Ik heb al wat rondgezocht en al enige tijd aan het prutsen maar ik kom niet uit het volgende probleem:
Ik heb een IBM Thinkpad 390e 2626-H0G laptop:
Intel PII 400 mhz
256 MB ram
6 GB Harddisk
14" scherm
Het probleem is dat bij het afsluiten de laptop niet goed uit gaat. Alle lampjes gaan uit, hd af, cdrom dood, net uit. Als ik de laptop dan weer aanzet zie ik het zelfde scherm vlak voordat hij uit ging (of helemaal zwart, of nog wat windows shutdown scherm, of bijv. dos prompt). De laptop is dan helemaal dood en reageert niet meer op enige input.
Als ik de powerknop 5 sec indruk gaat de laptop ook uit, zoals we gewend zijn. Maar als ik hem weer aan zet zie ik weer hetzelfde scherm als toen ik hem uitzette, maar verder werken kan niet. (alsof hij in standby schoot maar dat kan niet met 5sec inhouden).
Om hem weer aan te krijgen moet ik de batterij er uithalen (stroom eraf).
Het is niet alleen in windows, ook bijvoorbeeld in pc dos.
Bios heb ik geupdate.
IBM check heb ik gedaan met test disk, alles passed...
Hij geeft hetzelfde probleem als de accu er niet in zit maar ik op stroom werk.
Ik heb alles van powermanagement al geprobeerd in het bios.
Aan windows ligt het niet want hij doet het ook bijvoorbeeld in pc dos.
HELP!
Ik heb een IBM Thinkpad 390e 2626-H0G laptop:
Intel PII 400 mhz
256 MB ram
6 GB Harddisk
14" scherm
Het probleem is dat bij het afsluiten de laptop niet goed uit gaat. Alle lampjes gaan uit, hd af, cdrom dood, net uit. Als ik de laptop dan weer aanzet zie ik het zelfde scherm vlak voordat hij uit ging (of helemaal zwart, of nog wat windows shutdown scherm, of bijv. dos prompt). De laptop is dan helemaal dood en reageert niet meer op enige input.
Als ik de powerknop 5 sec indruk gaat de laptop ook uit, zoals we gewend zijn. Maar als ik hem weer aan zet zie ik weer hetzelfde scherm als toen ik hem uitzette, maar verder werken kan niet. (alsof hij in standby schoot maar dat kan niet met 5sec inhouden).
Om hem weer aan te krijgen moet ik de batterij er uithalen (stroom eraf).
Het is niet alleen in windows, ook bijvoorbeeld in pc dos.
Bios heb ik geupdate.
IBM check heb ik gedaan met test disk, alles passed...
Hij geeft hetzelfde probleem als de accu er niet in zit maar ik op stroom werk.
Ik heb alles van powermanagement al geprobeerd in het bios.
Aan windows ligt het niet want hij doet het ook bijvoorbeeld in pc dos.
HELP!