• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 16:00
Kan ik in mijn archos mp3speler (10 GB studio) een partitietje maken van 5 MB ofzo en daar dan een windows 98 bootflop op zetten, zodat ik kan booten vandaar? Of moet ik dan het mbr overschrijven waardoor ik mijn mp3speler software kwijt ben?
Mail naar archos helpt niet, reageren niet. Dynabyte weet niks (heb ik hem gekocht), google kon ik niks vinden. Dus kom ik bij mijn laatste redding: GoT!!!!

Iemand die dit geprobeert heeft of mij uitsluitsel kan geven dat dit kan?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Afaik was die Archos geen apparaat met een x86 compatible CPU.

Lijkt me dus niet dat DOS daar ooit op gaat werken :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
W3ird_N3rd schreef op 18 november 2003 @ 23:43:
Afaik was die Archos geen apparaat met een x86 compatible CPU.

Lijkt me dus niet dat DOS daar ooit op gaat werken :+
Gelukkig zit er in zijn pc wel een x86 compatible cpu ;) (lees de vraag dus goed)
In theorie zou je er wel mee kunnen booten, als je maar voor USB floppy oid kan kiezen in je bios.
ik zou zeggen probeer het eens zelf uit!?
Dat doen zoveel mensen hier.

Verwijderd

Het zou in theorie wel kunnen werken ja - als je in je bios van USB kan booten.

Mag ik vragen waarom je dit wilt doen? Boot-flop of CD lijkt me makkelijker en minder omslachtig.

• Paultje3181
Heb geen floppy drive.... Bootable cdtje zou idd een optie zijn. Waarom ik het niet probeer??? Volgens mij moet je om hem bootable te maken het mbr overschrijven en ik gok dat daar dus net die mp3 afspeel software staat, en dan zou ik geen mp3speler meer hebben, maar een harde schijf van 10 GB... En ik gok niet dat dit binnen de garantie valt als het misgaat. Vandaar ff wat extra navragen....

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

Floor-is

5.2

Maar waarom wil je het eigenlijk? En waarom dan gelijk win98 en niet bijvoorbeeld DOS 6.22, dat is immers kleiner. :)

Bericht hierboven

• Paultje3181
Omdat win98 gelijk cd support heeft... Waarom moeilijk doen...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

je kan natuurlijk proberen om een ghost-image te maken van die archos voordat je probeert. Een 128MB-usbkey kopen lijkt me veiliger, maar ja.. jij moet het zelf weten

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Die archos van mij heeft geen standaard mass storage drivers, (je moet drivers van een cdtje installen). Dus denk ik niet dat je bios die drivers al wel on board heeft. Maar ik denk niet dat je archos het leuk vind als je partities gaat maken

• Paultje3181
Hij boot wel van USB, das het mooie. Heb nl. ooit met linux lilo erop gezet: en daar startte hij goed van op. Toen partitietabel verneukt, en er een nieuwe opgezet. Toen is niks gebeurt met de mbr, vandaar dus dat ik gok dat de software daar zit...
Pagina: 1