Slecht signaal van de videorecorder...

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen,

Ik heb echt geen geluk met 2e hands videorecorders. Ik heb er nu 6 en geen enkele is goed genoeg geschikt als tuner voor m'n pc.

Probleem 1:
De laatste die ik gekregen heb was een Sony, maar het vreemde eraan is dat het beeld wat de tuner geeft redelijk verstoord is. Niet heel erg, maar het ruist best wel. Is hier misschien iets aan te doen. (het coax-signaal is iig wel sterk genoeg, dus een kabelversterker zou denk ik niet helpen).

Probleem 2:
De videorecorder die ik hiervoor gebruikte was ook een Sony, maar die kan ik niet goed meer gebruiken omdat die het de laatste tijd leuk vindt om spontaan op standby te springen. Soms pas na een paar uur, soms na 10 minuten... heel onvoorspelbaar.

Vraagje:
Aangezien bijde videorecorders Sony's zijn uit ongeveer dezelfde tijd, zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld de tuner van videorecorder #2 in videorecorder #1 te zetten. Is dit makkelijk voor iemand met nauwelijks electronica-ervaring.

Graag zou ik antwoord willen op Probleem 1, Probleem 2 en op Vraagje.

Bedankt!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Videorecorders die spontaan uitgaan hebben meestal een kapotte voeding.

Videorecorders zijn een ramp qua opbouw. Als het niet 2 identieke apparaten zijn, dan zou ik er niet aan beginnen want ze verschillen vaak enorm van binnen.

Je zou misschien moeten achterhalen of het slecht signaal komt door een slechte of te lange kabel naar de video toe of een slechte kabel van de kabel van de video naar de PC.
Antenne-versterkers doen niet zoveel wonderen. Meestal helpt een goede-kwaliteit kabel veel meer.

Senile! Senile Oekaki

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En wat is er dan mis met die andere 4?

Probleem met slecht signaal na video ken ik ... daar is bij sommige video's niets aan te doen.

Je kunt wel complete printen vervangen bij videorecorders, maar dan moeten ze wel identiek of bijna identiek zijn.
Even openmaken en kijken dus.

Heb zelf van 2 Philips recorders wel eens eentje gemaakt. (eentje had een versleten koppentrommel en de andere een gare tuner en voeding)

[ Voor 52% gewijzigd door dreeke op 18-11-2003 21:40 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MNECMotU
Het ligt niet aan de kabel... want als ik de andere Sony aansluit is het beeld echt superstrak... alleen valt ie wel eens spontaan uit (hij gaat dan inneens uit, weer aan en uit... en dan blijft ie standby). Je kunt 'm nu gewoon weer aanzetten.

Dit uit, aan, uit, aan enz. gedoe heb ik wel eens eerder gehad toen er een band halverwege het naarbinnen gaan bleef vastzitten.
Toen heb ik de videorecorder ondersteboven moeten schudden tot dat de band er weer uitkwam. Sindsdien is er dit probleem. Dus het loopwerk is zodanig naar de mallemoer dat de videorecorder soms denkt dat er halverwege een band zit.
Maar de tuner is echt geweldig van dat ding.

Wat er met de andere 4 is? :)

1. Sharp, doet het prima, behalve dat de scart-uitgang zodanig verrot is dat ie geen geluid meer uitstuurt.

2. Philips, kun je niet als tuner gebruiken, omdat dit ding na 8 minuten op standby springt als je geen band draait. Normaal moet je de standbyknop ff een paar seconden inhouden bij philips, maar niks helpt.

3. Philips stereo, echt man... als je het geluid van dit bakkie hoort... echt supermooi, strak, echt een topproduct (een van de oudere philips hifi stereo recorders)... alleen helaas is de beeldtuner overleden... het lijkt wel alsof je onderwater tv aan het kijken bent.

4. Sanyo, echt de meest onoverzichtelijke videorecorder van de wereld... geen idee hoe ik er zenders mee moet programmeren, maar doet 't verder wel. Maar... ik heb er geen afstandsbediening voor en ik gebruik 'm om m'n tv-out van m'n pc mee om te zetten naar een coax signaal... zodat ik beneden in de huiskamer DivX'jes kan kijken :)

Nou ja... ik vrees dat er niks meer te doen valt met dit alles... of iemand nog geniale ideeën?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

2. Philips, kun je niet als tuner gebruiken, omdat dit ding na 8 minuten op standby springt als je geen band draait. Normaal moet je de standbyknop ff een paar seconden inhouden bij philips, maar niks helpt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Probeer eens de volgende opties:

1 Stop lang ingedrukt houden of
2 1 keer zender omhoog en dan weer een zender naar beneden in de tuner stand.

• MNECMotU
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 23:16:
Probeer eens de volgende opties:

1 Stop lang ingedrukt houden of
2 1 keer zender omhoog en dan weer een zender naar beneden in de tuner stand.
Helaas!
Allemaal al geprobeerd. Ik ben er eerder al eens dagenlang mee bezig geweest, maar helaas zonder resultaat.

Pagina: 1