Toon posts:

[W2k] Add/Remove Programs Policy

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke policy moet ik zetten om "gewone" gebruikers de toegang te blokkeren tot de Add/Remove programs? Ik weet dat het mogelijk is dat als je als gebruiker iets wilt verwijderen dat je dan de melding krijgt dat het niet is toegestaan en daarna verschijnt er een popup schermpje waarin je de gegevens van de beheerder kan invullen.

Ik kom in de policy alleen maar dingen tegen over Windows Installer. En bij Control Panel bij Add/Remove Programs kan je kiezen om hem bijv helemaal uit te schakelen, maar dat is ook weer niet de bedoeling. Ik wil gewoon dat er een popup verschijnt, zodat de beheerder zijn wachtwoord kan invoeren.

Een andere optie zou zijn de Add/Remove Programs volledig te blokkeren en dan via [b]Run as[b] een programma te installeren/deïnstalleren als beheerder zijnde, maar ik weet dat het beter kan. Alleen ik kan die optie maar niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 20:53 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Ben je niet in de war met je Windows XP add/remove programs waar je Set Program Access in kunt stellen? Ik ken deze hele policy namelijk niet op Domain niveau.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 18 november 2003 @ 21:04:
Ben je niet in de war met je Windows XP add/remove programs waar je Set Program Access in kunt stellen? Ik ken deze hele policy namelijk niet op Domain niveau.
Nee, want sommige cliënts hebben het namelijk ook op W2k Prof. Alleen de vorige beheerder heeft lokaal allerlei dingen ingesteld die ik nu op Domain niveau ingeregeld heb, maar kom daar inderdaad niet die policy tegen. Ik heb al in de Local Policy en de Local Group Policy gekeken lokaal op die PC, maar kan die instelling helaas niet vinden. Ik weet nog wel dat ik op mijn MCSE cursus het ook voor elkaar gekregen had op W2k Advanced Server alleen hoe? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 21:10 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was een probleem op de server dat de Add/Remove Programs niet meer werkte dit is weer heel wat anders. Ik kan de verwarring begrijpen :*)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 21:34:
[...]

Nee, dat was een probleem op de server dat de Add/Remove Programs niet meer werkte dit is weer heel wat anders. Ik kan de verwarring begrijpen :*)
Had het dan wat duidelijker gemaakt maargoed :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 heeft anders gewoon dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/policysw.jpg

En als je je policies ook nog ACLled / goed toekent aan de juiste usergroups kan je zorgen dat je gewone users er wel, maar je admins geen last van hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2003 01:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1