Duur schreef op 19 november 2003 @ 00:14:
een 15k toeren IDE schijf met grote cache kan een alleen staande SCSI schijf redelijk bij benen, maar zodra er meer schijven op die controller komen dan gaat SCSI steeds verder voor lopen imho
Een 15k IDE schijf met grote cache? Wijs die eens aan, want die heb ik nog niet gezien

misschien heeft dat te maken met het feit dat ze nog niet bestaan.
Anyway, het kan heel goed. Ik heb zelf ook een "gemengde" bak.
Ik heb 2 x 36GB 10k MAP (Fuijtsu) en een WD120GB en een Hitachi Deskstar 7k250.
Het werkt allemaal prima, mijn OS draait op mijn 10k schijven, en de rest (divx / mp3 etc.) staat allemaal geparkeerd op mijn WD en 7k250.
Dus: geen enkel probleem om scsi naast ide te draaien.
Gast? Wat is dit nou weer voor opmerking? SCSI kan sneller zijn als IDE, hangt er vanaf in welke situatie je het gebruikt natuurlijk.
Dat SCSI beter is dan IDE zou je kunnen zien aan b.v. zaken als MTBF en de garantie die erop gegeven wordt (5jaar).
Als je uitgaat van een prijs dan is SCSI natuurlijk nooit de winnaar. Dat lijkt me duidelijk. Je hebt nog een controller nodig, snelle schijf etc. etc. etc.
Daar gaat het echter niet om. Als jij een serversimulatie opzet met een 15k 36gb schijf en met een 250gb 7200 pata schijf, dan wordt die laatste eruit gefietst.
Ik vind het een beetje een bekrompen uitspraak die je hier doet.. "het is niet sneller, het is beter?"
edit:
Het artikel waar je naar verwijst heb ik ff vluchtig bekeken en vind ik ook niet helemaal in orde.
check
deze review van Femme.
Daarin doet een oude 7200rpm scsi schijf mee met nieuwe 7200rpm IDE drives.
Owh, en als scsi allemaal zo niet sneller is, leg de performance DB van storagereview dan eens uit?
Link
[
Voor 55% gewijzigd door
Liam op 19-11-2003 11:04
]