Toon posts:

[NFS:U] Catalyst problemen *

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de 'normale', eerste versie van Need For Speed: Underground. [Versie 1.1001.0]

Als ik Underground aan het spelen ben, en de 2e ronde van het eerste tournamnet wordt geladen, blijft het beeld hangen. Het spel hangt niet want ik hoor nog wel muziek en als ik mijn muis beweeg hoor ik dat hij over knopjes heen beweegt enzo. Maar het beeld krijg ik niet weg, dus moet ik CTRL+ALT+DEL doen... Dit is soms ook tussen door [Bijvoorbeeld met Quick Race], alleen als ik dan opnieuw underground opstart en het opnieuw probeer gaat ie wel voorbij het 'fatale' punt, maar met het bovenstaande probleem dus niet...

Ik heb al op de officiele site gekeken daar was er niks over te vinden.
In de readme.txt stond wel iets over crashes/vastlopers, dit kon worden verholpen door alles up-to-date te houden en onnodige programma's uit te zetten.

Zover ik weet hebben enkele andere mensen dit probleem ook.

Ik heb alles up-to-date, maar denk niet dat het probleem daar ligt omdat het spel voor de rest perfect draait.

Andere resolutie of wat minder goede kwaliteit pakken werkt ook niet.

Systeem:
AMD Athlon XP 2000+
Club3d Radeon 9700 Pro 128mb
512 MB DDR geheugen
K7S5A Elitegroup moederbord

Heb niks overclockt..

Bovendien heb ik de nieuwste catalyst driver voor m'n videokaart (3.9)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 20:40 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Af en toe loopt het beeld gewoon vast bij een nieuwe ronde, maar het gebeurd altijd bij de 2de ronde van het toernament. Zelf heb ik een Radeon 9700 met Catalyst 3.8, onder Win2k.

Blijkbaar is het probleem al bekend bij EA, dus er zal wel iets aan gedaan worden. Of misschien is er al iets aan gedaan? Als ik online wel meldt het spel dat er een patch is, die via een site geupdate moet worden. Met Simcity 4 deden ze dat eerst ook, en dat werkte bij mij voor geen meter.

Op de EA FTP (linkje) is er idd een patch te vinden, maar ik heb het patch-proggie (RTPpatch oid niet). Weet iemand toevallig of deze patch dit probleem oplost?

Topictitel iets aangepast omdat het erg veel lijkt op het andere SPV topic

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb precies hetzelfde als hierboven beschreven, alleen had ik het tot die beruchte 2e race van het tournament zelf nog niet gehad. Ik heb een Radeon 9600 pro met de nieuwste Omega drivers. Verder ziet mn pc er als volgt uit: Asus A7N8X Deluxe, AMD Athlon XP 2500+, 512Mb DDR SDram en draait hij op Win2k met sp4.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op school, ik zal thuis die patch eens uitproberen. Het probleem moet wel bekend zijn bij EA want ik ben niet de enige zo te zien.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Exterazzo

Qeasy

Ik weet niet of ik het mag zeggen hier. Maar de 'illegale' release van d*v****e was schijnbaar alleen voor de US. Hij zou crashes veroorzaken op systemen buiten de US. Het klinkt gaar. Maar daarom issie ook genuked op SR.

Ps. Mag je hier eik NForce linkjes plaatsen? :)

Audentia

Verwijderd

Exterazzo schreef op 19 november 2003 @ 10:02:
Ik weet niet of ik het mag zeggen hier. Maar de 'illegale' release van d*v****e was schijnbaar alleen voor de US. Hij zou crashes veroorzaken op systemen buiten de US. Het klinkt gaar. Maar daarom issie ook genuked op SR.

Ps. Mag je hier eik NForce linkjes plaatsen? :)
Is dat zeker? Of heb je dat via via gehoord? Kan me er namelijk niet al te veel bij voorstellen.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:16:
[...]

Is dat zeker? Of heb je dat via via gehoord? Kan me er namelijk niet al te veel bij voorstellen.
Het is volgens mij wel zeker. Hij stond namelijk eerst op SR en toen issie er daarna afgehaald. Op NForce staat wel ergens een NFO met die info ook, er is een patch beschikbaar. Maar ik durf geen linkjes naar die NFO te geven. Een linkje naar die patch, daar denk ik nog niet eens aan :) :7

Audentia

Verwijderd

Ah ja, heb het gezien. Het is de bedoeling dat je je local settings in je Windows op US settings zet..leuk, amerikaanse tijd etcetera.. :x

Deze week komt de release uit in Nederland en de rest van Europa, neem aan dat die dan andere settings hebben.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hier heeft het zetten van de local settings op United States geen uitkomst geboden, denk dat het toch ergens anders aan ligt.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Gek ik heb dit probleem pas bij het 2e tournooi (van die lange tracks waar je zelf moet schakelen :P.. dragraces fzow...)
Mjah heb nu een gekraakte patch uit van deviance....mot et prob oplossen... ff proberen dus :D

• Gehaktbal
De patch doet geen droge tierelier omtrend dit probleem...
Ik wil zo graag racen....... :P

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hier krijg ik na het installeren van de patch geen laadscherm meer te zien maar een zwart scherm, klein verschil maar racen kan nog niet :'(

Verwijderd

patch heeft hier niet geholpen :(
hij blijft hangen na eerste race v.d. tournament...
heb mijn omega drivers uninstalled en nu probeer ik de gewone catalyst van Hercules, maar heb er niet vertrouwen in...

Verwijderd

Laten we het wel even legaal houden. Discussies over Nforce en "Waar kan je die patch downloaden" horen hier niet thuis.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 17:52
nieuwe catalyst drivers installen helpt dat niet, ik heb 3.9 alleen heb ik het spel nog niet. wel balen op zich dat het niet werkt.

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

daar heb je helemaal gelijk in...
ik heb ook niets over de patch aangegeven...
anyways, goed nieuws : bij mij doet ie het nu :)
ik heb mijn Omega drivers uninstlled en de Hercules drivers geinstalleerd : 7.93 (deze zijn volgens mij gebaseerd op de ati 3.7)
veel succes jongens :D

Verwijderd

Zijn er ook gamers die helemaal geen problemen met dit spel hebben gehad. En zo ja, welke drivers gebuiken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:39 ]

• Gehaktbal
Er stond iets in over Catalyst 3.8 en 3.9 in de readme file die niet ondersteund werden....

Ik ga ook maar eens proberen dan!! de 3.7! :)
(uiteraard dan wel ff me 9500 modden naar 9700 :P)

[Vergeten]
Er schijnt dus een crash fix te zijn die dit probleem oplost!!
Alleen heb ik em nog niet :P Dus ga die driver dinges es proberen :)
[/vergeten]

[ Voor 30% gewijzigd door Gehaktbal op 19-11-2003 17:52 ]

Verwijderd

volgens mij hebben gamers met een nvidia gfx-card deze problemen niet...
weet het niet zeker...

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb ook hetzelfde probleem maar dat is niet alles. Als ik Fraps draai dan zie ik ook dat ik een stront FPS heb. 30 Max <--- :?

Mijn comp:
AMD XP 1600+ Niet OC
512 MB ram
Radeon 9700 Pro Catalyst 3.8
WinXP

Ik had dus eerst alles op 1280x1024 gezet met alles op High. Poep FPS dus ik maar terug gezet naar 1024x768 en nog steeds een poep FPS. Moeilijk vaag. Iemand die weet wat er aan de hand is? O ja, ik heb de patch ook al en ik merk geen verschil.

EDIT: Ik heb ook handmatig 6x AA aangezet. ALs ik dat uitzet dan pompt ie er geen extra frames uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Alpha-sphere op 19-11-2003 18:39 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Topicstarter
Yeey bij mij doet ie het nu! Ik heb rollback driver gedaan en nu heb ik iets van catalyst 3.2 ofzo 8)7 . Maar iig doet ie het wel! Ben alleen m'n AntiAliasing kwijt maja raak je vanzelf aan gewend :).

Verwijderd

ik heb mijn catalysts 'gedowngrade' naar 3.7, en heb sindsdien geen problemen meer. Aangezien dit toch het enige spel is dat ik speel ga ik wel vrolijk verder met 3.7 :D

Hopelijk komt er nog wel een patch dat het ook werkt met 3.9 of 3.10

Verwijderd

heb het zelfde probleem tijdens het 1e tournooi 2e race hangt me beeld, hopen dat dit snel gefixed wordt

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Heb het probleem zelf ook, en ik draai ook de Cat 3.9, maar wat sommige mensen niet weten is dat die drivers Beta Dell drivers zijn en ook problemen geven met andere games (oa Battlefield, algemeen bekend).

In mijn ogen dus niet zo verwonderlijk...

* Goingin gaat het spel toch origineel kopen voor het online gedeelte

[ Voor 25% gewijzigd door Goingin op 20-11-2003 10:18 ]

Verwijderd

Hebben jullie al geprobeerd om de landinstellingen te zetten op Engels(Verenigde Staten)? Dit zou het probleem op moeten lossen, omdat de release die wij gebruiken alleen voor de VS bedoeld was.

• Gehaktbal
catalyst 3.7 is da bomb :D nog nooit zo blij geweest met een ouwe driver :P
Landinstellingen hielpen helemaal niets..... werkt hier perfect! :)

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hehe yup, de 3.7 drivers hebben ook hier het euvel verholpen!

• Alpha-sphere
hmm ik heb volgens mij 3.7 ook nog. Even kijken welke dat ook al weer was. Stomme bestandsnamen zeggen me helemaal niks.

Verwijderd

Hoppa, bij mij doet ie et nu! Omega 3.7 Catalyst geinstalleerd, en patch gebruikt..en mn processor iets teruggeclocked. mgoed..doet et nu.

Verwijderd

Vreemd, ik draai gewoon 3.9 en heb de landinstellingen veranderd. Hij geeft nu geen problemen meer.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04-2025

xsive

ii

NFS underground hangt gelijk al vast bij het opstarten... Zodra ik hem opstart, stopt hij bij het eerste groene blokje en dan hangt ie vast... ALT + F4 helpt wel af te sluiten. De muis beweegt niet en het beeld flikkert.... Op mijn laptop doet hij het wel gewoon... ik ben bang dat het aan de radeon ligt...

heb het volgende systeem:
P4 3ghz met HT
1 gb PC3200 ram
Asus P4P800 moederbord
Connect3D Ati Radeon 9800 Pro 128 mb catalyst 3.7 - 3.9 geprobeerd
6 kanaals geluidskaart
Windows XP Pro SP1...
DirectX 9b is geinstalleerd...

moet ik mijn bios updaten of iets dergelijks?
enigste andere instelling is dat de language voor non-unicode programma's op english (us) staat op de laptop en op mijn pc op dutch (Netherlands, the)

op mijn laptop draai ik alles op low, maar ja, nieuwe pc gekocht en dan wil je toch wel eens wat zien... Star Wars knights of the old republic draait wel gewoon perfect... ik ga :'(

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Verwijderd

Ik zit nu al die problemen te lezen, maar ik heb een vraagje: draaide de demo wel gewoon goed op jullie comp?

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 13:19

Gulli

100% Unwiderstehlich

Met een GeForce3 Ti200 heb ik ook hetzelfde probleem. hij knalt naar mn desktop na de splashscreen. Dus geen radeon probleem hier.

patch schijnt hij geïnstalleerd te hebben maar daar geloof ik geen flikker van, want dat zou dan in 0,2 seconden gedownload en geïnstalleerd zijn in een map die hij niet kan kennen, dus daar zou hij dan naar moeten vragen lijkt mij zo. :/
ik kom dus geen stap verder.

Ik heb de DEMO en specs;
AMD 2400+
1024MB DDR PC2700
Club3d GeForce3 Ti 200 64MB DDR
WinXP pro

[ Voor 12% gewijzigd door Gulli op 20-11-2003 13:36 ]

Connaisseur des femmes

• Alpha-sphere
Catalyst 3.7 werkt als een zonnetje hiero.
Alleen jammer dat ie nog steeds een poep framerate heeft. Soms ook van die vage slowdowns.

Verwijderd

mijn FPS is echt heel erg goed..naar mijn idee, alles op high 1024x768 (heb hoger nog niet geprobeerd) maar totaal geen haperingen! Is er een programmaatje waarmee ik mn fps kan meten onder het spelen?

• xsive

xsive

ii

ik heb nu een patch gekregen, maar ik weet nog niet of het werkt... dat kan ik pas vanavond thuis proberen... er zit een installer bij...
Het schijnt te werken...

ben benieuwd

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:17:
mijn FPS is echt heel erg goed..naar mijn idee, alles op high 1024x768 (heb hoger nog niet geprobeerd) maar totaal geen haperingen! Is er een programmaatje waarmee ik mn fps kan meten onder het spelen?
Ja met een progje genaamd Fraps. http://www.fraps.com/
Hiermee kan je ook screenshots maken en filmpjes. Mijn fps zat tussen de 30 en de 15. Heel erg irritant.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 10:32
ik heb de patch geinstaleerd, landinstellingen veranderd en in plaats van dat hij hangt bij de 2de race krijg ik nu totaal geen muziek en als ik ook maar iets wil racen loopt hij vast bij het '2de groene blokje'

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Bij een Engelse versie van Windows 2000 Professional werkt het helemaal naar behoren! Gebruiken jullie allemaal een Nederlandse/anderstalige versie?

• xsive

xsive

ii

ik race nu in stijl :D

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 10:32
DutchCommando schreef op 20 november 2003 @ 17:51:
Bij een Engelse versie van Windows 2000 Professional werkt het helemaal naar behoren! Gebruiken jullie allemaal een Nederlandse/anderstalige versie?
engelstalige windows2000 proffesional.
met ik geloof detonator 3.8.

waar haal ik die omega 3.7 dan?
edit:
laat maar: http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm

edit: ik was helemaal vergeten dat de Radeon 9600tX (zoals in de vorige aldi pc) niet ondersteund wordt door deze driver :(

dus ik moet wachten op 3.9x of 4.x :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Hennie-M op 20-11-2003 19:04 ]

Verwijderd

ik heb zelf de illegale versie van Devi*nce, maar alles draait prima... (ook zonder de patch)

Chaintech Geforce FX5900 Ultra.. dus mischien overbodig in dit topic :X

Verwijderd

Prachtige patch:

ipv zwart beeld krijg ik het 'loading' schermpje te zien. dat racet ook geweldig :(

Typisch #$&@#! EA weer. wat een bagger 'Ja sorry de driver van uw videokaart is TE NIEUW, dat gaat niet werken hoor!!!'
Hallo, normaal gesproken werken spellen niet als je driver TE #$@@@!!! OUD IS!

Dikke vinger dat ik een rollback doe naar Catalyst 3.7 voor NFSU, ik wacht wel lekker op (weer) een patch :(

(voor de zoveelste keer) blij dat ik *kuch* nog */kuch* dit spel niet gekocht heb, altijd hetzelfde gezeur, vooral als het bij EA vandaan komt :(

Verwijderd

ik heb het probleem ook, maar ik het idee dat het bij mij meer random is?

maar bij mij blijft hij heel even hangen, en dan reset me pc gewoon.
alsik dan in windows kom geeft hij aan"windows has recovered from a serious error" kijk ik dan bij het rapport geeft hij aan dat het om een device driver gaat :?
ik denk zelf dat het me video kaart driver is

radeon 9700pro catalyst 3.9
1024ddr 333
windows xp (up to date) verse install
audigy 2
alles heeft laatste updates etc (geen te hoge temps)

ik heb de update nog niet geprobeerd
ga ik nu eens doen :)

Verwijderd

*offtopic*

EA begint me inderdaad de keel uit te hange, de spellen zijn net een weekje uit, en er ligt alweer een patch klaar! moeten er soms sinterklaasinkopen gedaan worden bij de heren van EA? of is het gewoon een wedstrijdje welk spel het meest afgekraakt word?

ik weet het niet, ik speel lekker Zero hour (de laatste goede EA Game) 8)7

p.s: mischien een niewe sticky draad: "lucht hier je hard over EA", zal menigeen van hartaanval besparen? kom op zeg, ze maken er een potje van!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 01:58 ]

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 20 november 2003 @ 15:56:
[...]

Ja met een progje genaamd Fraps. http://www.fraps.com/
Hiermee kan je ook screenshots maken en filmpjes. Mijn fps zat tussen de 30 en de 15. Heel erg irritant.
Thanks! Even proberen :)

edit:
Nou..het spel is gecapped op 60fps..tenminste daar blijft ie hangen bij mij..of het ligt aan mn monitor maar die staat op een refresh rate van 75..speel trouwens op 1280x1024 met alles op high en enabled.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 11:33 ]

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 01:24:
ik heb het probleem ook, maar ik het idee dat het bij mij meer random is?

maar bij mij blijft hij heel even hangen, en dan reset me pc gewoon.
alsik dan in windows kom geeft hij aan"windows has recovered from a serious error" kijk ik dan bij het rapport geeft hij aan dat het om een device driver gaat :?
ik denk zelf dat het me video kaart driver is

radeon 9700pro catalyst 3.9
1024ddr 333
windows xp (up to date) verse install
audigy 2
alles heeft laatste updates etc (geen te hoge temps)

ik heb de update nog niet geprobeerd
ga ik nu eens doen :)
Cat 3.9 heeft zoiets genaamd VPU-recover waar nogal wat problemen mee zijn mbt games.
Dit uitschakelen zou kunnen helpen (staat standaard aan)
Kun je vinden via je beeld properties en dan advanced (geavanceerd... kies maar) en dan 1 van die tabbladen

Verwijderd

Ik draai ook catalyst 3.9 en had ook eerst props met deze game! Maar heb bij ATI de call of duty patch gedowned en de update van need for speed bij EA. Nu draait hij perfect!

• Spoelly
  • Laatst online: 27-11-2025
Hier heb ik het probleem dat ie de 1e ronde van elke nieuwe races af en toe haperd.... :(

systeem:

Amd 1800+ XP
MSI 333 mhz mobo
MSI Geforce FX 5200 (nieuwste forceware geinstalleerd)
WD 80 GB 8 mb cache
512 mb 333 mhz geheugen

tevens heb ik de path toegepast.. maar bied niet echt een oplossing.

Ik draai het spel op 1024*768 en alles op high (vage is dat hij na de eerste ronde soepel rijd)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik gebruik de omega cat 3.9 drivers. En deze hebben samen met de omega 3.8 drivers steeds gewerkt.

Niet zonder problemen overigens, geen vastlopers maar de snelheid met 4x fsaa en 8x aniso is om -> :/

Ik heb aniso op 2x gezet en fsaa uit.
Dan speelt het spel goed op 1280x1024 en alles op high.

Toch moet er met mijn systeem wel meer uit te halen zijn denk ik:
Asus P4PE
P4 2666 @ 3200
512 Mb Corsair PC3000 @ 430 Mhz @ Cas 2
Ati radeon 9700 @ 430/370 (handmatig installed als 9800 pro in XP)

Met dx 9.0b en de omega 3.9 drivers dus
Hopen op de omega / cat 3.10 drivers dan maar ;)

Ik ga iig geen oudere drivers gebruiken :P Voor de rest zijn de drivers nl top!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01 13:32
Tjek www.rage3d.com voor al je radeon probs. Op de frontpage van die site staat een patch voor dit probleem. Call of duty patch heet ie maar fixed hetzelfde geloof ik. Tis een vroege versie van de aankomende catalyst 3.10 driver.

Dit probleem kan alleen voorkomen op R9xxx kaarten icm 3.8 of 3.9. R8xxx doen het gewoon goed.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 08:42

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb op andere forums gelezen dat voor sommige het helpt om hun AGP voltage iets op te krikken en de AGP Aperture op 64mb te zetten.

Anderen gebruikem SmartGart en zetten AGP fastwrite uit.

Vele oplossingen cq workarounds maar geen echte oplossingen.

Viva la Netherlands!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ikzelf kan het spel goed prima spelen op een p4 2.26 en een sapphire radeon 9800 pro, op 1280x1024 met alles aan + 4x fsaa en 16x af, BEHALVE motion blur en light trails. Als ik deze twee aanzet, loopt het spel super schokkerig. Als ik deze twee aanzet, en de rest van de instellingen uit en fsaa en af uit, loopt het prima, maar ziet het er natuurlijk niet uit. Is het normaal dat de motion blur en light trailing de boel zo enorm vertragen???

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 01:09
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 17:50:
volgens mij hebben gamers met een nvidia gfx-card deze problemen niet...
weet het niet zeker...
Jawel, mn zusje heeft dat ook op haar pc met een FX5200

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:09
Mensen met een Geforce FX die anti aliasing kunne activeren , zouden jullie hier even kunnen posten met welke driver ? Voor de full version aub.

Ik krijg AA niet meer aan in de full version. In de demo lukte dit wel |:(

Ik heb nu de Beta Forceware driver 53.03 ism een Creative GeForceFX5900 Ultra...

Mijn Specs

Verwijderd

Ik heb het nu ook! :(

ik draaide met mijn Athlon XP 2200+ gewoon met de 3.8 drivers met mijn 9700pro, met 4xFSAA het spel vlekkeloos.
alles wat ik gedaan heb is mijn kast openschroeven, processor eraf gehaald, gloednieuwe Athlon XP 3200+ erop en opnieuw opstarten, nu heb ik ook ineens dat het voor de 2e race zwartblijft.

wat een kutstreek, en ik was al zo ver en nu kan ik niet verder! :(

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 05:18 ]

Verwijderd

het heeft niks met de catalyst te maken hoor, ik heb toch echt alleen de cpu vervangen en ik heb het ook ineens en voorheen had ik nergens last van en dat met dezelfde windows install en dezelfde catalysts erop.

Verwijderd

Dit topic is bedoeld is voor mensen die problemen hebben met Catalyst drivers / Radeon kaarten. De rest dus niet, daarvoor mag je een eigen topic openen (maar kijk eerst even in alle andere NFS:U problemen topics -> Search)

Verwijderd

hmm, nou bij mij werkte toch de call of duty ATI drivers... raar hoor daarvoor geen probs gehad met de 3.8 drivers.

maar goed, het werkt weer :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 03:03 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Oke nog een testje gedaan.

Zowel de Omega 3.8 en 3.9 drivers werken niet goed met nfs underground als fsaa aanstaat. Aniso kan gewoon op 16x.. geen prob.. maar als ik alleen maar met 2x fsaa speel is het gigantisch traag. Niet te spelen :(

Ik zag de DNA drivers op de frontpage.. gebasseerd op de beta cat 3.10 drivers, die maar eens installen dan, vroeger wel gebruikt, maar was er toen niet weg van. Krijgt natuurlijk een 2e kans van me :> zo ben ik dan ook wel weer ;)

Toch zelfde resultaat.. nfs is nogsteeds niet te spelen met fsaa aan.

Ik heb overigens alleen 1280x1024 geprobeerd.. met de DNA drivers, de andere ook op lagere resoluties, maar dat moet geen verschil maken (probleem blijft).
Ik hoop dat er binnenkort een fix van ati of EA komt, want met fsaa spelen is toch wel zo fijn.

ff testen of call of duty het met deze drivers goed doet...

//edit//
Call of duty werkt nu wel goed!! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Race Eend op 10-12-2003 00:35 ]

Pagina: 1