Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe PDA gehaald en daar zit ook een CF-kaartlezer in. Het probleem nu is dat de CF-kaart nu corrupt is. Als hij bij Memory al het formaat aanduidt is het iets wazigs met 16Gb terwijl het een 128mb kaartje is. Ook in een andere PDA doet hij het niet. Terug in de camera geeft hij ook een error.

Wie o wie weet hoe ik deze weer kan fixen of toch goed kan uitlezen? Of kan mij vertellen of het kaartje *poef* heeft gedaan of iets dergelijks?

Betroffen producten
* Toshiba E755 WiFi met PocketPC 2003
* Ipaq 2210 met PocketPC 2003
* Dane-Elec Compact Flash 128MB

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit klink alsof het een-en-ander niet met elkaar compatible is. Ik had ook iets dergelijks met een digitale camera; dat is opgelost toen ik een ... Dane-Elec kaartje kocht.

Ik kan overigens via http://shop.tweakers.net/geheugen jouw PocketPC nog niet vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, dus ik kan het kaartje gaan opsturen naar Dane-Elec zeg maar. Of moet het te fixen zijn met een kaartlezer die aan een pc hangt?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Formatteer hem eens in de camera. Als dat niet helpt gewoon terugsturen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook het probleem. Als hij in de camera zit staat er Card Error en dan doet die camera ook nog maar heel weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Lees dus net diep in de specs van dat ding dat er een CF slot type II in zit. Is dat backwards compatible of niet? En zou ik daarmee de boel gesloopt hebben?

Verwijderd

Download van www.handandgo.com FlashFormat. Een fijn proggie waarmee het nog wel eens wilt gebeuren dat je CF kaart het dan wel doet. Probeer hem te formatteren met FAT en FAT32 en probeer verschillende clustersizes.

Opsturen naar Dane-Elec kan natuurlijk ook, leveren best goede service. Grote kans dat je gewoon een nieuwe terug krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Is al opgelost mensen. Ben gewoon naar de winkel gegaan en heb zonder mokken een nieuwe gekregen toen ze zagen dat deze het echt niet meer deed.
Tnx vooral voor het proggie, die is erg leuk ja!!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:22:
Lees dus net diep in de specs van dat ding dat er een CF slot type II in zit. Is dat backwards compatible of niet? En zou ik daarmee de boel gesloopt hebben?
Een Type II slot is 5 mm dik, een Type I slot 3.3 mm, dat is het enige verschil. De werking/aansluiting is precies hetzelfde.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1