1000 mhz p3 draait op 700 mhz

Pagina: 1
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 18:37

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik ben een redelijke noob als het om computers gaat. Omdat ik via de search functie niets kon vinden over mijn onderwerp heb ik dit topic geopend.

Ik heb inmiddels al een tijd een dell inspiron 8000

Volgens dell zou hij op 1000 mhz kunnen moeten draaien (klopt met wat het programmatje van dell zegt) Wanneer de processor niet veel te doen heeft zou hij om energie te besparen op 700 mhz moeten gaan draaien.
echter hij draait bij mij nooit sneller dan 700 mhz. en dat is niet echt de bedoeling. Ik heb in de bios gekeken en daar staat dat hij minimaal 500 en maximaal 700 mhz draait.
Hoe zorg ik er nou voor dat hij toch op 1ghz draait?

dit zijn de gegevens die ik gevonden heb:
dell inspiron 8000
[Processor]
Processor : Mobile Intel Pentium III E (Coppermine)
Core frequency : 695 MHz
FSB : 100 MHz
Multiplyer : 7x
Revision : C0
Socket : Mobile µPGA2

General information
Chipset i815EP (82815-Solano) Host-to-Hub Bridge
Stepping A2

bios versie is volgens mij a22

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.
indien nodig heb ik nog een heleboel meer informatie (maar daar snapte ik geen snars van)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
FSB op 133 zetten misschien een idee ??

Verwijderd

En de functie uitschakelen dat de processor langzamer gaat werken als dat kan...

Je koopt toch geen 1 Ghz proc om vervolgens op 700 Mhz te gaan draaien :/

ALWAYS FULL POWER :) Welke BIOS opties heb je BTW, kunnen we wat mee :)

Ik vermoed zoiets van "Disable Power Saving" ofzo?

Verwijderd

Een Coppermine draait op een FSB van 133Mhz. Dus kijk of je ergens in je BIOS je FSB kan verhogen, volgens mij draait hij dan op 1Ghz. Succes.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 12:26:
Een Coppermine draait op een FSB van 133Mhz. Dus kijk of je ergens in je BIOS je FSB kan verhogen, volgens mij draait hij dan op 1Ghz. Succes.
7 * 133 is volgens mij 931, en geen 1 ghz... dus volgens mij schiet je daar weinig mee op... tevens is het volgens mij een laptop, dan kan je niet zomaar de bios in en je fsb, multiplayer en andere meuk aanpassen.

Vraagje, wat zegt dell zelf? en staan er nog andere leuke opties in de bios?

Verwijderd

Wat als je de Intel SpeedStep Utility installeert? Kun je hem dan handmatig op 1 GHz klokken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT sjirafje :)
KunDun schreef op 19 november 2003 @ 05:43:
FSB op 133 zetten misschien een idee ??
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 12:26:
Dat de TS nieuw is met computers geeft hij zelf toe. Misschien zouden jullie dat ook mogen doen :o

- doe de rekensom die _brake_ voorlegt
- bedenk dat er ook gewoon 66MHz Cumine CPU's zijn
- een P3-1000E hoort op 100MHz FSB te draaien (EB zou 133MHz zijn)

Kortom, denk even wat langer na voordat jullie gaan blaten...

Dit wijst idd volledig op Speedstep, de functie waarmee de multiplier van een Intel mobile CPU teruggeschroefd kan worden om stroom te sparen. Normaal draait hij als hij op 220V staat gewoon op volle toeren, maar onderweg springt hij terug.

Wees eens duidelijk of hij op batterij danwel op netstroom draait op bepaalde snelheden, dan wordt eea vanzelf duidelijk allicht :z

Oslik blyat! Oslik!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Denk dat dit toch echt gewoon een PIII 700 is http://www.pl-forum.de/t_hardware/dell8000.html

en hier kunnen we ook zien http://www.dooyoo.co.uk/c...ptops/dell_inspiron_8000/

dat de inspiron 8000 tot max 850 loopt.

[ Voor 99% gewijzigd door KaMiKaZe op 19-11-2003 12:53 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
In de bios kun je niets aan de processor wijzigen. Ik heb het dmv het programmatje SoftFSB geprobeerd maar hier kom ik niet echt wijs uit. Als ik iets probeer te veranderen komt ie met een foutmelding. Om te beginnen komt hij met cant find SMBus adres (geen idee wat dit betekend) dan moet je een mainboard of een clockgenerator opgeven. ik neem aan dat er met mainboard de i815 intel word bedoeld maar deze staat niet in de lijst. En wat betreft die clockgenerator heb ik geen idee welke er in zit en hoe je daar achter kunt komen.

@KaMiKaZe:
no offense maar volgens mij zijn er niet zo veel overeenkomsten met die laptop en mijn inspiron 8000. mijn laptop heeft namelijk 512mb, 30 gb, een geforce 2 go, geen dvd maar een cd rom. en volgens dell heeft hij echt een 1000mhz processor Dat zegt het dell programmatje waarmee je de specs kunt bekijken (staat trouwens ook op de doos)

@ dion_b en anderen:
hij gebruikt altijd netspanning (accu is er uit om deze niet onnodig te laden en ontladen) In de bios staat hij op max performance

[ Voor 34% gewijzigd door sjirafje op 19-11-2003 12:58 . Reden: vergeten te reageren op KaMiKaZe ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
ow ik weet niet of het belangrijk is maar er draait win XP op

btw. met het Intel(R) Processor Frequency ID Utility progje kreeg ik de volgende gegevens. Maar je kunt niets aanpassen

Version: 6.0.20031031
Time Stamp: 2003/11/19 12:10:00
Number of processors in system: 1
Current processor: #1
Processor Name: Mobile Intel(R) Pentium(R) III Processor
Type: 0
Family: 6
Model: 8
Stepping: 6
Revision: B
L1 Instruction Cache: 16 KB
L1 Data Cache: 16 KB
L2 Cache: 256 KB
Packaging: µPGA/BGA2
MMX(TM): Yes
SIMD: Yes
SIMD2: No
NetBurst(TM) Microarchitecture: No
Expected Processor Frequency: 700 MHz
Reported Processor Frequency: 700 MHz
Expected System Bus Frequency: 100 MHz
Reported System Bus Frequency: 100 MHz

[ Voor 85% gewijzigd door sjirafje op 19-11-2003 13:12 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hij gebruikt altijd netspanning (accu is er uit om deze niet onnodig te laden en ontladen) In de bios staat hij op max performance
Dit maakt volgens mij niets uit. Als de stekker erin zit, dan schakelt hij hem door en schakelt ie vanzelf de batterij uit... (Zou wat zijn, als je steeds de batterij eruit moet halen ;) )
sjirafje schreef op 19 november 2003 @ 13:00:
Mwa is niet echt belangrijk, aangezien het een hardware-matig probleem is volgens mij... Want Windows kan zelfs niets veranderen, aan snelheden en andere instellingen (Ja IRQs en dergelijke... Maar dat is het in dit geval niet...)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2003 13:08 ]

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 13:36

Richie Boy

not SUBed

In de bios staat hij op max performance
Kijk bij PowerOptions in Windows controlpanel eens hoe die staat. Als die op laptop staat, probeer hem eens op home/office.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als ik dat zo lees begin ik mij toch echt niet af te vragen of het inderdaad geen PIII 700Mhz CPU is? Er kan vanalles op de doos staan maar als daar perongeluk een 700Mhz PIII Mobile ingezet is dan je op je kop gaan staat.. maar dat ding gaat echt niet harder lopen. :)

Ik zou het de TS niet aanraden aangezien hij wellicht niet genoeg ervaring daarvoor heeft maar zelf zou ik die CPU er eens uithalen om (ja, dat is aardig wat werk bij een laptop :P ) om te kijken wat er op staat.

Zou wellicht een foutje van Dell kunnen zijn? Het is mij met Compaq workstations wel eens gebeurd dat de verkeerde Deskpro in de verkeerde doos zat toen we ze binnen kregen. (Een 733 i.p.v de bestelde 1Ghz Deskpro EN)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
maar waarom zegt dell dan (http://support.euro.dell....ystemProfiler/license.asp)
het volgende?:
Processoren

Central Processor
Fabrikant Intel
Voltage 3.3 V
Externe kloksnelheid 100 MHz
Maximale kloksnelheid 1000 MHz
Huidige kloksnelheid 700 MHz

er staat toch echt 1000Mhz als maximale snelheid

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Maximale cpu die er in had gekunt?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

tazzman schreef op 19 november 2003 @ 13:45:
Als ik dat zo lees begin ik mij toch echt niet af te vragen of het inderdaad geen PIII 700Mhz CPU is? Er kan vanalles op de doos staan maar als daar perongeluk een 700Mhz PIII Mobile ingezet is dan je op je kop gaan staat.. maar dat ding gaat echt niet harder lopen. :)

Ik zou het de TS niet aanraden aangezien hij wellicht niet genoeg ervaring daarvoor heeft maar zelf zou ik die CPU er eens uithalen om (ja, dat is aardig wat werk bij een laptop :P ) om te kijken wat er op staat.

Zou wellicht een foutje van Dell kunnen zijn? Het is mij met Compaq workstations wel eens gebeurd dat de verkeerde Deskpro in de verkeerde doos zat toen we ze binnen kregen. (Een 733 i.p.v de bestelde 1Ghz Deskpro EN)
De mobile versie van een 700 gaat naar 550 MHz ik denk dat er gewoon iets aan de hand is met zijn powerinstellingen hardwarematig dan wel softwarematig, bench dat ding eens als iet het druk heeft, wellicht dat ie dan een betere waarde aan geeft. Ik gebruik zelf meestel testcpu en die zit er niet vaak naast. wel moet ik zeggen dat ie niet alle nieuwe cpu's herkend maar de MHz'en kloppen wel.

Meh ...

Verwijderd

misschien zit er wel gewoon een 700 mhz in, en ondersteund het moederbord wel max 1000 mhz

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

hij geeft altijd 700mhz aan, dat klopt, maar hij werkt, als het nodig is echt sneller hoor :) (geloof een ervaren latitude gebruiker maar ;))

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een vriend van mij heeft een Latitude CPi (PII 366)
Op de site van Dell staat dit:

Externe kloksnelheid 66 MHz
Maximale kloksnelheid 433 MHz
Huidige kloksnelheid 366 MHz

Er KAN dus MAXIMAAL een PII433 in maar er zit een PII366 in. Zo geldt t ook voor jouw inspiron, er KAN een PIII1000 in maar er zit een 700 in...

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb zojuist in een programma van dell (i8000su.exe) gezien dat hij op dat moment op 850 mhz draaide! Maar Intel(R) Processor Frequency ID Utility gaf aan dat hij op 700 mhz draaide :? nu snap ik er echt nix meer van

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Probeer dit eens:

http://www.xs4all.nl/~icey/got/thg_clock.exe

Dit laat heel presies je clocksnelheid zien (weet niet of het ook werkt op laptops), en kijk dan eens naar het verschil tussen:

Netstroom (adapter) - Accu

En

Minuutje maximale belasting - Idle

ik ben benieuwd :)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
@ Icey
ik heb het prog gedownload en het werkt.

@ rest
hoe zorg ik nu voor maximale belasting? Ik had een paar office programma's geopend en ik liet op de achtergrond quake III draaien. Maar hij ging niet sneller draaien. (de fan's trouwens ook niet) is er niet een prog te downloaden dat eigenlijk niets doet maar wel heel veel van je systeem vraagt?
Is er niet gewoon een simpele manier om hem dan te overclocken? zoals je doet bij een gewone normale processor die wel op z'n normale snelheid draait (moet ie makkelijk kunnen hebben als ie maar 700 mhz draait:()
ow btw ik heb het ook aan dell gevraagd maar daar krijg ik maar geen reactie op (komt misschien doordat ik hem in de vs gekocht heb)

[ Voor 38% gewijzigd door sjirafje op 19-11-2003 21:57 ]

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
in SiSoft's Sandra zit geloof ik wel een stress-test.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het is al verschillende keren gezegd hierboven. Je hebt gewoon een 700MHz CPU, niet meer en niet minder. Je notebook ondersteunt echter tot en met 1000MHz, dus dan moet je er een andere processor in stoppen om dat te halen. Dat is precies wat er op de Dell site staat.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Lief Adje

Love is in the air

zet je power management eens op: altijd aan en dan ff reboten, vervolgens cpu-z ff draaien en kijken hoe snel hij gaat :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Inmiddels draait ie ook niet meer langzamer dan 700 :?
Ik snap er hoe langer hoe minder van |:(

Het klinkt misschien dom, maar kan het misschien komen doordat m'n geheugen niet snel genoeg zou zijn? dat ie daarom de FBS omlaag haalt?

[ Voor 43% gewijzigd door sjirafje op 19-11-2003 23:37 ]

Verwijderd

sijrafje, ten eerste: welkom op GoT :Y) , ik heb deze topic doorgelezen en het valt me op dat je niet wilt accepteren of begrijpen of zelfs maar wilt geloven dat er 700 mhz in je puter zit.
Icey schreef op 19 november 2003 @ 17:13:
Probeer dit eens:

http://www.xs4all.nl/~icey/got/thg_clock.exe

Dit laat heel precies je clocksnelheid zien (weet niet of het ook werkt op laptops), en kijk dan eens naar het verschil tussen:

Netstroom (adapter) - accu EN minuutje maximale belasting - Idle

ik ben benieuwd :)
jouw antwoord was hierop:
sjirafje schreef op 19 november 2003 @ 21:45:
@ Icey
ik heb het prog gedownload en het werkt.
wat gaf het programma aan dan? dat ontwijk je....

bij mij gaf het +/- 2800 nog wat aan, in beide velden, dat klopt ook: ik heb een p4 2800 mhz cpu'tje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien het verloop van deze topic een heel simpele vraag:

sjirafje, wat staat er op je bon/factuur :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Icey schreef op 19 november 2003 @ 12:29:
[...]

7 * 133 is volgens mij 931, en geen 1 ghz... dus volgens mij schiet je daar weinig mee op... tevens is het volgens mij een laptop, dan kan je niet zomaar de bios in en je fsb, multiplayer en andere meuk aanpassen.

Vraagje, wat zegt dell zelf? en staan er nog andere leuke opties in de bios?
931 mhz zit nog altijd dichter bij de 1 ghz dan 700 mhz
zet de fsb op 133 ipv 100

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:54
@TS: wat staat er precies op de doos?? Kunnen we daar misschien meer uit op maken. Persoonlijk denk ik dat het idd een mobo is die tot 1000Mhz aan kan. Maar goed ik ben benieuwd wat er op de doos staat.

[edit] is hier trouwens sprake van de 8500 1000UT? Want die zou idd 1000Mhz moeten zijn. Zie http://reviews.zdnet.co.u...,39023984,10000052,00.htm

[ Voor 30% gewijzigd door wisselwerking op 20-11-2003 11:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:07:
[...]

931 mhz zit nog altijd dichter bij de 1 ghz dan 700 mhz
zet de fsb op 133 ipv 100
Lees voor gij blaat.
Er zit geen functie op die laptop om de FSB aan te passen.

Verwijderd

sjirafje schreef op 19 november 2003 @ 14:25:
maar waarom zegt dell dan (http://support.euro.dell....ystemProfiler/license.asp)
het volgende?:
Processoren

Central Processor
Fabrikant Intel
Voltage 3.3 V
Externe kloksnelheid 100 MHz
Maximale kloksnelheid 1000 MHz
Huidige kloksnelheid 700 MHz

er staat toch echt 1000Mhz als maximale snelheid
Het kan aan mij liggen, maar ik lees dit toch echt als dat er een mobo in zit die 1000 MHz aan kan, maar dat er een 700 MHz in zit. En dan kun je van alles proberen, maar een 700 MHz proc op 1000MHz laten lopen kan misschien wel met hele goede koeling, maar zeker in een laptop zou ik dat maar niet gaan proberen :)

Maar volgens dit verhaal heb je gewoon een 700 MHz proc, en kun je er evt. een 1000MHz proc inzetten. Die 700 MHz is trouwens ook wat ik bij je andere opgevraagde gegevens tegenkom. FSB moet 100 zijn gezien je proc, multiplier is locked op 7, dus 700 MHz proc.

Alles wijst er dus op dat je gewoon een 700 MHz proc hebt, en heb je betaald voor een 1000 MHz zou ik maar eens bij de winkel gaan klagen waar je hem vandaan hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 11:56 ]

Verwijderd

sjirafje schreef op 19 november 2003 @ 13:00:

btw. met het Intel(R) Processor Frequency ID Utility progje kreeg ik de volgende gegevens. Maar je kunt niets aanpassen

Version: 6.0.20031031
Time Stamp: 2003/11/19 12:10:00
Number of processors in system: 1
Current processor: #1
Processor Name: Mobile Intel(R) Pentium(R) III Processor
Type: 0
Family: 6
Model: 8
Stepping: 6
Revision: B
L1 Instruction Cache: 16 KB
L1 Data Cache: 16 KB
L2 Cache: 256 KB
Packaging: µPGA/BGA2
MMX(TM): Yes
SIMD: Yes
SIMD2: No
NetBurst(TM) Microarchitecture: No
Expected System Bus Frequency: 100 MHz
Reported System Bus Frequency: 100 MHz
Hier geef je zelf de oplossing :

Dus er zit gewoon een 700 MHz CPU in.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat wilde ik eigenlijk net aanhalen. Het is volgens mij gewoon een 700Mhz in een mobo wat max 1Ghz aan kan.

Leuk proggie overigens (zelf geschreven?), geeft hier 2392.031Mhz aan. (Zou ik deze Compaq EVO510 P4 2.4Ghz nu RMA sturen naar Compaq?? Er ontbreken 7,969Mhzen!!! ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
ik heb inmiddels antwoord van dell gekregen:

Geachte heer *******

Dit is een bios update:
http://ftp.us.dell.com/bios/I80-A20.exe

Gebruikt u het systeem misschien enkel op batterij? Overigens
is het een systeem met een 900mhz processor uitgerust.

U kunt in de bios aangeven op welke snelheid de processor moet
werken als het system op AC adapter of batterij is aangesloten:
http://docs.euro.dell.com...plav/sm/setup.htm#1097884

Met vriendelijke groet

@ xzoticate
op de doos staat het volgende
cat: sys notebook PIII
man: dell
cpu: PIII 1000
hd: 32
ram: 512
flop: 1.44 rmv
cd: nb 24X
mdm: 56k
video XGA 15 tft
snd: snd sb16

heeft trouwens iemand anders dat progje van dell al eens geprobeerd? (http://support.euro.dell....ystemProfiler/license.asp)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik ga het er hier maar bij laten ik word er toch niet echt wijzer van.
Ik hoor van de meeste hier dat het een 700 mhz cpu is, van dell's costumerservice hoor ik dat het een 900 mhz cpu is en volgens de gegevens die ik bij de laptop heb gekregen is het een 1000 mhz.
Ik ga er wel eens mee naar een computer zaak. Dan vraag ik of ze hem voor me willen open schroeven om te kijken wat er nu eigenlijk in zit.
Ik wil jullie allen heel erg bedanken voor jullie moeite.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Het lijkt erop dat je idd. een Coppermine P3 Mobile CPU hebt. Deze processoren zijn gemaakt t/m. 1000Mhz. Deze processoren ondersteunen allemaal SpeedStep.

Dat wil zeggen dat afhankelijk van je power settings en of je wel of geen netspanning gebruikt, de CPU gaat switchen tussen 2 frequenties. Oftewel de multiplier kan aangepast worden. De bus snlehied (FSB) blijft danwel gelijk.

Wel OS gebruik je op je laptop? Als je XP gebruik heb je de speedstep util van intel iet nodig. Dit is alleen voor OS'en ouder dan XP.

Ik neem aan dat de Windows XP draait op je laptop. Zet in XP het power schema op Home/Office Desk. Wat er nu gebeurd is het volgende.

Zit je laptop aan de netspanning, draait je cpu altijd op de maximale frequentie. Haal je em van de netspanning af, dan zal speedstep zijn werk doen en de processor lager klokken. Behalve als je processor belasting hoog is. Dan klokt XP je processor automatisch op de maximale snelheid. Als de belasting weer laag is, klokt ie em weer terug.

Je moet uiteraard wel in de bios van je laptop, speedstep aan hebben staan. Heb je het niet aan staan, zal de cpu altijd op de maximale frequentie draaien (jammer van de mobile processor ihmo.)

Bekijk gewoon met wincpuid de frequentie van je cpu. Een handigheidje van wincpuid is, als je laptop op de batterij draait, het power schema goed staat, je xp op je laptop hebt draaien en je speedstep aan hebt staan in de bios, moet je vaak en snel achter elkaar op "Refresh" (F5) klikken in wincpuid. De processor wordt dan belast en je ziet em dan schakelen tussen de hoge en de lage cpu frequentie.

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik wou jullie nog even melden dat hij zo juist 729.85 mhz draaide :? (volgens thg_clock.exe) hoe dat zo ineens kan weet ik ook niet.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Het is gewoon een 700, stel dat ie dus op 133fsb moet dan zou het een 933 zijn en die heeft een vaste divider net zoals de 1ghz dus is het sowieso niet wat op al die papaiertjes staat.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik wil nog als laatste opmerken dat ik met mijn laptop altijd controleer of hij op volle snelheid loopt door een CPU benchmark (en dan dus te vergelijken met een 700-1000mhz PIII) te doen in Sisoft. Dan weet je dus precies waar die op loopt ongeacht Mhz. Overigens als hij speedstep ondersteund (ja dus) dan moet je je power options op "altijd aan" of "always on" zetten.

Als je dit allemaal hebt gedaan en de performance is die van een 700mhz dan heb je dus een 700mhz...klaar...moeilijk he. :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 23-11-2003 12:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb hem laten open schroeven en op de cpu staat idd dat het een 700 mhz is. Ik heb er inmiddels al een 1000mhz voor gekregen.

Probleem opgelost :7

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09

IQM

Volgens mij hebben jullie geen van allen een Dell Inspiron 8xxx.
Je kunt het namelijk heel simpel oplossen:

Manier 1:

Via het BIOS (op F2 drukken tijdens het eerste opstartscherm) kun je aangeven in welke mode hij moet lopen op accu of net. (max. battery saving of max. power)

Manier 2:

klik op het icoontje rechtsonderin je taakbalk. (Naast de klok) Dit is een stekkertje op netstroom en een accu op accustroom. Met deze instellingen kun je aangeven of je energie wilt sparen of niet. (dit heeft niet alleen betrekking op de energie besparingsmodi maar ook op de Speedstep.

Mijn Inspiron 8100 op 1 Ghz (Tualatin) gaat automatisch terug naar 733 of 533 mhz als het niet nodig is.

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

sjirafje schreef op 09 december 2003 @ 14:32:
Ik heb hem laten open schroeven en op de cpu staat idd dat het een 700 mhz is. Ik heb er inmiddels al een 1000mhz voor gekregen.

Probleem opgelost :7
Mooi nette service dus. Blijkt maar weer dat je altijd even moet oppassen. Hoe lang heb je nu met die 700 ipv 1000 rondgelopen eigenlijk?

offtopic:
Je moet je Gallery nog aanpassen :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
het probleem was dat ik hem in de vs had gekocht en hem dus niet zo maar even terug kon brengen. Uiteindelijk heb ik een maand met die 700 mhz gedaan. Daarna moest ik weer naar de vs en heb hem toen meteen laten openschroeven en toen hebben ze er een andere cpu ingezet.

offtopic:
@sokje wat bedoel je met: Je moet je Gallery nog aanpassen?

Pagina: 1