[XP] Thinstaller ????

Pagina: 1
Acties:

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Zet vandaag mijn compu aan (AMD Athlon XP 1800) aan en kijk even later en dan geeft Zone Alarm de melding dat Thinstaller verbinding wil met 69.20.30.81. Of ik dat goed vind. Eh, nee dus. Maar ik zoeken. Blijkt het programma msv_reco.exe te zijn dat draait (never heard of) :?
Antivirus software AVP (t/m vandaag up-to-date) geeft geen melding whatsoever.
Kan nergens vinden wat voor programma is. Iemand een idee?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

lijkt onbekend... reco van recovery?

• martinx76
yep, maar van wat. Ik had compu alleen aangezet en nog niets gestart en dus ook geen opdracht gegeven.

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• martinx76
Nog leuk geintje. Even stoute schoenen aangetrokken en ip adres gevolgd. Visual route volgt hem tot in USA, maar geeft helemaal niets aan details. OK, als ik vervolgens ip in internet explorer sluitl IE direct weer af
8)7

Verwijderd

Stuur de file aub :)

• martinx76
komt ie naar adres in je signature......

* edit * gezipt ??

[ Voor 24% gewijzigd door martinx76 op 18-11-2003 21:38 ]

Verwijderd

Dat maakt voor mijn yahoo adres niet zoveel uit.

• martinx76
verstuurd

Verwijderd

martinx76 schreef op 18 november 2003 @ 21:35:
OK, als ik vervolgens ip in internet explorer sluitl IE direct weer af 8)7
tricky :o

• martinx76
dat dacht ik ook, heb zo een keer een geintje gehad met Melissa, 4 uur voor de update er was...... niet zo slim misschien maar soms ben ik gewoon erg nieuwsgierig.... ;)

Verwijderd

die site geeft bij mij dit:

welcome to the adserver

de title is trouwens ~close~

Verwijderd

Je hoeft niet Engels tegen me te spreken hoor :) wel handig though.
Ding deed niet veel, totdat ik netwerkverbinding establishde --> Trojandownloader.

Wat ik tot nu toe heb gezien is dat het ding een file genaamd preInstTT.exe aanmaakte in de windows root.

Verwijderd

Nuttige double post imo..
In local settings\temp folder directory gemaakt.
twaintec.cab gedownload en extracted daar.
(Daar zat die preInstTT.exe ook in)
Info uit dll verwijst naar stop-popup-ads-now.com

Spyware dus..
Zoek maar eens naar stop-popup-ads-now op google.

Waarschijnlijk kan adaware dit wel verwijderen, probeer anders Spyboy S&D.
Detectie hiervoor zal waarschijnlijk morgen of overmorgen beschikbaar zijn voor KAV/AVP, scan dan nog eens daarmee voor de zekerheid.

tip: stel je IE fatsoenlijk in, of nog beter, gebruik geen IE.

Ik zie nu meer van dit soort troep op een dag, dan eerder in 1-2 weken..niet normaal meer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

* elevator kan niet anders denken dan dat het toch wel veel met o.a. deze problemen te maken heeft.

• martinx76
Thnx voor de snelle reactie & info. En engels in email was omdat ik in eerste instantie niet wist dat dit een adres van jou persoonlijk was ;)

* edit * Adaware pakt hem niet. Maar goed gewoon handmatig lukt ook. En gebruikte eerst meestal Netscape, maar dat ding vertraagt enorm als je hem afsluit (ok is beetje luxe probleem), maar wel goede tip.

[ Voor 43% gewijzigd door martinx76 op 18-11-2003 23:44 ]

Pagina: 1