Toon posts:

Probleem email via Zonnet

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn email via Zonnet, hieronder mijn opstelling.

ADSL Speedtouch Home (niet gehackt) (10.0.0.138) <=> Ovislink router 1104AR (192.168.2.1) <

/ PC via netwerkkaart
<
\Laptop via wireless kaart

Op de router heb ik alle poort (20 t/m 162) open staan. Ik kan email ontvangen maar niet verzenden. Na verloop van tijd krijg ik de onderstaande melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'Re: Dell PC kaart (Werner)', Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'pop3.zonnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

Ik bel in via mijn Zonnet account en gebruik pop3.zonnet.nl en smtp.zonnet.nl. Als ik rechtstreeks de Speedtouch Home aan mijn netwerkkaart van mijn PC koppel ondervindt ik geen problemen.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, met de Helpdesk van Zonnet kwam ik niet verder en kon op Tweakers niets nieuws ontdekken

Greetz LouieMira

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarschijnlijk zit er een probleem in je configuratie. Dit omdat je volgens mij 2 keer een nat router gebruikt.

Probeer daarom om je speedtouch modem te configureren als bridge / dhcp spoof op sipspoof. De open poorten zijn trouwens niet nodig om smtp te versturen of pop3 op te halen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon een fout bij Zonnet... heb ik ook vaak last van.
Gewoon ff wachten, of de Webmail van Zonnet te proberen.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
In de modem zit bij de NAT optie een optie om een server adres aan te geven, hierdoor gaat alles tansparant naar de router.
Zorg er wel voor dat je router in hetzelfde IP range zit als de modem (dus 10.0.0.0 tot 10.0.0.255)
Zo werkt het bij mij vlekkenloos.

Verwijderd

Bij Norton Virusscan de opties ingaande en uitgaande e-mail scannen uitzetten.