We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Overzichtelijkheid is de reden.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
'Vroeger' lag de grens volgens mij op iets van 250. Toch?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
maar ik denk (was er toen nog niet) dat dat een technische grens waspven schreef op 18 november 2003 @ 23:12:
'Vroeger' lag de grens volgens mij op iets van 250. Toch?
zodra je 1000 posts in een topic hebt, zijn dat al 10 pagina's (bij 100ppp) als er nog meer komen wordt het onoverzichtelijk en tevens zou je in de knoei kunnen komen met de layout, omdat al die getalletjes toch op de pagina gezet moeten worden
Je kan maximaal ?limit=999 achter de URL plakken om alle replies op één pagina te krijgen, bij meer dan 1000 replies krijg je dus 2 of meer pagina's
The devil is in the details.
Als je vroeger de posts aan had staan bij reply, dan kon je niet posten na zoveel replies. Want dan kreeg de pagina een time-out.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ja okee, maar dan is het nog "klote" dat er over de 999 wordt heengegaan: sluit topics dan tussen de 900 en 1000. Dan kan je het hele topic op 1 pagina houden (ctrl-f search technisch makkelijk).MaRc0 schreef op 18 november 2003 @ 23:14:
Je kan maximaal ?limit=999 achter de URL plakken om alle replies op één pagina te krijgen, bij meer dan 1000 replies krijg je dus 2 of meer pagina's
Op deze manier gaat het wel, maar uit oogpunt van jouw argument niet correct.
* Twhomp dacht altijd omdat het een mooie symbolische grens was om een topic met schone lei te "herbeginnen"
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Nouja zegTwhomp schreef op 19 november 2003 @ 07:49:
[...]
Ja okee, maar dan is het nog "klote" dat er over de 999 wordt heengegaan: sluit topics dan tussen de 900 en 1000. Dan kan je het hele topic op 1 pagina houden (ctrl-f search technisch makkelijk).
Dat het misschien wat minder vloeiend in de ogen staat kan best zijn, maar om nou te zeggen dat het ronduit klote is is misschien wat overdreven
Trouwens, hoeveel mensen hebben ook echt de volle 999 posts op een pagina? Er zijn een hoop mensen met een mindere bandbreedte die het graag wat kleiner willen houden.
[quote]
Op deze manier gaat het wel, maar uit oogpunt van jouw argument niet correct.
* Twhomp dacht altijd omdat het een mooie symbolische grens was om een topic met schone lei te "herbeginnen"
Is het ook wel een beetje, maar dus vooral om het overzicht te behouden
Gewoon een arbitraire grens. Elke moderator is vrij om te kiezen waarneer zo'n groot topic dicht gaat bij welk aantal posts en 1000 is nou eenmaal een 'gegroeid' getal. In sommige andere fora gebruiken ze 500 en P&W malen wij er niet om, omdat wij nooit topics van zulke omvang hebben

[ Voor 2% gewijzigd door Glimi op 19-11-2003 09:45 . Reden: 100 != 1000 ]
Glimi schreef op 19 november 2003 @ 09:32:
Gewoon een arbitraire grens. Elke moderator is vrij om te kiezen waarneer zo'n groot topic dicht gaat bij welk aantal posts en 100 is nou eenmaal een 'gegroeid' getal. In sommige andere fora gebruiken ze 500 en P&W malen wij er niet om, omdat wij nooit topics van zulke omvang hebben
offtopic:
dan moet je niet steeds alle topics sluiten
overgens zou ik 100 posts wel vrij weinig vinden om dan al een nieuw topic te openen...
maar idd, als er "grote" topics zijn zijn die vaak non-tech, of anders alleen ervaringen topics (toch?)
in sommige-got topics wordt altijd zo snel gepost dat ik lekker mn pasge limit op 999 heb staan, heeft mn pc thuis toch geen last van.. Heb ik alleen wel een prob als ik weer hier op die brakke schoolcomps zit te GoTten
Erkens schreef op 19 november 2003 @ 09:34:
offtopic:
overgens zou ik 100 posts wel vrij weinig vinden om dan al een nieuw topic te openen...
offtopic:
Volgens mij had ik een typo gemaakt
Ik bedoelde 1000. Excuus
Volgens mij had ik een typo gemaakt
Vroeger lag die grens op 255 posts omdat de pagina inderdaad een timeout gaf bij hele lange threads. Derhalve progden de heren van Android die barriere erin omdat probleem op te lossen. 
Tegenwoordig ligt dat besluit geheel bij de moderator in kwestie; als het niet boeit, dan blijft ie gewoon open, maar omwille van het overzicht wordt ie meestal gesloten op 1000.

Tegenwoordig ligt dat besluit geheel bij de moderator in kwestie; als het niet boeit, dan blijft ie gewoon open, maar omwille van het overzicht wordt ie meestal gesloten op 1000.
Nou kan het aan mij liggen, maar volgens mij deed Topix gewoon een autoclose op 255 omdat het postcount-veld in de database maar 1 byte groot was (unsigned integer = 0-255).Kaj. schreef op 19 november 2003 @ 09:55:
Vroeger lag die grens op 255 posts omdat de pagina inderdaad een timeout gaf bij hele lange threads. Derhalve progden de heren van Android die barriere erin omdat probleem op te lossen.
In React is dit veld gewoon een full-int afaik (4 miljard), maar we krijgen nu al genoeg klachten over dat de search onbruikbaar is op grote topics omdat hij niet aangeeft op welke pagina je resultaat staat. Ter verlichting van dat probleempje hebben we dus a) een arbitraire limiet op de grootte en b) tegenwoordig colorcoding zodat je snel kunt zien waar je zoekresultaat staat.
Omdat je anders zulke taferelen krijgt:

...en dan heb ik posts per pagina nog op 50 staan he!

Curry: nee, want ik kon als admin gewoon de thread weer opendoen. Modjes overigens ook volgens mij. Bij de 256ste reactie en verder werd geen check meer gedaan en zo kon je de thread gewoon door laten lopen.
Als dat veld maar 1 byte groot was, zou dat niet kunnen afaik.
Stel dan in dat ie een dropdwon-lijstje weergeeft. Neemt aardig wat minder ruimte in beslagZoefff schreef op 19 november 2003 @ 10:38:
Omdat je anders zulke taferelen krijgt:
Dan snap ik niet waarom ze die stupide check op 255 hebben gelegd ipv een normale menselijke 250Kaj. schreef op 19 november 2003 @ 10:56:
Curry: nee, want ik kon als admin gewoon de thread weer opendoen. Modjes overigens ook volgens mij. Bij de 256ste reactie en verder werd geen check meer gedaan en zo kon je de thread gewoon door laten lopen.

Omdat het zo'n mooi rond getal is, wellicht? 1 Byte enzo...
sommige mensen vinden dat niet handig werkenJeroenM_tbs schreef op 19 november 2003 @ 10:58:
[...]
Stel dan in dat ie een dropdwon-lijstje weergeeft. Neemt aardig wat minder ruimte in beslag
In verschillende Harde Waren fora zoals PMG, OM, en DOC wordt tegenwoordig zelfs een max van zo'n 500 posts gehanteerd voor grote/ervaringen topics. Dit wordt vooral gedaan om de doorzoekbaarheid en leesbaarheid van de topics te verbeteren, ipv dat iemand 20 pagina's moet doorworstelen voor dat ene nuttige stukje info.
Een bijkomend voordeel, ook al is dat niet direct zichtbaar, is dat mensen dergelijke topics minder als 'chat-topics' gaan gebruiken
. Soms worden de grote/ervaringen topics gezien als lekker voortkabbelende chat-topics, terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn om -serieus- over een bepaald onderwerp te discussiëren.
Met die 500 posts per topic is het loos geblaat gebeuren al wat minder, waardoor de leesbaarheid en bruikbaarheid (niveau!) al een stuk beter wordt, en later voor de mensen die zo'n topic via de search vinden veel nuttige info kan opleveren. Iedereen blij
Een bijkomend voordeel, ook al is dat niet direct zichtbaar, is dat mensen dergelijke topics minder als 'chat-topics' gaan gebruiken
Met die 500 posts per topic is het loos geblaat gebeuren al wat minder, waardoor de leesbaarheid en bruikbaarheid (niveau!) al een stuk beter wordt, en later voor de mensen die zo'n topic via de search vinden veel nuttige info kan opleveren. Iedereen blij
Sinds React 1.9 is de search aangepast, waardoor alle replies waar de zoektermen in voorkomen worden gehighlight, dus deze opmerking van je is niet meer actueel.ReemF schreef op 19 november 2003 @ 14:14:
In verschillende Harde Waren fora zoals PMG, OM, en DOC wordt tegenwoordig zelfs een max van zo'n 500 posts gehanteerd voor grote/ervaringen topics. Dit wordt vooral gedaan om de doorzoekbaarheid en leesbaarheid van de topics te verbeteren, ipv dat iemand 20 pagina's moet doorworstelen voor dat ene nuttige stukje info.
In NOS lopen op dit moment een aantal grote topics, ik heb nog geen idee wat we daarmee gaan doen als ze richting de 1000 replies gaan.
Het enige wat ik kan verzinnen is, inderdaad, dat je zoveel pagina's krijgt, en dat die dus je /list_topics erg gaan overheersen. Ik vind die hele lange dropdown-list na meer dan 20 pagina's ook lang zo ideaal niet meer
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Pagina: 1