[CDROM]AOpen 56x leest cd's regelmatig niet

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Hallo allemaal,

op het eerste gezicht lijkt het een vrij eenvoudig probleem; de cdrom leest de cd's niet
--> lens schoonmaken. Dat dacht ik ook dus ben hier op GoT eens gaan kijken waar dat het beste mee kan.

Sommige zeiden spiritus, andere alcohol. Dus dan maar beide :+. Ook las ik iets over een stelschroefje voor de sterkte van het laser, ook versteld. Naar links gedraaid, mijn eerste ingeving was dat een dergelijke weerstand verminderd als je hem naar links draait. Immers, een kraan laat ook meer water open als je hem naar links open draait. Voor de grappenmakers: er zijn inderdaad kranen die je de andere kant op moet draaien.

Ik moet zeggen dat het fantastisch heeft geholpen. Echter, na slechts 2 dagen begint het ge-emmer weer opnieuw. Nogmaals schoongemaakt en deze keer ook mijn cd's eens schoongemaakt. Van het schroefje deze keer afgebleven.

2 dagen later weer hetzelfde.... Ik word er nu een beetje moedeloos van, met name omdat Mandrake pakketten van de installatie-cd's van die cd-rom wil hebben.

Doe ik iets fout? Ik maakt de lens schoon met een wattenstaafje en een beetje alcohol en het schroefje is nog geen kwartslag verdraaid.

edit:

Mn hele kraanverhaal gaat niet op, de potmeter moest wel degelijk naar rechts gedraaid worden. Dat wijst m'n multimeter uit. Nu leest hij wel weer goed, maar het zal mij benieuwen voor hoe lang...

[ Voor 14% gewijzigd door RvL op 18-11-2003 23:44 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Volgens mij is die cdspeler gewoon brak. Ik heb het zelf ook een gehad (met een 36x en een 52x model) en die hadden precies dat probleem :\

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Ja, maar heb ik dan gewoon de pech dat in anderhalf jaar tijd een 36x AOpen (die al wat ouder was), een 52x LG en een 56x AOpen de geest geven of moet ik de oorzaak elders zoeken?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

een vriend van me heeft een boel NIEUWE aopen (dacht 3 stuks) versleten in 1 jaar tijd. daarna is ie overgestapt op plextor en dat heeft ie nu al 2 jaren. ikzelf heb een Aopen 32 speed gehad dat op een gegeven moment als een straaljager klonk(is daarna ook kapotgegaan) en daarna een 48 speed die een tijd goed deed en na een tijdje zelf bepaalde of ie het deed of niet, meestal werkte hij de 1e paar minuten wel en even later zegt windows dat ik ogenblikkelijk de cd er weer in moest stoppen terwijl de cd nog erin zat (neej lag niet aan cd).......

ik heb 2 weken geleden een plextor :Y) 54 speed gekocht voor 21 euro en een zwart frontje besteld bij plextor.com en ontvangen. (wat een verschil zeg tussen de geluidsproductie voor een liteon lade en plextor lade die open en dicht gaan.)

voor mij geen aopen meer.... :Z

offtopic:
ow trouwens die plextor draait op 40 speed. ik werd door 1 van jullie verwezen naar plextoolz en dat vond ik dus op www.plextor.be maar na het installeren staat er: ERROR geen geldige plextoolz gevonden, installatie wordt afgebroken. er is op die site alleen maar een upgrade te downloaden. waar is de orgineel dan? die site is zo kaal als wat dus je bent er snel doorheen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 14:43 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 14:39

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

je kan heel eenvoudig het volgende stukje tekst als plextor.reg opslaan en starten...

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Juxtaposition]
@="11111111"
"Parameter"="11111111"

hierna zal de upgrade van Plextools gewoon installeren :)

sukses

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

he senks man _/-\o_
hier heb ik wat aan :)

Verwijderd

Beetje late reply, maar goed... Heb je DMA aanstaan in WinXP? Standaard staat deze namelijk uit, en dat vind de AOpen 56x cd-rom niet leuk, en is inderdaad niet stabiel. Met DMA aan werkt hij heel stabiel. Try it :)
Pagina: 1