[XP] Start niet meer na uninstall van hotfixes*

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:11
Na veel klooien kom ik er nog niet uit. Ik heb gister een aantal security patches ge-uninstalleerd. Xp wilde na elke uninstall rebooten, maar heb dit tegengehouden met taskmanager en zo in 1x 6 uninstalls gedaan. Maar nu start mijn xp niet meer en krijg na het opstartscherm de volgende blauwschermmelding:

stop: c0000139 {entrypoint niet gevonden} kan entrypoint van proces RpcStringFreeW niet vinden in dll-bestand RPCRT4.dll

En ik heb het volgende al geprobeerd:

safe mode en alle andere opstartopties -> werken niet
in systeemherstel scherm:
-bootcfg /rebuild
-fixboot c:
- bestand rpcrt4.dll gerenamed naar .old en van de map servicepackfiles de andere gekopieerd, maar daarna krijg ik de melding:

stop: c0000136, blabla kan nu niets meer vinden...

Ik heb nog wel documenten en settings nodig. Ik heb nog andere schijven. Als niemand een alternatief weet, weet er iemand hoe je gehele mappen kunt kopieren in NTFS??

;(

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

probeer iig de recovery-console nog even op de WinXP cd hiermee kun je iig je belangerijke files nog even veiligstellen, denk dat er voor de rest nix meer aan te doen is. Waarschijnlijk hebben meerdere security patches toch in de zelfde instellingen zitten kloten waardoor deze nu naar hun grootje zijn.

offtopic:
toen ik je topic titel las moest ik even lachen, ik hoop dat je kunt begrijpen waarom. mischien kan een modje em even aanapssen.

[ Voor 21% gewijzigd door CRiMiNaL op 18-11-2003 19:50 ]

... MMORPG Addict.

• eerdepeer
Maar ik wil eigenlijk dan heel de map Documents and Settings kopieren naar een andere schijf, kan dit ook in de recovery console, of kan dit alleen file voor file??

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

neej "als het goed is" kan je gewoon de complete Documents and Settings kopieren naar een andere schijf.
Je moet de recovery console zien als een aangepaste DOS prompt, hij heeft de meeste functies zoals : dir, copy, del ect. ect
Als je em nog niet geinstaleerd hebt zul je dat nog even moeten doen, in de FAQ was daar geloof ik genoeg over te vinden, ik zoek wel even voor je

hier :

Recovery Console Instaleren onder XP

edit:

he bah ... !!! staat alleen hoe je moet instaleren als windows draait, er wat ook een optie om em van cd te instaleren, somebod ?

[ Voor 29% gewijzigd door CRiMiNaL op 18-11-2003 20:03 ]

... MMORPG Addict.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je heel de "Documents and Settings" wilt kopieeren, en je hebt zoals je zegt de beschikking over meerdere schijven kan je denk ik het gemakkelijkste op zo'n nieuwe schijf even een Windows installeren.

Als die Windows klaar is, hang je vervolgens je 'oude' schijf erin, en je gaat naar de "Documents and Settings" map en copieert die in het geheel (zie ook de WOS FAQ over het "Access Denied" probleem).

Verder pas ik je topic titel even aan ;)

• eerdepeer
nou, dan ga ik maar ffies nog een X xp installeren, ik denk dat er niets anders op zit. Verder werkt er echt niets meer.

Om nog ff te replien op criminal: windows start helemaal niet op, dus helaas kan ik system console niet installeren...

Is er ook geen manier om IN de console de registry/system restore terug te zetten naar een paar dagen terug? windows bestanden als regedit enzo kan je nl. ook niet draaien in de console :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan proberen om de default registry hives SOFTWARE en/of SYSTEM uit de %SYSTEMROOT%\repair directory terug te zetten.

Dan plaats je je registry hives terug zoals die bij de installatie zijn aangemaakt (dus geinstalleerde drivers + software zijn dan weg).

Nee heb je, ja kan je krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1