Ik ben een redelijke noob als het om computers gaat. Omdat ik via de search functie niets kon vinden over mijn onderwerp heb ik dit topic geopend.
Ik heb inmiddels al een tijd een dell inspiron 8000
Volgens dell zou hij op 1000 mhz kunnen moeten draaien (klopt met wat het programmatje van dell zegt) Wanneer de processor niet veel te doen heeft zou hij om energie te besparen op 700 mhz moeten gaan draaien.
echter hij draait bij mij nooit sneller dan 700 mhz. en dat is niet echt de bedoeling. Ik heb in de bios gekeken en daar staat dat hij minimaal 500 en maximaal 700 mhz draait.
Hoe zorg ik er nou voor dat hij toch op 1ghz draait?
dit zijn de gegevens die ik gevonden heb:
dell inspiron 8000
[Processor]
Processor : Mobile Intel Pentium III E (Coppermine)
Core frequency : 695 MHz
FSB : 100 MHz
Multiplyer : 7x
Revision : C0
Socket : Mobile µPGA2
General information
Chipset i815EP (82815-Solano) Host-to-Hub Bridge
Stepping A2
bios versie is volgens mij a22
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.
indien nodig heb ik nog een heleboel meer informatie (maar daar snapte ik geen snars van)
Ik heb inmiddels al een tijd een dell inspiron 8000
Volgens dell zou hij op 1000 mhz kunnen moeten draaien (klopt met wat het programmatje van dell zegt) Wanneer de processor niet veel te doen heeft zou hij om energie te besparen op 700 mhz moeten gaan draaien.
echter hij draait bij mij nooit sneller dan 700 mhz. en dat is niet echt de bedoeling. Ik heb in de bios gekeken en daar staat dat hij minimaal 500 en maximaal 700 mhz draait.
Hoe zorg ik er nou voor dat hij toch op 1ghz draait?
dit zijn de gegevens die ik gevonden heb:
dell inspiron 8000
[Processor]
Processor : Mobile Intel Pentium III E (Coppermine)
Core frequency : 695 MHz
FSB : 100 MHz
Multiplyer : 7x
Revision : C0
Socket : Mobile µPGA2
General information
Chipset i815EP (82815-Solano) Host-to-Hub Bridge
Stepping A2
bios versie is volgens mij a22
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.
indien nodig heb ik nog een heleboel meer informatie (maar daar snapte ik geen snars van)
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn