USB1.1 is het zelfde als een USB2.0-kabel??

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 18:52
Ik heb me laatst in de winkel een USB-kabel 2.0 willen kopen, helaas niet op
voorraad.
De verkoopster zei me dat een USB-kabel 1.1 kon doorgaan en identiek te
vergelijken was met een USB-kabel 2.0.
Volgens haar uitleg draait het niet om het type USB-kabeltje maar om de
USB-interface en die bepaalde de snelheid
van de datatransfer.
Heb ik me iets laten wijsmaken of niet?

Digi

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Als ik hier zo mijn moederbord bekijk, kan ik aan de poortjes niet zien of het USB 2.0 of 1.1 is. Volgens mij maakt het geen ruk uit.

Overigens heb je USB 2.0 Highspeed, Lowspeed en Fullspeed. Het verschil? Highspeed is 11Mbit, Lowspeed is 1Mbit en Fullspeed is de volle USB 2.0 snelheid. Lekker verwarrend he? Het is allemaal USB 2.0, maar toch zijn stiekum 2 van die dingen USB 1.1 snelheid ;)

Verwijderd

vroeger stond er een verhaaltje op usb.org, ongeveer dit:

in principe maakt het niet uit, maar de regels/specificaties voor het afschermen van de spanningsdraden van de datadraden zijn bij usb 2.0 wel strenger. het kan dus gebeuren dat een van oorsprong usb 1.1 kabel te veel stoort, maar in principe maakt het niet uit.

alleen ik kan het niet meer terugvinden.

Verwijderd

Zal wel net zo'n verhaal zijn als 10Mbit vs. 100 Mbit, voor beide gebruik je dezelfde UTP kabels.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb zelf nog nooit problemen ondervonden met de standaard USB kabeltjes. Zou gewoon moeten werken dus. Als het een klein beetje een fatsoenlijke computerzaak is, zou je natuurlijk gewoon kunnen vragen of het mogelijk is om de kabel (mits in bezit van de aankoopbon) te retourneren mocht ie onverhoopt toch niet 100% werken :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:49:
Zal wel net zo'n verhaal zijn als 10Mbit vs. 100 Mbit, voor beide gebruik je dezelfde UTP kabels.
offtopic:
Pas op met wat je zegt. Dat je tegenwoordig de winkel in kan lopen en categorie 5 kabels weer mee naar buiten neemt omdat je gevraagd hebt om UTP kabel wil nog niet per definitie zeggen dat 'het dezelfde kabel' mag zijn bij 10Mbit als bij 100Mbit.

Nog niet zo heel lang geleden moest je toch duidelijk zeggen dat je Cat.5 wilde hebben als je 100Mbit wilde aanleggen. Voor 10Mbit had je Cat.3 toen. Voor meer informatie: klik.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Moris
Als ik het goed begrijp had de verkoopster hier gelijk.
De USB1.1-kabel is gelijk aan de USB2.0-kabel.

• Moris
Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen dat een USB1.1-kabel gelijk is aan de USB2.0-kabel :)

Op die manier weet ik of ik mijn huidige kabels moet vervangen door de echte USB2.0-kabels of niet??

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
of je ze moet vervangen hangt af van de behaalde snelheid... als je de volle usb2 snelheid haalt zou ik niet wisselen, maar als je een slecht afgeschermde kabel hebt en je snelheid niet veel hoger is dan usb1.1 dan zou ik een ander kabeltje proberen

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uit eerdere topics op het GoT is gebleken dat het geen ruk uitmaakt. De USB 2 kabels zijn duurder, omdat ze gegarandeerd op die snelheid werken(getest??).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1