Toon posts:

Datum OE veranderd niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ISP past spamdetectie toe op mijn accounts. Verdachte mails krijgen een kenmerk in de onderwerp regel. Via de berichtregels verplaats ik deze mails naar een aparte map. Er word ook wel eens niet-spam als spam aangemerkt, dus ik moet toch even kijken voor ik iets kan weg gooien. Uit voorzorg geef ik al de berichten in OE weer als platte tekst. Wanneer ik nu naar de map ga met de spam verdachte mail, kom ik vanzelf op het laatste mailtje terecht. Dat vind ik vervelend. Als ik namelijk de onderwerp regel en afzender zie weet ik al wel genoeg, en kan ik eventueel een berichtregel maken die die spam weggooid.

Daarom dacht ik, als ik nou een mail in de map heb van later datum, kom ik daarop terecht als ik in die map kom. Toen heb ik de systeemdatum veranderd naar 2099. Mezelf een mail gestuurd met het spam kenmerk in de onderwep regel. En de mail opgehaald. Die mail kwam wel in de spam map terecht. Maar OE blijft hardnekkig de huidige datum (2003) weergeven als ontvangst tijdstip. Ik heb het wel vijf keer geprobeerd, en op andere plekken in het OS (Win2000P) word wel 2099 als systeemtijd aangegeven.

Waarom niet in OE, hoe zit dat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> SA

Verder kan je sorteren op datum van verzenden en je bent er :)

edit:
En het waarom: OE probeert waarschijnllijk intelligent te doen en verrekend de aangepaste datum/tijd weer, vergelijk het met het met een laptop door een dartum/tijdzone reizen, dan wil je misschien ook dat OE met je meedenkt :)

[ Voor 62% gewijzigd door F_J_K op 19-11-2003 00:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt de clou gemist.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Daarbij komt ook nog eens dat er een stevige kans is dat OE niet de tijd van de verzendende PC pakt, maar de tijd van de pop-server via welke de mail verstuurd is.

Overigens snap ik jouw redenatie niet: je wil op een mail (uit de toekomst) uitkomen in je spam-inbox, omdat je dan de spam beter kunt filteren? Wat maakt het uit als je op de laatste nieuwe mail terechtkomt?

My personal website

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check de headers even - grote kans dat de mailserver de tijden weer goedzet (iets waar ik trouwens het helemaal mee eens ben, mensen die 'echte' mail sturen met een verkeerd ingestelde datum zijn gruwelijk irritant).

Als je de tekst van de spam niet wilt zien en het aan de headers kunt zien (is inderdaad 99% van de keren duidelijk, zeker als je zelf geen engelstalige mail ontvangt), kun je ook gewoon uitzetten dat je de bofy van de mail ziet in die mailbox. Als dat kan in OE, gebruik ik niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)