[AUDIO] Geluidskaart begint te kraken

Pagina: 1
Acties:

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:07
Hey,

Ik heb een raar probleem met mijn geluidskaart; hij kraakt heel irritant. Specs van pc:
Pentium III 450 Mhz @ 557 Mhz
128 mb RAM
verder niet belangrijk denk ik. Het volgende heb ik al geprobeerd:
-> geluidskaart ander PCI slot; helpt niet
-> andere geluidskaart; helpt niet
-> andere boxjes; helpt niet
-> CD afspelen (niet via windows, maar audio cd plaatsen en op dat 2e knopje op cd drive drukken) dan kraakt hij niet! speel ik hem bijv via WMP af, kraakt hij weer wel

Waar kan het aan liggen? moederbord kapot? is trouwens een Asus P2V... door overklokken fout gegaan? hij heeft het lange tijd goed gedaan...
Wie helpt?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Ik neem aan dat je via je FSB hebt overgeclocked? Dan kan het namelijk zijn dat je pci-bus ook overgeclocked is (bij relatief oude planken is dat altijd het geval), en dat je geluidskaart dat niet trekt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• GhandiHarder
Hmm, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb overgeklokt alleen door de jumpertjes op het Moederbord te veranderen. Zou terugzetten helpen of zou hij blijven beschadigd zijn?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal is het niet blijvend beschadigd.
Probeer hem gewoon eens op de normale snelheid te draaien en kijk of de problemen verdwijnen.

Soms zit het probleem ook gewoon in de chipset-drivers.

Senile! Senile Oekaki

• GhandiHarder
ik zal het morgen even uitproberen, ben net aan het downloaden en heb geen zin om weer achteraan de wachtlijsten moeten te beginnen :)