Toon posts:

IDE controller/brander vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik heb een vaag probleem:

Mijn writer Aopen 4840 heeft een tijd lang mode 4 gedraaid. Nu geeft ie plots aan mode 2. Hoe kan dat? ik heb verder niets verandert of opnieuw geinstalleerd. Daarnaast als ik nero gebruik kan ik niet hoger meer als 40 speed branden terwijl het 48 speed zou moeten kunnen branden. Hoe kan dat?

sys specs:

asus p4pe
1gb ddr 2700
p4 2,53

Primary IDE
1 HD western D. 80 gb (master)
1 HD Maxtor 4 gb (image schijf) (slave)

Secundary IDE
1 pioneer dvd (slave)
1 brander Aopen (master)

Het switchen van kabels m/s etc. heb ik al geprobeert. Beide zijn voorzien van rounded ata 133 kabels.

verder de andere rotzooi maar niet van belang voor deze topic.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:40:
Aloha,

Ik heb een vaag probleem:

Mijn writer Aopen 4840 heeft een tijd lang mode 4 gedraaid. Nu geeft ie plots aan mode 2. Hoe kan dat? ik heb verder niets verandert of opnieuw geinstalleerd.
Er _moet_ iets veranderd zijn. Je pc besluit niet zomaar om je cdrw op een andere PIO mode te laten draaien.
Daarnaast als ik nero gebruik kan ik niet hoger meer als 40 speed branden terwijl het 48 speed zou moeten kunnen branden. Hoe kan dat?
Ligt meestal aan de cdr's die je gebruikt. De meeste gaan gewoon niet harder dan 40x.
sys specs:

asus p4pe
1gb ddr 2700
p4 2,53

Primary IDE
1 HD western D. 80 gb (master)
1 HD Maxtor 4 gb (image schijf) (slave)

Secundary IDE
1 pioneer dvd (slave)
1 brander Aopen (master)
Heb je geen problemen met on-the-fly kopiëren? Ik zou liever de dvd en de brander niet op hetzelfde kanaal zetten. In jouw geval zou ik de brander bv. pri-slave maken en de 4gbyte maxtor (waar heb je die nog voor nodig als je 80gig hebt? maakt alleen maar warmte --> grotere kans op defecten) sec-master.

Hoe dan ook, heb je eens geprobeerd om de brander in z'n eentje op het secundaire kanaal te hangen? Wie weet scheelt het iets; iig weet je dan in welke hoek je moet zoeken. Je zou ook kunnen proberen in je BIOS de brander geforceerd op PIO4 te zetten.

Succes!

Verwijderd

Even je secondary IDE controller deleten in je systems management.
Rebooten
En dan ziet Windows hem weer als een Multi Word DMA 2 ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb ik gedaan zal het ff testen.

Die 4 gb schijf (stond er ook bij) gebruik ik als schijf waar ik me image van me besturingssys. partitie op bewaar. en wat backup docs. Alle schijven zitten in hd coolers dus met temp. komt het goed