Toon posts:

beeld met enorme ruis - klank helder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wat elektriciteits werken bezig bij ons thuis en vandaag heeft de fijne man van de elektriciteit even deze wijziging aangebracht:

http://users.pandora.be/dynamicevents/GOt.JPG

Hij heeft dus vanuit een bestaand stopcontact een extra kabel gelegd (in een goot in de vloer) en zo in het muurtje stopcontacten bijgemaakt.
Hij verplaatste ook de tv aansluiting en volgens mij heeft hij deze gewoon gesplitst op een of andere verkeerde manier...

De kabel ligt net naast de elektriciteit en verder kan ik weinig zien vermits de goot reeds dicht gemaakt werd

Wat is het probleem : Vroeger werkte de oude tv aansluiting zeer goed , nu werken zowel de nieuwe als de oude met een verschrikkelijke ruis op het beeld (en dit op alle zenders) het geluid lijkt echter goed.

er is een versterker aanwezig op nog geen 3 meter van de oude aansluiting

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Het lijkt erop dat er een hele goedkope of slechte splitter is gebruikt.
Het is zeer verstandig een goede splitter te installeren aangezien er een hoogfrequent signaal doorheen gaat.

Als het hier niet aan ligt, kan het zeker ook een probleem zijn, dat de coax-kabel naast stroomkabels van het stopcontact ligt.
Het kan dan de coaxkabel die gebruikt is, niet goed afgeschermd is en het signaal verstoord wordt door de 50 Hz van het stopcontact (of de kabels).

In ieder geval moet het weer ff opengesloopt worden...

Succes!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Topicstarter
fijn ! dan huur je een profesioneel in !

kan die storing door de elektriciteit ook optreden als de stopcontacten helemaal niet belast worden ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Over het geluid kun je weinig zeggen, dat is al snel goed, ook al is het beeld slecht. De moneur heeft misschien de dozen slecht aangesloten. Mijn ervaring is dat dat al snel veel uitmaakt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?