[JS/HTML] Refresh vanuit ander frame blijft bezig

Pagina: 1
Acties:

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 02:20
Ik ben bezig met een admin systeem in php. En hierin laad ik 2 frames.
Nu had ik na de search gebruikt te hebben een oplossing gevonden. Het frame werd gerefreshed.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/523397/
Hier had ik de oplossing vandaan. Ik heb dezelfde structuur qua frames.
Maar nu krijg ik een foutmelding omdat hij het frame heletijd opnieuw wilt laden.
code:
1
2
De pagina kan niet worden vernieuwd zonder de gegevens opnieuw te verzenden.
Klik op Opnieuw als u de gegevenis opnieuw wilt verzenden of op Annuleren om terug te keren naar de pagina.

PHP:
1
2
print "<script type=text/javascript>parent.document.getElementById('menu').src=parent.document.getElementById('menu').src;</script>";
print "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>document.location.href = 'foto_frame.php?pid=$pid';</SCRIPT>";

Het gaat om deze twee regels in foto_frame.php.

Zoals je ziet probeer ik eerst het frame (foto_menu.php) te refreshen en daarna moet het frame ,waarvanuit de command komt (foto_frame.php), zichzelf refreshen.

In foto_menu heb ik deze lijn staan:
[html]
<body bgcolor=#DFDFDF text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" onload="parent.frames[1].location.reload()">
[/html]

Maar hier is denk ik niks mis mee, want dit frame word wel 1x gerefreshed. Maar foto_frame.php blijft constant aan het refreshen waardoor ik de foutmelding van IE krijg.

Zou iemand me op weg kunnen helpen?
_/-\o_
Want ik kom er niet meer uit :'(
Bijvoorbaat dank

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13
Vind je dit raar? Zodra die pagina in het frame is geladen wordt er weer een reload van frame 1 gedaan. Die zal weer frame 2 reloaden enzovoorts.

• RMX
Volgens mij refreshed hij toch eerst het menu waarna hij zich eigen nog 1x moet laden.

Deze acties komen na een toevoeging in de database. Menu moet dan herladen worden omdat er dan dingen zijn gewijzigd.

Iemand een beter idee hoe ik dit kan doen?

• djluc
Heb je een voorbeeldje online staan van het geheel? Kun je verder niet zonder frames werken? Dan ben je namelijk van het update probleem af.

• RMX
Sorry geen voorbeeld online, alles lokaal..

Tis eigenlijk gewoon een tabel met 2 iframes lang elkaar
1 waar het menu in staat en de andere waar de content in staat.
Zeg maar 2 kolommen lang elkaar
code:
1
2
3
4
5
_______
|      |     |
|      |     |
|      |     |
------------

Zoiets :P

Ik kan het wel zonder frames doen maar ik heb liever een andere oplossing, want dat kost teveel werk

• djluc
Posten hier kost zeker niet veel tijd ;)

Location is trouwens een Child object van window en niet van document.
Verders: als je menu pagina is geladen waarna je: onload="parent.frames[1].location.reload()"> uitvoert en het menu dus weer opnieuw laad? Je laadt hiermee toch het 2de frame in, wat toch weer de code bevat om het menu te vernieuwen met die PHP echo's?

• RMX
:*) Ik heb het nu wat aangepast en het werkt!

Thnx!
Pagina: 1