Toon posts:

apple/quicktime trailers kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Deze trailers (http://www.apple.com/trailers) hebben zo een verschrikkelijke goede kwaliteit qua beeld en geluid. Waarom kunnen dvd's niet in dit formaat geript worden?

kvroeg het me af..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38
Die zien er inderdaad meestal erg goed uit, en ik denk dat dat best kan, maar ik denk ook wel dat een bestand van 2-3 uur film dan te groot wordt voor 1 a 2 CD's?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan, maar als ik nu die trailers van de hoogste kwaliteit bekijk, dan kan ik hem in realtime kijken zonder te bufferen. en met een internet snelheid van 150kb/s en een trailer van 2 minuutjes denk ik dat de grote nog wel mee gaat vallen van een dvd-rip

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Omdat je dan een rip krijgt van 2 a 3 cd's. En dat willen de meeste mensen niet. Ik persoonlijk vind het ook niet zo erg.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 22:23

GG85

.......

Misschien best een idee voor de release groups, een iets grotere film wat niet zo'n probleem is maar wel een veel betere kwaliteit.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:20:
ja dat kan, maar als ik nu die trailers van de hoogste kwaliteit bekijk, dan kan ik hem in realtime kijken zonder te bufferen. en met een internet snelheid van 150kb/s en een trailer van 2 minuutjes denk ik dat de grote nog wel mee gaat vallen van een dvd-rip
Met Quicktime Pro kan ik ze opslaan en als ik dan bij de eigenschappen kijk van de trailers hebben de meeste een bitrate van 154Kbyte voor het beeld en 15Kbyte voor het geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment dl ik alleen xvid met ac3 geluid, dat zijn meestal 2 cd's.
Zelf denk ik dat het niet mogelijk is om naar quicktime formaat te rippen. anders was dat denk ik wel allang gebeurt. Ik hoop dat iemand dit topic leest die er verstand van heeft en weet of het uberhaupt mogelijk is

• Sir_Killalot
Het is wel mogelijk volgens mij maar heel veel mensen vinden Quicktime een bagger formaat dus het zal niet zo snel mainstream worden :)

Verwijderd

Topicstarter
waarom vinden ze dat dan zo bagger? in de kwali die in de trailers wordt gebruikt kan je, lijkt mij, niks op aan te merken hebben. 't is veel strakker dan divx/xvid

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
De resolutie van die filmpjes is natuurlijk niet zo gek hoog, dus dat maakt het al een stuk makkelijker om de kwaliteit wat hoger te maken en toch nog een redelijk klein bestandje te hebben. Maar met een beetje een goede rip haal je deze kwaliteit in betere resolutie wel op 1 CD. De combinatie XviD en OGG werkt bij mij tenminste altijd enorm goed. Overzetten naar 2CD versies doe ik soms ook wel, en natuurlijk is er verschil in kwaliteit, maar XviD en OGG kunnen samen toch wel tot dezelfde kwaliteit komen als deze filmpjes.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:34:
waarom vinden ze dat dan zo bagger? in de kwali die in de trailers wordt gebruikt kan je, lijkt mij, niks op aan te merken hebben. 't is veel strakker dan divx/xvid
Als je een film encode met DivX/Xvid en een bitrate van 160KB komt de kwaliteit aardig in de buurt hoor :)

Misschien heb jij net de verkeerde rips ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt idd. als je xvid in zelfde resolutie afspeelt is ie even scherp. net fullscreen trailer gevonden en die is idd van mindere (zelfde als xvid) kwaliteit.
Nouja mijn vraag is wel beantwoord. thnx

Verwijderd

Topicstarter
mijn ocean's eleven rip heeft volgens gspot een bitrate van 1412 kb/s (xvid/ac3/2cd's) das wel zat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:34:
waarschijnlijk omdat je perse de quicktime player nodig hebt :O en dat mag samen met realprayer direct de prullenbak in van mij :X

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 22:23

GG85

.......

En daarvoor hebben we de quicktime/realplayer alternatives. Geen geldig excuus dus :)

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:54:
[...]

waarschijnlijk omdat je perse de quicktime player nodig hebt :O en dat mag samen met realprayer direct de prullenbak in van mij :X
Je moet het gewoon goed instellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15886/full.png
(QT Pro 6.4 / RealPlayer 8 Plus)

Werkt perfect :)

(denk dat ik binnenkort de RealOne player installeer want RP8 is een beetje verouderd)
Pagina: 1