Toon posts:

NEC Firmware terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden de firmware van Herrie geinstalleerd voor de NEC-1300a.
Nu is mijn brander kapot en geeft hij steeds een power calibration error aan. Nu zit er nog garantie op, maar dan moet er volgens mij wel de originele NEC firmware opzitten.
Nu heb ik de firmware van NEC gedownload, maar deze vindt mijn drive niet, terwijl hij wel in windows aanwezig is, hoe kan ik dit oplossen?
Huidige firmware is trouwens 1f05 volgens nero

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 00:04 ]

Verwijderd

Zou wel mogelijk moeten zijn, indien NEC de mogelijkheid tot terugflashen niet heeft geblokkeerd. Pioneer DVD fikkers bijvoorbeeld kun je alleen upgraden, niet downgraden. Dan ben je dus afhankelijk van het versienummer van de firmware.

Hierom is er door de 'firmware hackers' een nieuw flashprogramma gemaakt (of een bestaande aangepast) die dit wel toelaat. Kijk anders eens even op het RPC1 forum (http://forum.rpc1.org/portal.php).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:00:
Ik heb een tijd geleden de firmware van Herrie geinstalleerd voor de NEC-1300a.
Nu is mijn brander kapot en geeft hij steeds een power calibration error aan. Nu zit er nog garantie op, maar dan moet er volgens mij wel de originele NEC firmware opzitten.
Nu heb ik de firmware van NEC gedownload, maar deze vindt mijn drive niet, terwijl hij wel in windows aanwezig is, hoe kan ik dit oplossen?
Huidige firmware is trouwens 1f05 volgens nero
Weet je zeker dat het niet aan je media ligt? Veel goedkope 4x media geeft die fout! Vooral Princo, maar ook Ritek heeft soms problemen op 4x. Heb je ze al op 2x geprobeerd? Je kan je brander terugflashen d.m.v. de originele firmware op http://etna.rpc1.org :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik eerst ook aan, maar ik probeerde laatst een gewone cdr te branden op 16 speed, en daar gaf hij de fout ook aan. Cd was van het merk Verbatim, dus dat zou gewoon goed moeten zijn:(

Edit:
Goed, het is inmiddels allemaal gelukt.
Ik heb zojuist een nieuwe dvd brander in de winkel meegekregen. jullie natuurlijk hartelijk dank voor de hulp. Topic kan wat mij betreft dicht.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 16:33 ]

Verwijderd

Wel, ik heb ook een NEC-1300a en dat ding al 2x opgeruild (garantie).
Elke keer fikt zo'n nieuwe brander 4x op Datawrite DVD-R's, maar daarna alleen maar Power Calibration Errors!
Ernaast hangt een Pioneer 106 DVD+/-RW en die heeft geen problemen.

Snap er nix van