Toon posts:

[WinXP] Snelkoppeling cd-rom drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn desktop heb ik altijd een snelkoppeling naar mijn cd-rom drive staan. Dit doe ik door vanuit 'Deze computer' het cd-rom station te slepen naar de desktop en dan te kiezen voor 'Hier snelkoppeling maken'. Die snelkoppeling heeft altijd goed gewerkt (onder verschillende Windows versies) tot nu.
Telkens wanneer ik op mijn snelkoppeling klik verschijnt kortstondig een schermpje (Snelkoppeling ontbreekt - Bezig met zoeken naar J:\. Klik op bladeren als u het bestand handmatig wilt zoeken.) Hierna krijg ik een ander venster te zien (Probleem met snelkoppeling - Het item J:\ waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst ..... ) waarin ik enkel de mogelijkheid heb om te klikken op de knoppen Repareren, Verwijderen, Annuleren.
De verwijzing naar J:\ klopt nochtans wel degelijk en wanneer ik via 'Deze Computer' het cd-rom station benader, werkt het wel zoals het hoort.
Iemand een idee wat er fout zit.

Voor mijn cd-writer heb ik ook zo'n snelkoppeling, ook deze loopt op dezelfde manier de mist in.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
heb net even wat zitten proberen, ik heb gewoon een nieuwe shortcut aangemaakt via rechts klikken. deze vervolgens doorgelinkt naar de drive.

Bij de shortcut properties staat dan: "target I:\" en "start in I:\"

En bij die "start in I:\" zit dus het probleem, je moet hier de \ weghalen, dan werkt het weer (bij mij iig)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik vanavond zeker een keertje testen. Ik hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Ook de instellingen achter mijn snelkoppeling lijken dik in orde.
Nu wil het lukken dat ik toevallig op hetzelfde probleem stuitte bij een andere Windows XP machine. In tegenstelling tot mijn pc draait op dit toestel geen WinXP Professional maar wel de Home Edition.
Fout in WinXP of doe ik nu echt iets verkeerd? Ik sleep mijn cd-rom station vanuit 'Deze computer' gewoon naar mijn desktop en kies dan voor 'Hier snelkoppeling maken'.

Verwijderd

Probeer eens de oude snelkoppeling te verwijderen, en maak eens een nieuwe aan via Deze Computer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al vaker geprobeerd, zonder resultaat.

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:56
Ik heb hetzelfde probleem. :'(

Ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Ik verdacht TweakUI, maar kan niks vinden. Iemand?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 11:33

Godjira

To infinity and beyond!

Het moet zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/cdrom.gif

Profile

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:56
Godjira schreef op 05 februari 2004 @ 12:22:
Het moet zoals hieronder:

afbeelding
Precies zo heb ik het ook. Het veld bij 'start in' is standaard leeg. Als ik daar ook de drive letter invul, dan heeft dat geen effect. De snelkoppeling werkt even, totdat ik bijvoorbeeld een andere CD in de drive stop.

Verwijderd

Snelkoppeling maken wanneer er een cdtje in zit,
vervolgens cdtje eruit
snelkoppeling aanpassen met: beginnen in: X:
dat werkt bij mij...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 11:33

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:17:
Snelkoppeling maken wanneer er een cdtje in zit,
vervolgens cdtje eruit
snelkoppeling aanpassen met: beginnen in: X:
dat werkt bij mij...
Correct, zo moet hij inderdaad aangemaakt worden. Je moet bij het maken van een snelkoppeling naar een CD Drive er wel een CD in hebben. Als je die aanpassing maakt bij de opties van de snelkoppeling moet de CD Drive leeg zijn.

Profile

Pagina: 1