Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.
Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.
* edit * gezipt ??
[ Voor 24% gewijzigd door martinx76 op 18-11-2003 21:38 ]
Verwijderd
trickymartinx76 schreef op 18 november 2003 @ 21:35:
OK, als ik vervolgens ip in internet explorer sluitl IE direct weer af
Verwijderd
Ding deed niet veel, totdat ik netwerkverbinding establishde --> Trojandownloader.
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat het ding een file genaamd preInstTT.exe aanmaakte in de windows root.
Verwijderd
In local settings\temp folder directory gemaakt.
twaintec.cab gedownload en extracted daar.
(Daar zat die preInstTT.exe ook in)
Info uit dll verwijst naar stop-popup-ads-now.com
Spyware dus..
Zoek maar eens naar stop-popup-ads-now op google.
Waarschijnlijk kan adaware dit wel verwijderen, probeer anders Spyboy S&D.
Detectie hiervoor zal waarschijnlijk morgen of overmorgen beschikbaar zijn voor KAV/AVP, scan dan nog eens daarmee voor de zekerheid.
tip: stel je IE fatsoenlijk in, of nog beter, gebruik geen IE.
Ik zie nu meer van dit soort troep op een dag, dan eerder in 1-2 weken..niet normaal meer.
* edit * Adaware pakt hem niet. Maar goed gewoon handmatig lukt ook. En gebruikte eerst meestal Netscape, maar dat ding vertraagt enorm als je hem afsluit (ok is beetje luxe probleem), maar wel goede tip.
[ Voor 43% gewijzigd door martinx76 op 18-11-2003 23:44 ]