Hoi,
Ik zit met een probleempje. Ik heb 2 file upload scripts, die werken ook. Ik zal ze hieronder laten zien.
Dit script upload meerder files.
Het volgende script kan 1 file uploaden.
Nu is mijn probleem dat er bij het 'multiple_file_upload'-script niet de "echo" komt die er bij het 'singel_file_upload'-script dat wel komt. Daarmee kan ik een form vullen en het vervolgens in een database voegen.
Nu wil ik het dus zo hebben dat die 'echo' ook verschijnt na het uploaden van de files bij het 'multiple_file_upload'-script. Waarna dus weer een form ingevult kan worden met de filenamen. En ik dat dus weer kan submitten naar de database.
Ik zit met een probleempje. Ik heb 2 file upload scripts, die werken ook. Ik zal ze hieronder laten zien.
Dit script upload meerder files.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $counter=count($HTTP_POST_FILES['bestandsnaam']['tmp_name']); for($i=0;$i<$counter;$i++){ if(is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['bestandsnaam']['tmp_name'][$i])){ move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['bestandsnaam']['tmp_name'][$i], "uploads/".$HTTP_POST_FILES['bestandsnaam']['name'][$i]); } } ?> |
Het volgende script kan 1 file uploaden.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <?php $maxgrootte = 100; //grootte in kb's $uploadmap = "uploads/"; //realatief aan map waarin script staat of absoluut pad $newmaxgrootte = $maxgrootte*1024; if(is_uploaded_file($bestand)) { // is het bestand een geüpload bestand? $bestand_name = $HTTP_POST_FILES['bestand']['name']; //naam van het geuploade bestand $bestand_type = $HTTP_POST_FILES['bestand']['type']; //MIME-header van het geuploade bestand (bijvoorbeeld image/pjpeg) $bestand_size = $HTTP_POST_FILES['bestand']['size']; //grootte in bytes van het geuploade bestand if ($bestand_size > $newmaxgrootte){ $tegroot = round($bestand_size/1024); echo "Het bestand is groter dan ".$maxgrootte."kb (namelijk ".$tegroot."kb), wat niet toegstaan is."; exit; } if (file_exists($uploadmap.$bestand_name)){ echo "Het bestand ".$bestand_name." bestaat al!<br>Hernoem het bestand op je harde schijf en probeer dan nog eens te uploaden."; exit; } move_uploaded_file($bestand,$uploadmap.$bestand_name); $nwbestandgrootte = round($bestand_size/1024); echo "<FORM NAME='formulier1' METHOD='post' ACTION='doorsturen.php'>"; echo "<input type='text' name='foto' value='$bestand_name'><BR>"; echo "<INPUT TYPE='submit' NAME='Submit' VALUE='Artikel toevoegen'>"; echo "<INPUT TYPE='reset' NAME='Reset' VALUE='Wissen'>"; echo "</FORM>"; } else { echo "Er is een fout opgetreden: ".$_FILES['bestand']['error']; echo "<br>Waarschijnlijk is het bestand geen geupload bestand."; } ?> |
Nu is mijn probleem dat er bij het 'multiple_file_upload'-script niet de "echo" komt die er bij het 'singel_file_upload'-script dat wel komt. Daarmee kan ik een form vullen en het vervolgens in een database voegen.
Nu wil ik het dus zo hebben dat die 'echo' ook verschijnt na het uploaden van de files bij het 'multiple_file_upload'-script. Waarna dus weer een form ingevult kan worden met de filenamen. En ik dat dus weer kan submitten naar de database.
- Wie kan mij helpen met die ECHO??? Waar moet ik die plaatsen en hoe?
- Wie kan mij eventueel ook helpen met het uitbreinden van het 'multiple_file_upload'script, zoals dat er alleen jpg geupload kunnen worden, en dat er alleen plaatje geupload kunnen worden van 100*100 pixels.
- Ik wil het zo hebben dat plaatje 1 max 300 bij 300 pixels mag zijn en plaatje 2 max 100 bij 100 pixels mag zijn.