Toon posts:

[P4C800] 1394 blijft verbinding verbreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een ASUS P4C800 Deluxe moederbord waar firewire onboard zit. Ik heb zijn computer standaard geïnstalleerd met de nieuwste drivers en alle hardware wordt ook netjes gedetecteerd.. Excter als ik met een firewire-kabel een video fragment van een Sony digitale camcorder (TRV-33e) wil halen dan wordt de verbinding de hele tijd verbroken. Ook als ik soms de software niet eens gestart heb en alleen de camera aangesloten heb wordt de verbinding vrijwel meteen verbroken. Ik weet dat omdat je dan dat Windows-geluidje hoort en als je bij je apparaatbeheer kijkt dan verdwijnt ie ook..

Ken iemand dit probleem of moet ik met mijn computer (lees: moederbord) terug naar de winkel??

Thanks,

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 21:15

a6amt

Nostalgie

Probeer onderstaande link eens, mits je XP gebruikt, misschien dat het helpt.

http://www.microsoft.com/...0c-4edb-936a-5f0043e88bb2

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 20:36:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een ASUS P4C800 Deluxe moederbord waar firewire onboard zit. Ik heb zijn computer standaard geïnstalleerd met de nieuwste drivers en alle hardware wordt ook netjes gedetecteerd.. Excter als ik met een firewire-kabel een video fragment van een Sony digitale camcorder (TRV-33e) wil halen dan wordt de verbinding de hele tijd verbroken. Ook als ik soms de software niet eens gestart heb en alleen de camera aangesloten heb wordt de verbinding vrijwel meteen verbroken. Ik weet dat omdat je dan dat Windows-geluidje hoort en als je bij je apparaatbeheer kijkt dan verdwijnt ie ook..

Ken iemand dit probleem of moet ik met mijn computer (lees: moederbord) terug naar de winkel??

Thanks,
Hellaas de Firewire op de P4C800 series is een brakke bende, zoek maar eens via google, dan kom je veel van jouw soort problemen tegen :( ik zelf heb er ook last van... het ligt in de drivers, maar via geeft asus de schuld en andersom en een driver hoef je dus van die 2 niet te verachten..
De drivers van MS zijn al ergens van 2001/2 dus das ook niet zo gek dat het niet (helemaal) werkt.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Topicstarter
a6amt schreef op 19 november 2003 @ 07:16:
Probeer onderstaande link eens, mits je XP gebruikt, misschien dat het helpt.

http://www.microsoft.com/...0c-4edb-936a-5f0043e88bb2
Ik gebruik inderdaad WinXP Prof. Hoe wist je in godsnaam dat die patch bestond?? Heb je zelf ook problemen met firewire gehad ofzo?? Ik werd al bijna gek omdat ik anders met m'n hele systeem terug naar de winkel zou moeten. Ik heb 'em net gedownload en ga 'em zo snel mogelijk testen..

Thanks again..

Verwijderd

Topicstarter
Lief_Adje schreef op 19 november 2003 @ 08:56:
[...]

Hellaas de Firewire op de P4C800 series is een brakke bende, zoek maar eens via google, dan kom je veel van jouw soort problemen tegen :( ik zelf heb er ook last van... het ligt in de drivers, maar via geeft asus de schuld en andersom en een driver hoef je dus van die 2 niet te verachten..
De drivers van MS zijn al ergens van 2001/2 dus das ook niet zo gek dat het niet (helemaal) werkt.
Nou, en ik maar denken dat ik een goed mobo aangeschaft had (was nog tering-duur ook), niet dus... Nou ik heb gezocht op het internet maar over die brakke firewire controller heb ik niets kunnen vinden.. Ik ga eerst de hierboven genoemde patch proberen en daarna zien we wel weer verder...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:03:
[...]

Nou, en ik maar denken dat ik een goed mobo aangeschaft had (was nog tering-duur ook), niet dus... Nou ik heb gezocht op het internet maar over die brakke firewire controller heb ik niets kunnen vinden.. Ik ga eerst de hierboven genoemde patch proberen en daarna zien we wel weer verder...
Niet (goed) gezocht *zoekresultaten klik*

kijk vooral ff bij de 2de hit die is het meest interresant :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lief Adje op 19-11-2003 09:12 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
De oplossing/work around voor het probleem is: Een pci-firewire controllertje kopen. Ik heb zelf een VIA gekocht (ondanks dat de niet goed functionerende controller onboard ook van VIA is) en het werkt fantastisch. Heb de onboard meteen disabled in de BIOS.

Werken als een tierelier voor maar €20,-
Pagina: 1