PC tel HSP56 modem maakt geen verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik gebruik al enige tijd een PC-Tel HSP56 V.90 Micromodem (exacte fabrikant is lastig te achterhalen). Sinds kort wil hij geen verbinding meer opbouwen: hij blijft hangen bij het onderhandelen, soms komt hij nog voorbij het pasword, maar een goede verbinding wordt nooit opgebouwd. Ik heb NIKS aan de configuratie veranderd in de dagen voordat hij begon met deze fout, de afgelopen maanden functioneerde hij prima.

Ik bel nu in met een 14k4 modempje B) . Ik heb meerdere snoertjes geprobeerd, de modem een paar keer opnieuw geinstalleerd, verwijderd en teruggestopt, een ander slot geprobeerd, ik weet het niet meer. Kan een modem zo maar stuk gaan, of heeft de KPN misschien voor wat ruis op de lijn gezorgd ofzo? :?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Natuurlijk kan alles stuk gaan.
Als je de drivers nog hebt zou je kunnen proberen om alle drivers en protocollen eruit te gooien en alles opnieuw te installeren. In sommige situaties is dat de enigste oplossing om het weer aan de praat te krijgen.

Senile! Senile Oekaki

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken dat probleem: heeft de PC van mijn zusje ook, is ook een PC-TEL hsp modem. Ik geloof dat het ding de ACPI niet zo leuk vind...en het heeft ook problemen met interne com-poorten. TOen ik de interne com-poorten uitzetten wilde het ding al een stuk meer. Dus als je die niet gebruikt: in je bios uitzetten.
Draait bij mijn zusje overigens op een i810 bordje...da's ook een van de oorzaken.

Overigens: mijn modem komt van trust af...keertje opgeduikeld uit een kelder bij mijn stage.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41
Op zich doet hij nog wel het een-en-ander: hij kan bellen, verbinding opbouwen... momenteel blijft hij hangen bij het inloggen (usename/password). Heb hem al een aar keer opnieuw geinstalleerd, en daar lijkt het (dus) niet mee te maken te hebben...