Toon posts:

Canal+ matig beeld op 2e TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben al wat canal+ topics tegengekomen maar had niet veel aan de oplossingen.

Ik heb vandaag een abbo op Canal+ genomen, geinstalleerd en werkend. Tot dusver geen probleem. Echter installeren op de 2e tv boven gaat wat moeilijker. Rechtstreeks op de decoder via splitter lukte niet, kreeg geen signaal boven. Volgens mij moet dit gewoon kunnen??

Uiteindelijk heb ik het via de video gedaan. Nu heb ik wel Canal+ boven alleen is het beeld een stuk minder dan beneden. Dit geldt niet alleen voor canal+ maar voor alle kanalen die de video doorgeeft. Aan de coax kabels ligt het niet, want als ik ze gebruik zonder de video ertussen heb ik perfect beeld. Het ligt dus aan de RF uit van de video lijkt me.

Mijn 2 vragen:

1) Is het mogelijk om Canal+ op meerdere tv's te ontvangen dmv splitter rechtstreeks op decoder, dus zonder Video/receiver/etc? Zoja kun het juiste kanaal gewoon opzoeken met de Search van je (2e) TV of moet je iets anders doen.

2) Heeft een kabelversterker zin/nut als je RF uit van de video gewoon niet optimaal werkt?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:43:

Mijn 2 vragen:

1) Is het mogelijk om Canal+ op meerdere tv's te ontvangen dmv splitter rechtstreeks op decoder, dus zonder Video/receiver/etc? Zoja kun het juiste kanaal gewoon opzoeken met de Search van je (2e) TV of moet je iets anders doen.

2) Heeft een kabelversterker zin/nut als je RF uit van de video gewoon niet optimaal werkt?
1: Ja dat kan. En ja je kunt de zenders opzoeken dmv van de search functie op je tv. Meestal kun je ze vinden op de frequenties 384 Mhz en 392 Mhz. Of ook: s31- en s32-.
2: Nee

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het hangt af van de lengtes van de kabels. Meestal geeft een splitter behoorlijke storing.
Via RF signalen doorgeven is zowiezo vaak veel ruis op de koop toenemen.

Gewoon een extra videokabel(video+audio) naar de 2de tv trekken is het makkelijkste en geeft het beste beeld. 20 meter was hier geen probleem en geeft geen onaanvaardbare verliezen.
Als je dan een video-switch bij de decoder zet dan kan je kiezen waar het signaal heengaat. EenT-splitter voor videosignalen geeft ook veel storing.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 19 november 2003 @ 00:00:
[...]

1: Ja dat kan. En ja je kunt de zenders opzoeken dmv van de search functie op je tv. Meestal kun je ze vinden op de frequenties 384 Mhz en 392 Mhz. Of ook: s31- en s32-.
2: Nee
Ja dat leek me dus ook dat je gewoon via een splitter het coaxsignaal naar boven kan sturen. Maar het werkt niet! Mischien heb ik een ander canal+ kastje? Want ook al trek ik alle coaxkabels los (dus ook van decoder naar eerste tv) heb ik gewoon Canal+ op de eerste TV via de scartkabel.

Ik zet de splitter op de RF uitgang van de decoder. 1 kabel naar TV beneden, de andere kabel naar boven. Maar toch geen beeld boven?

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 19 november 2003 @ 00:18:
Het hangt af van de lengtes van de kabels. Meestal geeft een splitter behoorlijke storing.
Via RF signalen doorgeven is zowiezo vaak veel ruis op de koop toenemen.

Gewoon een extra videokabel(video+audio) naar de 2de tv trekken is het makkelijkste en geeft het beste beeld. 20 meter was hier geen probleem en geeft geen onaanvaardbare verliezen.
Als je dan een video-switch bij de decoder zet dan kan je kiezen waar het signaal heengaat. EenT-splitter voor videosignalen geeft ook veel storing.
Ik heb het nu via een remote setje (marmitek) gedaan. Scart op scart naar scartingang van Canal+ decoder. Alles werkt nu goed. Alleen is het natuurlijk een beetje zonde om zo'n remote setje te gebruiken als een simpele splitter op de uitgang van de decoder zou moeten voldoen.

Oplossing van de audiokabels ga ik ook over nadenken. Afstand is nog geen 10 meter dus het zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen Canal+ gebeld. Ik heb een digitale decoder waardoor het id niet mogelijk is om een 2e tv rechtstreeks aan te sluiten :( Vandaar dat de splitter niet werkte. Ik moet nu een modulator kopen die scart naar coax omzet. Weet iemand toevallig hoe duur die dingen zijn??

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 19:31
Zelf heb ik er nog een versterkertje tussen zitten voor het signaal maar toch is het beeld op de 2e tv een beetje ruizig vergeleken met de 1e.. puur omdat de eerste tv digital scan heeft en de ruis gewoon weg onderdrukt... :9

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:49:
Vanmorgen Canal+ gebeld. Ik heb een digitale decoder waardoor het id niet mogelijk is om een 2e tv rechtstreeks aan te sluiten :( Vandaar dat de splitter niet werkte. Ik moet nu een modulator kopen die scart naar coax omzet. Weet iemand toevallig hoe duur die dingen zijn??
Ik weet niet precies hoe duur die dingen zijn maar ik kan met zoiets herrinneren dat ze iets van €30 a €40,- kosten. Maar zeker weten doe ik het niet. Kzal nog ff zoeken waar.
Pagina: 1