Hostingprovider Sitro.nl failliet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Hosting bedrijf Sitro.nl is sinds afgelopen vrijdag helemaal down. De hele infrastructuur is plat, dus ook de websites van alle klanten. Het bedrijf is inmiddels al dagen onbereikbaar zowel per mail en per telefoon.

COLO aanbieder LeaseWeb heeft de stekker eruit getrokken wegens het niet nakomen van betalingsverplichtingen.

Er zijn nu een helehoop gedupeerde klanten die niet meer bij hun website kunnen en daarnaast veel particuliere klanten die een domein hebben geregistreerd op naam van Sitro.

Volgens mij is de hoeveelheid gedupeerde klanten enorm...misschien dat wij gezamelijk iets kunnen ondernemen om de domeinen op eigen naam te laten zetten door Sitro? Wat gebeurt er op gegeven moment met alle domeinnamen die op naam van Sitro staan, terwijl deze failliet is?

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 18-11-2003 22:59 ]

/dev/null

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 18 november 2003 @ 22:58:
Wat gebeurt er op gegeven moment met alle domeinnamen die op naam van Sitro staan, terwijl deze failliet is?
3. De houder van een .nl-domeinnaam is failliet verklaard. Wat gebeurt er met de betreffende domeinnaam?
Bij het faillissement van een domeinnaamhouder worden de door gefailleerde houder geregistreerde .nl-domeinnamen, niet automatisch vrijgegeven door SIDN. Eerst zal de curator van de gefailleerde domeinnaamhouder moeten afwegen of, en zo ja in hoeverre, deze meent dat de rechten op de betreffende domeinnaam kunnen worden overgedragen.
Als ik het goed begrijp zal de curator het domain over dragen aan de klant, als het lukt met de juiste medewerking? In ieder geval is het niet slim om het domein op de hosting provider te reggen, je weet dat je het risico loopt op dit soort problemen.
Maar wel lullig.

🌞🍃

Verwijderd

Tis natuurlijk niet leuk om te horen, maar dit had iedereen kunnen zien aankomen. Bedrijven die dergelijke lage prijzen bieden kunnen nooit lang bestaan. Het is wel enorm jammer dat ze dit niet op een iets betere wijze hadden kunnen oplossen door bv de klanten over te dragen aan een andere toko zodat die er niet onder zouden lijden.

Volgens mij betreft het een vof of eenmanszaak. Dat wil zeggen dat ondanks dat ze failliet zijn, je de ondernemer of ondernemers prive aansprakelijk kunt blijven stellen. Daarnaast zou je, als je een eigen server hebt (dus door jezelf aangeschaft en dus je eigendom), leaseweb kunnen bellen en kijken of je wat kunt regelen (danwel server ophalen en ergens anders plaatsen, danwel via hun verder gaan). Wat betreft domeinnamen en andere zaken, als je eigenaar bent kun je in ieder geval bij de .nl domeinnamen deze verhuizen. Als je dit morgen (dinsdag doet), werkt het bij de nieuwe provider (als die beetje snel meewerkt) eind van de week al. Als je niet de eigenaar bent, dan worden de .nl domeinnamen door de curator onder handen genomen, je moet dan kunnen aantonen dat je rechthebbende bent en dan heb je een redelijke kans dat je de domeinnaam in handen krijgt. Echter zal hier wel aardig wat tijd over heen gaan. Andere zaken zoals content (stel dat je bv flinke mysqldatabase online hebt met dynamische informatie zoals bij forum) ben je zeer waarschijnlijk kwijt. Als je dat al ooit krijgt zal dat waarschijnlijk niet op kort termijn zijn.

Leer hier aub van en ga voortaan met een stabielere toko in zee... Dit soort verhalen zijn nl niet echt onbekend, het komt bijna wekelijks voor dat een dergelijke toko failliet gaat en mensen naar hun geld en vaak belangrijker hun uptijd kunnen fluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 00:31 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Belangrijke zaken moet je verder op eigen pc's houden en zorg ook dat rechten (intellectueel inclusief) gewoon bij jezelf liggen.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb ook een account geregitreert bij sitro

Al maanden niks van ze gehoort, ook na meerdere emails niet.

Ik heb een domein geregged, en een hostingpakketje via hun, en daarvoor nooit een rekening gehad.

Na een paar meelkes van mij of ze eens een rekening wilden sturen nooit antwoord gehad van ze.

Hoe nu verder ?

Komt mijn domein nu gewoon weer vrij ?

Verwijderd

Is hier ook ergens een officiele verklaring van? OF iets meer info, want ik kan het verder op internet nergens vinden. Ik ben zelf ook "gedupeerde" en wil wel wat meer informatie, of eventueel de bron waar dit vandaan komt.
Alvast bedankt _/-\o_

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Even de rechtbank in de plaats of arrondissement van Sitro bellen, afdeling faillissementen? Het belletje is gewoon gratis ;)

Verwijderd

Mochten de domeinnamen vrij komen is er op zich weinig aan de hand, dan zorg je gewoon dat je hem meteen weer registreerd.

/me hoopt dat de gedupeerden wel een net bericht krijgen van sitro

/me denkt dat er zo best wel veel gedupeerden zijn, en dat het bedrijven ook best veel geld zal gaan kosten!!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:38:
Mochten de domeinnamen vrij komen is er op zich weinig aan de hand, dan zorg je gewoon dat je hem meteen weer registreerd.

/me hoopt dat de gedupeerden wel een net bericht krijgen van sitro

/me denkt dat er zo best wel veel gedupeerden zijn, en dat het bedrijven ook best veel geld zal gaan kosten!!
Reken maar van niet dat je nog bericht krijgt van Sito. Straks is er een een of andere domeincatter die alle vrijgekomen domeinen van Sitro in een klap registreerd. Het lijkt me moeilijk je eigen domein toevallig weer tegen te komen als ongeregistreerd

/dev/null

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Of de curator 'verkoopt' alles door aan een andere toko welke de dienstverlening gewoon voortzet?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Vreemd overigens. De eigenaar (Ene "Wijnand") was voorheen altijd een zeer goede gast in ieder geval. Sterker nog, ik heb er een tijdje (+/- een jaar) een site gesponsored gehad. Zonder problemen, sterker nog...zonder enige vorm van reclame en/of bannering...

En mischien was dat laatste juist wel waarom het nu is misgegaan :X ;)

• Floor-is
  • Laatst online: 15-05 23:05

Floor-is

5.2

Leaseweb staat er niet om bekend zomaar de stekker er uit te trekken voor zover ik weet, erg jammer dat het derhalve toch zo is misgelopen. Als er al een curator is ingesteld, is dit eenvoudig te achterhalen (zie post wekkel o.a.) wellicht kan je met de curator (niet te veel lastig vallen!!) iets regelen.

Maar het lijkt mij dat deze man/vrouw de klanten zo snel mogelijk weer online wil hebben en dat hij/zij daarom tracht een regeling te treffen met LeaseWeb of een andere partij om de klanten onder te brengen. Wellicht dat deze klanten nu wel klant van LeaseWeb worden, als deze een deel of de gehele vordering laat varen... Die kans is er ook nog :)

Neemt niet weg dat de situatie vrij vervelend is. :/

Bericht hierboven

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Jo mensen, Sitro gaat weer online, heb net met de eigenaar Sperna Weiland gesproken, met +/- een uurtje moeten ze weer online zijn.

Een belangrijke klant was failliet gegaan, waardoor ze onvoldoende cash-flow hadden om de boel draaienden te houden. Ze hebben nu een andere hostingpartij gevonden die wat flexibeler is met nieuwe investeerders.

/dev/null

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46

jep

offtopic:
Heet die Weiland? Ik heb nog nooit iemand gezien die weiland heet behalve ik of mijn broer. Waar komt die vandaan?

Verder zou ik me ontopic bij Delano aan willen sluiten en de topicstarter adviseren voortaan met iets gezondere bedrijven in zee te gaan. Zo blijven de betere bedrijven over. :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46

jep

offtopic:
Heet die Weiland? Ik heb nog nooit iemand gezien die weiland heet behalve ik of mijn broer. Waar komt die vandaan?

Verder zou ik me ontopic bij Delano aan willen sluiten en de topicstarter adviseren voortaan met iets gezondere bedrijven in zee te gaan. Zo blijven de betere bedrijven over. :)
I_Stealth_I schreef op 20 november 2003 @ 12:56:
Een belangrijke klant was failliet gegaan, waardoor ze onvoldoende cash-flow hadden om de boel draaienden te houden. Ze hebben nu een andere hostingpartij gevonden die wat flexibeler is met nieuwe investeerders.
Blijft dus wel een afhankelijk en klein hutje, als ik het zo hoor.. :)

/edit: oops, hier gingen wat dingen fout :P

[ Voor 10% gewijzigd door jep op 20-11-2003 14:03 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, die hadden mij een sponsor aanbod gedaan... Hosting tegen sterk gereduceerd tarief, etc, etc. Ik kijk nu wel 2x uit voor ik met ze in zee ga iig. Verklaart ook waarom mijn mails opeens niet meer beeantwoord werden. Meer geld uitgeven is geen prioriteit meer ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Opmerking ter zijde: het bellen naar de rechtbank is in principe niet gratis. (Wekkel heeft niet altijd gelijk) B)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

begintmeta schreef op 20 november 2003 @ 14:17:
Opmerking ter zijde: het bellen naar de rechtbank is in principe niet gratis. (Wekkel heeft niet altijd gelijk) B)
Ik doe het op grote schaal. Het kost mij alleen een telefoontik uiteraard.

Verwijderd

Wekkel schreef op 20 november 2003 @ 14:23:
[...]

Ik doe het op grote schaal. Het kost mij alleen een telefoontik uiteraard.
1 telefoontik, dan bel jij wel snel :P >:)

owja,
ligt het aan mij, of laad die pagina gewoon zo langzaam??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:33 ]

• Floor-is
  • Laatst online: 15-05 23:05

Floor-is

5.2

I_Stealth_I schreef op 20 november 2003 @ 12:56:
Jo mensen, Sitro gaat weer online, heb net met de eigenaar Sperna Weiland gesproken, met +/- een uurtje moeten ze weer online zijn.

*kuch* *rochel*

Ik heb in april van dit jaar nog met Sperna contact gehad, die wilde misschien klant worden. Uiteindelijk niks geworden (gelukkig?).

Bericht hierboven

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
een maand later; Sitro lijkt nu definitief verdwenen te zijn? Iemand meer informatie hierover.

Ik heb contact gehad met de SIDN en die zeggen dat Sitro geen deelnemer meer is van de SIDN. Alle domeinhouders zouden bericht krijgen van de SIDN om zijn of haar domeinnaam te verhuizen binnen 30 dagen. Iemand bericht gehad van de SIDN?

/dev/null

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31
Dan zal Sitro wel niet in staat zijn geweest om voldoende cash-flow te genereren, of de kosten uitgaven aan te passen aan de inkomsten.

Het is altijd erg gevaarlijk om afhankelijk te zijn van 1 of meerdere grote klanten. Het zal niet de eerste leverancier zijn die meegetrokken wordt in een faillisement van een klant.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbertC op 08-01-2004 00:25 . Reden: kosten != uitgaven ]

Verwijderd

Ik heb dus nog wel een bericht gehad van Sitro. Dit ging alleen over het feit dat ze wilden dat ik de kosten voor mijn domeinnaam registratie nog even wilde voldoen.
Niets verder over het verhuizen oid.
Vreemde zaak dit...

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 18:25
Twee weken geleden ook nog 2 facturen van sitro gekregen, precies hetzelfde, en bovendien had ik al eens een factuur gehad voor de helft.
Gewoon 4x teveel gefactureerd dus.

Heb een brief gestuurd, zie verder wel.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Het is gewoon allemaal ontzettend jammer dat dit zo is gaan lopen. Ik snap niet waarom hij op deze manier bezig is. Mail wordt niet meer beantwoord en telefoon wordt gewoon niet opgenomen. De mobiele nummers van T-mobile zijn afgesloten.

Volgens gegevens uit de KVK is er een sitro geweest in Zeist die in november is gestopt en overgenomen door ene R.J.W Sperna Weiland o.i.d. Meer info kon de dame op 0900-1234567 niet vinden

/dev/null

Verwijderd

Gisteren (20-Jan-2003) is er bij mij een mail van de SIDN binnengekomen:

Hierbij berichten wij u, dat uw internet provider als gevolg van het
niet nakomen van zijn financiele verplichtingen geen deelnemer meer is
van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Dit
betekent, dat niet langer aan de voorwaarde is voldaan, dat een
deelnemer van SIDN de (financiele) verantwoordelijkheid draagt voor de
registratie van uw domeinnaam.

Op grond van artikel 13.3 van het Reglement voor registratie van
.nl-domeinnamen zal SIDN de registratie van de domeinnaam over 30 dagen
bij ongewijzigde omstandigheden ongedaan maken. Om u in de gelegenheid