de goede orde, die plank bestaat alweer een tijdje. Ruim van voor de HCC iig.
Zie ook: [rml]Spice in "[ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel..."[/rml]
[rml]mpmad in "[ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel..."[/rml]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 09:56 ]
Verwijderd
Gaat vooral om de vdimm bij mij.. geheugen kan op een of andere vage manier (biosversie waarschijnlijk) maar tot 2,9 volt. Dit moet naar mijn idee toch wat hoger.
Het beste kan ik dus 5k ohm potjes halen, ofniet?
Rev B, heeft wel mounting holesVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 02:54:
in kritische reviews lees ik niet veel goeds over dat DFI bordje
bovendien heeft dat bord geen mounting holes naast de CPU zitten
edit:
bij overklokken dan he, want de reviews zijn wel lovend over het bord op 'standaard' snelheid, maar niet boven de 200mhz FSB
Idd, kijk maar:

I love watercooling
@ Serenity
Ach ja je leest zoveel dat je wel eens wat door elkaar haalt he ...
Alhoewel de nieuwste Bartons met meer als 2.0 Vcore alleen maar slechter of niet willen draaien.
Maarja een beetje marge is altijd leuk
Daarin zal ik een overzicht geven van alle b-rev.reviews, pics, biosen, andere info en ervaringen. Ik zat alleen met mijn cpu 1700 XP die niet over de 2350 heen wil en denk ik toch mijn gehuegen (a-data 400).
Sinds gisteren een mobile 2500 Barton alleen daar ben ik nog niet echt blij mee
Feit is wel dat die 1700, stabiel 260 * 8 en 250 * 9.5 deed, zonder mods aan het bord en aan de processor/cpu-socket.
Ik heb Abbadon, 2 weken gevraagd of ik een nieuw topic speciaal voor de rev. B kon openen, alleen geen antwoord gekregen, kan ik dan wel een topic in DOC openen?
Wat misschien ook leuk is aan die mobile ik kan de MP in windows mbv Crystal CPUID 2.5 veranderen, de laatste bios van de rev.B ondersteunen gedeeltelijk die functies van de Nvidia-utilty en de mp kan dus mbv dit progje. Ik hoor het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 19-12-2003 13:14 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Je hoeft niet te vragen of je een topic mag openen. Als jij een uitgebreide startpost klust en ook wat zinnigs te melden heb (wat je dus duidelijk wel hebt) dan kun je dat gewoon doen. Het ziet er nu iig al goed uit..dus ik zou zeggen schiet een beetje op ermee, wheheSpice schreef op 19 december 2003 @ 13:11:
nog ff offtopic, ik heb dus die plank (DFI) en zal 1 dezer dagen wel een topic maken met een mooie start zoals hier omdat de ander draad [rml][ Ervaringen] DFI LanParty NFII Ultra 400[/rml] in feite over de rev. A gaat.
Daarin zal ik een overzicht geven van alle b-rev.reviews, pics, biosen, andere info en ervaringen. Ik zat alleen met mijn cpu 1700 XP die niet over de 2350 heen wil en denk ik toch mijn gehuegen (a-data 400).
Sinds gisteren een mobile 2500 Barton alleen daar ben ik nog niet echt blij mee.
Feit is wel dat die 1700, stabiel 260 * 8 en 250 * 9.5 deed, zonder mods aan het bord en aan de processor/cpu-socket.
Ik heb Abbadon, 2 weken gevraagd of ik een nieuw topic speciaal voor de rev. B kon openen, alleen geen antwoord gekregen, kan ik dan wel een topic in DOC openen?
Wat misschien ook leuk is aan die mobile ik kan de MP in windows mbv Crystal CPUID 2.5 veranderen, de laatste bios van de rev.B ondersteunen gedeeltelijk die functies van de Nvidia-utilty en de mp kan dus mbv dit progje. Ik hoor het wel.
de an7 is in nederland @ gistron.com!
kheb de mijne besteld komt maandag of dinsdag binne

I love watercooling
Dat zou wel bagger zijn want die schijnen namenlijk voor geen meter te gaan.Garrett schreef op 19 december 2003 @ 22:48:
't Zal me benieuwen of jij dan ook een AN7 krijgt met zo'n tracecut op de achterkant
Eh, lig ik achter ofzo, tracecutGarrett schreef op 19 december 2003 @ 22:48:
't Zal me benieuwen of jij dan ook een AN7 krijgt met zo'n tracecut op de achterkant
[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 19-12-2003 23:04 ]
De AN7 zit vol bugs. Veel borden (zo niet alle, heb ook laatste tijd niet echt bijgehouden op xtreme, hebben een trace die doorgesneden is op de achterzijde van het mobo (door Abit) en handgesoldeerde weerstandjes.
Oeh, da's niet zo lekker. Lijkt me toch als je hem als "opvolger" positioneert, dat hij dan minstens zo goed moet zijn, en als je dan handgesoldeerde weerstanden aantreftSyzzer schreef op 19 december 2003 @ 23:06:
Te weinig op http://www.stremesystems.org/forums gelezen.
De AN7 zit vol bugs. Veel borden (zo niet alle, heb ook laatste tijd niet echt bijgehouden op xtreme, hebben een trace die doorgesneden is op de achterzijde van het mobo (door Abit) en handgesoldeerde weerstandjes.

Hmmm, dan ga ik eens ff bijlezen op xtremejoon schreef op 19 december 2003 @ 23:29:
dat probleem is opgelost de nieuwe borden zijn al ong 1,5 week in de weer. ze zijn sinds gister binnen bij gistron dus het zou me verbazen dat gistron de tracecut bordjes heeft.
Met deze tool is het mogelijk een NF7-S 2.0 on the fly te oc'en.
Werkt heel wat beter dan de nvidia SU.
Ik heb zelf al wat beta's geprobeerd. Met de laatste lukt het om de fsb van 133 - 210 te varieren. Wat wel belangerijk is, eerst de Vcore verhogen, daarna de fsb. En omgekeerd eerst de fsb verlagen, daarna de Vcore. Dat geeft bij mij de minste instabiliteit.
Auto fsb werkt ook al heel aardig. Zorg wel voor de juiste tussenstappen fsb/Vcore
http://www.hasw.net/nf7vcore/
Op NFHQ is er ook een thread over
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
Hoe moet ik die auto fsb zien? Gaat hij dan zelf een goede oc bepalen?Smallblock schreef op 19 december 2003 @ 23:32:
Voor de liefhebbers
Ik heb zelf al wat beta's geprobeerd. Met de laatste lukt het om de fsb van 133 - 210 te varieren. Wat wel belangerijk is, eerst de Vcore verhogen, daarna de fsb. En omgekeerd eerst de fsb verlagen, daarna de Vcore. Dat geeft bij mij de minste instabiliteit.
Auto fsb werkt ook al heel aardig. Zorg wel voor de juiste tussenstappen fsb/Vcore
nou de problemen die de vorige 'tracecut' bordjes hadden zijn goed opgelost en hij loopt veel stabieler dan de ns7-s maar mensen klagen over dat de fsb niet verder dan de 225 gaat.Syzzer schreef op 19 december 2003 @ 23:32:
[...]
Hmmm, dan ga ik eens ff bijlezen op xtreme. Presteren die nieuwe bordjes wel goed? Zo ja, hoe goed?
dit zal mogelijk gefixt worden met een nieuwe bios update
edit: hier een videoreview: http://www.xpcgear.com/li...-382-abit-an7-03-256k.wmv
[ Voor 13% gewijzigd door joon op 20-12-2003 00:36 ]
Verwijderd
bah, ik ben tweak purist, dat moet in t biosSmallblock schreef op 19 december 2003 @ 23:32:
Voor de liefhebbers
Maar weet iemand iets van de wake on ring hoe dat werkt
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
(mag wel spammen/crossposten hier denk ik zo

Doe ik er 2x 256mb twinmos dual chan in werkt ut wel perfect

Nee meer auto-throttle zoals een laptop ook kan, afhankelijk van de cpu belasting, kan je allemaal instellen. Kijk een op de site zou ik zeggen en lees de uitleg.Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:53:
[...]
Hoe moet ik die auto fsb zien? Gaat hij dan zelf een goede oc bepalen?
Leuke lamp, overigens !!
Ligt er misschien aan welke chippies erop zitten. Heb zelf 2 x512MB Twinmos in dual channel draaien zonder problemen, maar is wel met Winbond BH5 chips. Die zijn veel beter dan de Mtec of Twinmos chips die er nu meestal opzitten.RS_003 schreef op 20 december 2003 @ 18:40:
Iemand ervaring met dit mobo'tje dat hij geen 512mb twinmos wil eten? heb er nu al 1.5 gb aan 512 twinmos in gedaan maar hij blijft maar errors geven onder memtest en xp kom ik niet eens in.
Doe ik er 2x 256mb twinmos dual chan in werkt ut wel perfect![]()
Check ook of de memtimings niet te krap staan
Leuke lamp, overigens !!
Vooralsnog lijkt de AN7 niet tot nauwelijks beter te presteren dan de Nf7-S. Dus je moet zelf kiezen of je extra geld voor de guru meuk wil uitgeven.Killerhond schreef op 20 december 2003 @ 20:40:
mensen, ik heb net een NF7-S rev 2.0 besteld bij gistron, moet ik nu mijn bestelling annuleren en de AN7 bestellen? Zou het kwa OC performance ZONDER mods iets uitmaken?
Of wachten tot er misschien nieuwere revisies van de AN7 uitkomt
Leuke lamp, overigens !!
Ik heb hier liggen Twinmos / Twinmos matched pair 1 gbSmallblock schreef op 20 december 2003 @ 20:35:
[...]
Ligt er misschien aan welke chippies erop zitten. Heb zelf 2 x512MB Twinmos in dual channel draaien zonder problemen, maar is wel met Winbond BH5 chips. Die zijn veel beter dan de Mtec of Twinmos chips die er nu meestal opzitten.
Check ook of de memtimings niet te krap staan
En Twinmos / Mtec 512mb.
Troep dus
Ik wou mijn mobo rma'en sta ik dan sterk?
Het geheugen werkt zelfs niet als ik het onderklok en 2.9 v er op gooi.
Zoals eerder vermeld is 2x 256mb Twinmos / Twinmos wel super stabiel en doe ik 208 mhz fsb ( Ben nog bezig met install van wc
zaterdag dit bord in ontvangst genomen...
tezamen met een 2500+ Barton en Aero 7+
Het draait prima op 2500+ snelheid, maar ik wil 'm op 200fsb draaien.
Dit kan via de bios, gedaan, en hij draait perfect op 3200+. Maar als ik nu DC gaat spelen, dan knal ik eruit naar de desktop na een paar minuutjes. Dit is niet het geval als ik op 2500+ draai.
geheugen = 2x512 twinmos ddr400
zijn er nog meer dingen waarnaar ik moet kijken/veranderen ?
edit: ik behaal met een 5/6 ratio (ddr400) een sisoft score van 2291MB/s en 2140MB/s -volgens mij is dat wel een beetje aan de lage kant.
edit2: als ik met 5/6 ratio DC speel, knal ie er ook uit
[ Voor 20% gewijzigd door SileX op 21-12-2003 17:07 ]
Verwijderd
Je moet maar eens ff een tijdje prime draaien of hij wel stabiel is.. en anders wat meer voltjes erop gooien (mits hij niet TE warm wordt)SileX schreef op 21 december 2003 @ 16:39:
**disclaimer - SileX = n00b **
Dit kan via de bios, gedaan, en hij draait perfect op 3200+. Maar als ik nu DC gaat spelen, dan knal ik eruit naar de desktop na een paar minuutjes. Dit is niet het geval als ik op 2500+ draai.
edit: ik behaal met een 5/6 ratio (ddr400) een sisoft score van 2291MB/s en 2140MB/s -volgens mij is dat wel een beetje aan de lage kant.
Verwijderd
Ratio op 1:1 laten om te beginnen. De rest heb je toch niks aan.SileX schreef op 21 december 2003 @ 16:39:
**disclaimer - SileX = n00b **
Welk voltage en welke timings draai je?
draait nu op 2.8 volt; dat hielp al een hoop !!Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:14:
[...]
Ratio op 1:1 laten om te beginnen. De rest heb je toch niks aan.
Welk voltage en welke timings draai je?
Draait al een tijd stabiel op 3200+ (200fsb)
ratio 6-6
Timings:
-row-active delay = 8
-ras to cas delay = 3
row precharge = 3
Cas = 2.5
het zijn ook Twinmos cl2.5 latjes
11-2-2-2Killerhond schreef op 21 december 2003 @ 22:40:
Nu we over timings praten, wat zijn over het algemeen gezien bij de NF7-S de snelste timings?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
hmmm... wat is dan voor mij aan te raden ?
ik krijg nu dit: 200fsb, 8,3,3,2.5
2847MB/s (sandra, Int buffered)
Verwijderd
Beetje meer volt erop.. eerst 11,3,3,2,5 dan 11,3,2,2 en dan 11,3,2,2 en als dat het doet.. en gat in de lucht springen.. meerste nieuwe chips halen (volgens mij) tegen woordig 11,3,2,2 namelijkSileX schreef op 22 december 2003 @ 10:44:
[...]
hmmm... wat is dan voor mij aan te raden ?
ik krijg nu dit: 200fsb, 8,3,3,2.5
2847MB/s (sandra, Int buffered)
Schik niet als hij het opeens niet meer doet en begint te piepen.. gewoon ff biosreset en weer opnieuw proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:27 ]
Verwijderd
Instant crash bij mij als ik ook maar iets aan de vcore veranderSmallblock schreef op 19 december 2003 @ 23:32:
Voor de liefhebbers
Syzzer schreef op 19 december 2003 @ 23:06:
Te weinig op http://www.xtremesystems.org/forums gelezen.
De "nieuwe" bordjes zijn eigenlijk identiek aan de oude maar met een kleine PCB-wijziging zodat er geen cut meer zichtbaar is. De prestaties moeten dus ongeveer hetzelfde zijn. Het is dus geen nieuwe revisie ofzo.joon schreef op 19 december 2003 @ 23:29:
dat probleem is opgelost de nieuwe borden zijn al ong 1,5 week in de weer. ze zijn sinds gister binnen bij gistron dus het zou me verbazen dat gistron de tracecut bordjes heeft.
Ik vraag me af of Abit nog veel moeite zal doen om een nieuwe revisie van de AN7 op de markt te brengen.
tis idd geen revisie nee maar dat zei ik ook niet, iedereen heeft zo zn problemen wel met een moederbord.Laagvliegerke schreef op 22 december 2003 @ 21:04:
[...]
[...]
De "nieuwe" bordjes zijn eigenlijk identiek aan de oude maar met een kleine PCB-wijziging zodat er geen cut meer zichtbaar is. De prestaties moeten dus ongeveer hetzelfde zijn. Het is dus geen nieuwe revisie ofzo.
Ik vraag me af of Abit nog veel moeite zal doen om een nieuwe revisie van de AN7 op de markt te brengen.
ik zie het morgen wel want dan krijg ik de mijne binnen
ik laat het jullie weten hoe ie presteerd enzo..
Edit: kheb em vanmiddag binnen gekregen zag er alemaal netjes uit goed verpakt, geen hand gesoldeerde dingen of de 'cut trace'.
het bord presteerd echt perfect, kheb meteen mn fsb omhoog gegooit naar 200:) kga vanavond verder proberen benchmarken enzo kijken of alles echt goed werkt..
[ Voor 41% gewijzigd door joon op 23-12-2003 17:07 ]
Verwijderd
omdat overal gezegd wordt, dat de NF7-s beter werkt met een 166FSB CPU heb ik dus de heel simpele L12 mod uitgevoerd.
na het smeren met zilverlijm, kon ik concluderen dat de mod werkte, aangezien na een CMOS clear de settings werden gepakt van een 166FSB CPU..
nu omdat dat dus geslaagd was, heb ik de FSB iets omhoog geramt, en alles ging verder naar wens.
totdat ik laatst zat te gamen, en ineens opmerkte dat alles niet echt soepel liep. ik opende CPU-z en tot mijn verbazing stond daar mooi 11x100FSB
wat blijkt nu, op de een of andere vage manier heeft mn mobo soms het probleem de bios settings te ''vergeten''
alle andere settings slaat hij wel goed op, behalve die van mn CPU.
ik naar bios toe, in het screen stond wel de 210 FSB en 11 MP geselecteerd, maar boven in het scherm staat immers je snelheid op dat moment, en daar stond dus gewoon mooi 11x100FSB=1100mhz
ik heb toen de settings gesaved, en in windows nogmaals gecontroleerd, echter op dat moment werden de instellingen wel goed gebruikt.
echter is het probleem nu, na een reboot vanuit windows (voor drivers bijv.) wil hij het soms ook wel doen, en soms bij het opstarten van een cold boot doet hij het ook wel eens...
ik heb toen maar eens een ander bios erop geflashed, maar ook deze geeft dezelfde problemen...
iemand any ideas omtrend dit vreemde voorval? is de mod mislukt?
Abit Nf-7 S Rev 2.0
AMD XP1700 0308DLT
Verwijderd
nou ja, 219x11 doet ie bijvoorbeeld ook wel, dus daar ligt het zeker niet aan...MadMarky schreef op 25 december 2003 @ 00:58:
Het bord gaat terug naar de 'failsafe' instellingen, als deze een fout tegenkomt tijdens het booten, of vastloopt. Weet je zeker dat 11x210 helemaal stabiel is?
en daarnaast, ik zeg nog, het is tijdens een normale reboot (na drivers bijvoorbeeld) en dan zie ik geen fouten of wat dan ook, zeker niet als hij daarvoor wel correct op die speeds draait....
Heb je bios 20 erop?Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:06:
[...]
Instant crash bij mij als ik ook maar iets aan de vcore verander
Gaat hier wel goed. Er is btw weer een update naar 0.8 uit
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
Hebben meer mensen ervaring met bios 20? voor nf7-s rev2.0??Smallblock schreef op 25 december 2003 @ 02:14:
[...]
Heb je bios 20 erop?
Gaat hier wel goed. Er is btw weer een update naar 0.8 uit
Wat wordt bij dit bordje als beste bios ervaren (buiten die 10, waar s-ata problemen geeft)
Verwijderd
Ok.. dus echt prestatiewinst zit er ook op deze manier NIET in voor mij..hhaha.. bedankt in ieder geval.Syzzer schreef op 25 december 2003 @ 14:19:
Ik haal me 18, 19 en 20 dezelfde snelheden. Dat zijn tevens ook de beste BIOSsen voor mijn plank. Ik draai gewoon 20, omdat die het nieuwste is en mij (dus) de minste bugs lijkt te bevatten.
System spec's:
AMD Athlon Barton 3000+|| ABIT NF7-s || Corsair Twinx PC3700 DDR466 || GeForce FX 5600 TD256 MB DDR || Western Digital 120GB 8mb 7200 || Plexwriter 48/24/48a ||
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
de beste timings voor nforce2 zijn 2-2-2-11 en dan dat in 1:1 verhouding, maar ik weet niet of je geheugen dat aankan (denk dat je ch5 chips hebt, die moeten eerst inbranden om op 2-2-2-11 te werken, ze werken normaal 2-2-3-11)Cyrus The Virus schreef op 25 december 2003 @ 22:04:
Welke timings kan ik als beste pakken zonder extra koeling of vmod's
System spec's:
AMD Athlon Barton 3000+|| ABIT NF7-s || Corsair Twinx PC3700 DDR466 || GeForce FX 5600 TD256 MB DDR || Western Digital 120GB 8mb 7200 || Plexwriter 48/24/48a ||
Er is een link op het Abit USA forum voor een gemodde 20 bios met de SATA bios v4.2.32. Ik draai zelf met een SATA en een PATA over serillel adapter schijf, in non RAID config en kan zeggen dat er absoluut geen corruptie problemen zijn onder die omstandigheden. Heb geen direkte link, http://forum.abit-usa.com/Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:08:
[...]
Hebben meer mensen ervaring met bios 20? voor nf7-s rev2.0??
Wat wordt bij dit bordje als beste bios ervaren (buiten die 10, waar s-ata problemen geeft)
Leuke lamp, overigens !!
Voor de gene die aan 2.3 niet genoeg hebbenFor the Vcore for the NF7 boards, you have to mod Pin #7 with a 50/100k VR. Sometimes you have to mod #10 as well since it is Vsen/OVP.
You dont have to mod #10 unless you have issues over 2.1v or so.
If you have to mod #10 as well, just mod it as usual and lower the resistance a bit at a time until you get #7 mod where you want it.
Ik ga m na de kerst iig proberen.
6/6 of 3/3 is in ieder geval sneller.Cyrus The Virus schreef op 25 december 2003 @ 22:34:
ik heb hem op verhoudding 5/6 staan 400 MHZ
PC3700 he. Tja das waarschijnlijk 4.5 ns geheugen en kan dus niet echt super lage timings aan
Ja..dat denk je, maar test het maar eens met pifast ofzo..Cyrus The Virus schreef op 26 december 2003 @ 00:29:
Ik heb hem nou op 3/4 staan want dan heb ik DDR442 want als ik 3/3 doe of 6/6 heb ik DDR333 en dat is langzamer
pifast is een programmatjeCyrus The Virus schreef op 26 december 2003 @ 00:39:
Jah als ik wist hoe ben nog niet zow lang bezig met overclocken dus ben maar een n00b
http://contest.tweakers.net/pifast.zip
Download dat
en run got_pifast.bat
doe dit zonder dat er andere progs draaien
draai een keer op DDR442 en een keer op 333
Edit: Heb nu 9-3-3-3 3/4(442 mhz)
Total computation time : 73.31 seconds (~ 0.02 hours)
9-3-3-3 3/3 (333 mhz)
Total computation time : 75.30 seconds (~ 0.02 hours)
[ Voor 25% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-12-2003 03:19 ]
Heb nu: 9-3-3-3 3/4 (442mhz)
Total computation time : 72.94 seconds (~ 0.02 hours)
ik heb hem net ook op 11-2-2-2 gedaan maar krijg dan geen beeld
En je cpu op mp op 11 en je fsb op 200 dan ben je ook weer een stukje sneller.
(als ik 11-3-3-2.5 krijg ik geen beeld meer, zou het dan wel op 11-3-2-2.5 doen ??)
nee ik denk het niet
[ Voor 70% gewijzigd door djolaff op 26-12-2003 12:13 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-12-2003 12:10 ]
je kan het altijd proberen, maar 2 is lager en sneller dan 3, dus ook zwaarder, misschien werkt het, maar misschhien ook nietCyrus The Virus schreef op 26 december 2003 @ 12:09:
als ik 11-3-3-2.5 krijg ik geen beeld meer, zou het dan wel op 11-3-2-2.5 doen ??
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Dit topic is gesloten.