ikheb een probleem wat weel heel erg raar is.
zowiezo hoe ik de boel heb aangesloten is raar, maar heeft altijd gewerk.
de situatie :
ik heb @home.
die komt binnen op de wat ik noem "server"
die server heeft 3 netwerkkaarten (ja echt waar)
de 1e komt het internet op binnen.
de 2e gaat naar mijn vaders PC (ip 100.100.0.1) deze gaat via sygate.
de 2e NIC gaat naar mijn eigen PC (ip 192.168.0.1) via ICS standaard internet verdeel progje in windows.
nu doet het probleem zich voor dat de server en mijn PC geen internet hebben, maar mijn vaders PC wel.
op mijn vaders PC werkt alles gewoon zoals het hoort.
op de server en mijn PC lijkt er wel verbinding te zijn (ik kan gewoon pingen naar bv het ip adres van een game server in dos).
maar er is geen internet, geen msn, gamen gaat ook niet, serverwatch programmas krijgen ook geen verbinding.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ??
ps. liever geen reacties als op mijn aansluiting, ik weet dat ie raar is, maar heeft altijd gewerkt, meer dan een jaar.
server herstarten heb ik ook al geprobeerd, maar geen effect.
dns probleem is ook uitgesloten, omdat de `server` ook als dns server fungeert voor alle pc´s.
zowiezo hoe ik de boel heb aangesloten is raar, maar heeft altijd gewerk.
de situatie :
ik heb @home.
die komt binnen op de wat ik noem "server"
die server heeft 3 netwerkkaarten (ja echt waar)
de 1e komt het internet op binnen.
de 2e gaat naar mijn vaders PC (ip 100.100.0.1) deze gaat via sygate.
de 2e NIC gaat naar mijn eigen PC (ip 192.168.0.1) via ICS standaard internet verdeel progje in windows.
nu doet het probleem zich voor dat de server en mijn PC geen internet hebben, maar mijn vaders PC wel.
op mijn vaders PC werkt alles gewoon zoals het hoort.
op de server en mijn PC lijkt er wel verbinding te zijn (ik kan gewoon pingen naar bv het ip adres van een game server in dos).
maar er is geen internet, geen msn, gamen gaat ook niet, serverwatch programmas krijgen ook geen verbinding.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ??
ps. liever geen reacties als op mijn aansluiting, ik weet dat ie raar is, maar heeft altijd gewerkt, meer dan een jaar.
server herstarten heb ik ook al geprobeerd, maar geen effect.
dns probleem is ook uitgesloten, omdat de `server` ook als dns server fungeert voor alle pc´s.
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]