Mozilla MSI installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje overgestapt van Internet Explorer naar Mozilla Firebird. Firebird heeft toch wel een aantal voordelen boven Internet Explorer. Die gaan we nu niet noemen want dat zou in een ander topic horen.

Helaas wordt voor de installatie nog steeds slechts een winzip bestand beschikbaar gesteld op de Mozilla site: deze is voor systeembeheerder moeilijk uit te rollen in grote organisaties, en administratief niet netjes. En juist in die grote organisaties zou het leuk zijn als Mozilla een poot aan de grond krijgt.

Daarom ben ik vandaag aan de slag gegaan om een Windows Installer-versie te maken van Mozilla. Met Installshield DevStudio is dat aardig gelukt volgens mij.

Ik ben nu zover gekomen dat ik een eerste release heb kunnen maken. Deze stel ik aan iedereen hier ter beschikking. Ik vraag daarvoor terug om deze installatie grondig te testen. Ik ben zelf tegen één fout aangelopen.

Als je commentaar, fouten of suggesties hebt, post ze dan svp in dit topic.

Technische info:
• Windows Installer versie 2.0 (windows 98 t/m XP)
• Bevat Firebird 0.7 en Thunderbird 0.3

To-do:
• Fouten eruit halen
• Dialoogvensters van mooie Mozilla-afbeelding voorzien
• Ook Engelse taal ondersteunen
• In Softwarepaneel icoon van Mozilla laten zien

Let op!
Kijk onderaan dit topic voor een nieuwe versie!

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis op 16-01-2004 20:19 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Allereerst, een fantastisch initiatief. Hulde _O_

Ik heb hem getest onder Windows XP SP1. Ik heb er daarbij voor gekozen om alleen Firebird te installeren, omdat ik Thunderbird al heb. Ik liep daarbij tegen de volgende foutmelding aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15828/full.gif

Na het klikken op "Negeren" gaat de installatie door en Firebird lijkt op het eerste gezicht wel goed te werken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joni op 18-11-2003 20:37 . Reden: btw ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 17:20

w0w

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/mozilla.JPG
Klikbaar
Op deze foutmelding na ben ik nog niks geks tegen gekomen, alles lijkt te werken, nadat ik op negeren gedrukt te hebben.

cool initiatief!

edit;
[mieren-neukmodus]
Deze zin; Even geduld. De InstallShield Wizard instelleert Mozilla. Dit kan enige minuten duren. Ik zou 'enige' vervangen door 'enkele', dat staat wat leuker.
[/mieren-neukmodus]

edit2;
Kan geen typebibliotheek registreren voor bestand C:\Program Files\Mozilla\Firebird\mozctlx.dll. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.)
Ik denk dat dat haakje-sluiten op het einde wel weg kan, aangezien er geen haakje-openen is.

edit3;
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk dat het wel leuk zou zijn als de setup zou vragen of ie de snelkoppelingen op je bureaublad mag plaatsen, en als ie op het einde zou vragen of je gelijk mozilla wil opstarten?

Ik wacht trouwens met smart op de Engelse installatie :)

P.S. Ik heb Windows XP Professional Service Pack 1 Nederlandse versie :)

[ Voor 104% gewijzigd door w0w op 18-11-2003 21:08 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Inderdaad, op http://texturizer.net/firebird/download.html staat ook nog een installer :)

edit:
dit blijkt uiteindelijk dezelfde link als die van chem te zijn, http://downloads.us-east3...llaFirebird-0.7-setup.exe is de downloadlink (is dus van seb.mozdev.org)

[ Voor 55% gewijzigd door G33rt op 18-11-2003 21:03 ]

• Dennis
Ik was even weg maar ben weer thuis.

Ik had wel verwacht dat er andere initiatieven zijn, maar niet verwacht dat het er zoveel waren. Overigens ben ik volgens mij wel de enige die Firebird én Thunderbird in één pakket heeft.

Die foutmelding die ik krijg krijgt de rest van jullie dus ook allemaal, dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken.

Over die zinnen en haakjes etc, dat zijn standaard InstallShield zinnen en ik heb die niet doorgelopen ofzo.

Ik wil trouwens ook nog die mogelijkheid tot keuze van snelkoppelingen geven inderdaad, maar moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, want ik heb InstallShield pas sinds vandaag.

Dat van die typebibliotheek snap ik ook niet, en waarom dat alleen dat bestand is.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 17:20

w0w

Over die zinnen en haakjes etc, dat zijn standaard InstallShield zinnen en ik heb die niet doorgelopen ofzo.
Ik dacht eigenlijk ook al wel dat het standaard zinnetjes waren, maar kun je die zinnetjes wel veranderen :? (sorry als het een domme vraag is, maar ik heb helemaal geen ervaring met zelf installshields maken)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Miror (Voor iedereen die wel voor de gein wil downloaden)
http://home.student.utwente.nl/d.kroon/mozilla.msi

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Die schermpjes kun je wel aanpassen ja; gewoon de dialog veranderen en je..
btw.. fout is op te lossen door de self-register van die dll uit te zetten...

Pvouput live

• Dennis
Krypt schreef op 19 november 2003 @ 14:54:
btw.. fout is op te lossen door de self-register van die dll uit te zetten...
Die staat uit, dus dat zal het niet zijn.

• Dennis
Nadat ik hier twee maanden niks meer aan heb gedaan, nu weer een nieuwe versie met een aantal nieuwe dingen.
ddc schreef op 18 november 2003 @ 20:19:
To-do:
• Fouten eruit halen
• Dialoogvensters van mooie Mozilla-afbeelding voorzien
• Ook Engelse taal ondersteunen
• In Softwarepaneel icoon van Mozilla laten zien
Deze vier dingen zijn opgelost. Er zitten nu geen storende fouten meer in.
Blazer schreef op 18 november 2003 @ 20:36:
de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Na het klikken op "Negeren" gaat de installatie door en Firebird lijkt op het eerste gezicht wel goed te werken. :)
Wat dus betekent dat bovenstaande fout er niet meer in zit. Het probleem bleek op te lossen te zijn door iets met COM te doen.
yojordi schreef op 18 november 2003 @ 20:46:
edit;
[mieren-neukmodus]
Deze zin; Even geduld. De InstallShield Wizard instelleert Mozilla. Dit kan enige minuten duren. Ik zou 'enige' vervangen door 'enkele', dat staat wat leuker.
[/mieren-neukmodus]
Misschien dat ik dit later nog verander :).
edit3;
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk dat het wel leuk zou zijn als de setup zou vragen of ie de snelkoppelingen op je bureaublad mag plaatsen, en als ie op het einde zou vragen of je gelijk mozilla wil opstarten?
Die snelkoppelingen op het bureaublad kom ik nog niet helemaal uit, aan het einde gelijk Mozilla opstarten (Firebird en/of Thunderbird) ga ik er in bouwen, en zoals je kunt zien ben ik daar al mee aan de slag gegaan maar heb ik de InstallShield Scripting nog niet gedaan.
Ik wacht trouwens met smart op de Engelse installatie :)
Die is er nu! *D.

Downloaden!
Mozilla.msi NL
Mozilla.msi EN
Op dit moment is de Engelse versie nog aan het uploaden.

Nieuwe to-do lijst:
• Applicatie moet kunnen starten aan het eind (Firebird en/of Thunderbird)
• Advertisement sequence inbouwen voor verspreiding via GPO
• Thunderbird 0.7 upgraden naar 0.8
• Optimaliseren van installatie (bestanden die door Firebird en Thunderbird worden gebruikt samenvoegen)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Is dit Mozilla Suite of Mozilla Firebird ;)

Human Bobby

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Leuk! 'k, kga ff installeren, had em toch juist nodig :p

gekozen opties:
- Enkel voor deze gebruikers
- Enkel Firebird

Na de install staat het vinkje om Thunderbird te runnen ook aangevinkt, terwijl enkel Firebird geinstalleerd is :)

Ik klik gewoon op OK (zonder thunderbird af te vinken, 'k dacht ik kijk ff ;-)), maar niets start op, ook firebird niet...

Voor de rest, alles bien!

[ Voor 77% gewijzigd door ShadowrunR op 16-01-2004 21:19 ]

• Dennis
Justice schreef op 16 januari 2004 @ 21:10:
Is dit Mozilla Suite of Mozilla Firebird ;)
Lees de eerste post eens ;). Het is dus Firebird en Thunderbird in één pakket.

edit:

Verwachte tijd gereed uploaden Engelse versie volgens SmartFTP:
21:55.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis op 16-01-2004 21:24 ]

Pagina: 1