Geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een Sapphire Radeon 9800 Pro gekocht. Omdat deze kaart dual-monitor gebruik ondersteunt en ik een ongebruikte monitor had staan heb ik deze tweede monitor ook aangesloten (dmv een DVI-verloopstuk). Laatst kreeg ik echter vreemd beeld op deze 2e monitor, een soort van brede zwarte en blauwe verticale strepen. Toen dit te zien was bevroor ook mijn systeem. Na ongeveer 10 seconden kreeg ik weer normaal beeld en werkte mijn systeem weer gewoon verder. Daarnaast heb ik de afgelopen weken een aantal keer een horizontale zwarte lijn van 1 pixel breed op mijn 1e monitor gehad, die verdween nadat ik de beeldscherm-instellingen had veranderd en teruggezet. Het deed mij denken aan een beschadiging van het videokaartgeheugen, kan dit kloppen? Ik heb de kaart niet overgeklokt en ben ook voorzichtig geweest mbt statische elektriciteit. (altijd polsband om bij monteren/demonteren)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Natuurlijk kan iets ook gewoon kapot gaan (ondanks dat je heel voorzichtig bent) :)

Als je nog garantie hebt, dan is het misschien verstandig om in de gaten te houden of de vage klachten blijven. Het kan idd een haperend stukje video-geheugen zijn maar ook allerlei andere oorzaken kunnen problemen geven.

Senile! Senile Oekaki