ineternet via client pc traag

Pagina: 1
Acties:

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 20:28

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
search gebruikt: ja, geen antwoord gevonden
router/switch: nee
firewall: zonaalarm pro 2.6.231

Een tijd geleden heb ik mijn HD geformateerd en win2k opnieuw geinstaleerd. Sindsdien hebben de rest van de comps problemen met het internet, waar er vroeger geen probs waren.

Ik heb ADSL via planet. Deze komt via mijn modem (alcatel ST home (5 lampjes versie)) binnen en gaat naar men 1e comp. (genoemd: server) Dit is tevens de gateway. vanag de server gaat er een lijntje in mijn hub. Via de hun wordt het verder verdeelt naar 4 andere pc's.

in de server zitten 2 NICs:
3com Etherlinx 3C900B-TPO (10mbits)
Realtek RTL 8139(A)
in de andere pc's zitten ook allemaal dezelfde realtek's..

Sinds de format en herinstalatie hebben de andere pc's dis probs met het internet. HEt is langzamer dan vroeger. Ook zijn er probs met de mail. Groote bestanden kunnen niet verzonden worden vanaf de clients(timeouts) en ook kan ik men yahoo niet meer checken via yahoo!pops. Weer de timeouts.

Yahoo is wel bereikbaar, maar ik kom niet meer in de inbox (blijft ie lang zoeken en pagina ophalen, en dan niks meer. zelfde met hotmail.

Aan de client is na de herinstalatie niks verandert. de server heeft voor zover ik weet toch echt de zelfde instellingen als eerst.

ik heb de volgende netwerk conections op de server:
interne lan:
ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
mxstream:
ip 10.0.0.150
subnet 255.255.255.0
mxstream (dsl verbinding(met wolkje))
hostname 138.0.0.138 pc1
advanced settings-->
no encryption

allow these protocols--> PAP, CHAP
tcp/ip settings--> obtain ip automaticly, obtain dns automaticly
advanced--> use default gateway on remote network--> aangevinkt
sharing-->
ICS aangevinkt, for localnetwork :interne lan

Ok, ik denkdat de meeste wel uit deze gegevens kuinnen komen...:))
als er meer nodig is, roep dan ff, dan pas ik deze post aan...

The more I learn, the less I know, I just realised

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
een voorzichtige kick...

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Wellicht heeft het iets te maken met TCP/IP instellingen op de server. Probeer met Dr TCP (geloof dat het zo heet) je MTU waarde te verhogen.

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
heb de MTU voor het REaltek kaartje veranders naar 4000 (staat standaard dacht ik op 2000), maar nog steeds geen effect.

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Heb Workgroup mail geinstaleerd op de server, zodat de uitgaande mail (grote mailtjes) nu wel verstuurd kunnen worden. Dit gaat nu goed. Echter kunnen de cliens nu geen mail ophalen van de server. stel ik als pop3 in pop.planet, dan is er geen probleem. Maar als ik ze mail laat ophalen via de client :192.168.0.1 dan krijg ik weer timeouts...

HEb via de clients een telnet sessie opgestart: open 192.168.0.1 25 Zonder poortnumer, krijg ik een error. gebruik ik echter wel poortnumer, dan is de command zwart tot ik hem afbreek. Via de log van workgroup mail, zie ik dat de client wel inlogt (hj ziet een smtp client, de telnet dus). maar doet verder niks.
code:
1
24-11-03 14:36:58 Accepted connection from '192.168.0.3'

pingen van client naar server gaat wel.

Ik heb het vermoeden dat de clients dus geen goede verbinding met de server zelf kunnen leggen. Echter kan ik niet vinden waar dit aan zou kunnen liggen.